השוק

מתי התוכנית תאושר? שרי האוצר והכלכלה סיכמו על סיוע בהיקף 1.1 מיליארד שקלים

הסיוע יינתן לעידוד תעסוקה וביצוע השקעות בתעשייה ובענף ההייטק שנפגעו כתוצאה ממשבר הקורונה. התכנית כפופה את אישור הממשלה, אך טרם ברור מתי תובא ההחלטה לאישור
אנגלינה יוסים | 
ישראל כ"ץ וד"ר רון תומר (צילום יחצ)
שר האוצר, ישראל כ"ץ ושר הכלכלה והתעשייה, עמיר פרץ, סיכמו הבוקר (שני) על תכנית לעידוד השקעות ותעסוקה בענפי התעשייה ברקע משבר הקורונה. התוכנית גובשה על ידי משרדי האוצר והכלכלה והתעשייה בשיתוף התאחדות התעשיינים במסגרתה יינתן סיוע בהיקף של 1.1 מיליארד שקלים לעידוד תעסוקה וביצוע השקעות בתעשייה ובענף ההייטק. התכנית כפופה את אישור הממשלה, אך טרם ברור מתי תובא ההחלטה לאישור.
התכנית כוללת תקציבים לעידוד השקעות ופתיחת שווקים בדגש על מפעלים שנפגעו כתוצאה ממשבר הקורונה ושימרו חלק משמעותי מעובדיהם. בנוסף הכסף ינותב לתקציב פיתוח אזורי תעשייה וכן תקציב לעידוד קליטת עובדים על ידי שיתוף פעולה עם מעסיקים. "המשרדים יפעלו על מנת לייצר מסלול נטול בירוקרטיה שיאפשר הקצאת כספים מהירה למפעל שיעמוד בקריטריונים", נמסר מטעם שרי האוצר והכלכלה.
שר האוצר, ישראל כ״ץ, מסר כי "כחלק מתוכנית ההאצה למשק סיכמנו על תכנית סיוע לתעשייה המשלבת בין עידוד השקעות לחיזוק התעסוקה החיוניים לחיזוק המשק בתקופה זו. כעת עלינו לגלות סולידריות ולסייע לבעלי עסקים עצמאיים ושכירים כדי לעבור את המצב בו הם נמצאים".
שר הכלכלה והתעשייה, עמיר פרץ, אמר כי "התכנית לעידוד ההשקעות הינה בשורה גדולה למעסיקים והעובדים שנפגעו ממשבר הקורונה. סיוע עליו נלחמתי מרגע האישור על מתווה הסיוע למעסיקים הראשון שאושר בממשלה. התכנית תשקיע בפיתוח תשתיות תעשייה, תיצור מסלולי תעסוקה לקליטת עובדים בתעשייה ובהייטק ותרחיב מסלולי סיוע לחברות הייטק מצליחות שנפגעו עקב משבר הקורונה".
נשיא התאחדות התעשיינים, ד״ר רון תומר, מסר כי ״התוכנית נותנת השתתפות נדיבה מאד בהוצאות של חברות שנפגעו ולא פיטרו עובדים ואנו בטוחים שמדובר במסר חיובי של הממשלה לציבור המעסיקים. ברצוני להודות לשר האוצר ולשר הכלכלה והתעשייה ולצוותים המקצועיים מהממשלה וההתאחדות על שיתוף הפעולה המקצועי והמהיר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה