השוק

משרד התקשורת לשר הנדל: אל תבטל את ההפרדה המבנית בבזק ובהוט

צוות בראשות מנכ"ל המשרד הקודם נתי כהן סבור כי ביטול ההפרדה יוביל את בזק והוט, החברות הדומיננטיות בענף, לפגוע בתחרות. מנגד הומלץ לשקול את ביטול ההפרדה בין ספקיות התשתית והאינטרנט בשתי החברות
מערכת אייס | 
נתי כהן, יועז הנדל
הצוות שמונה במשרד התקשורת לבחינת ההפרדה המבנית בבזק ובהוט ממליץ לשר יועז הנדל שלא לבטל אותה בשלב זה. "לא בשלה העת לביטול ההפרדה המבנית", קבוע הצוות אך לצד זאת מציע לבחון התגמשות בפיקוח עליהן, בעיקר בכל הקשור להפרדה בין תשתיות האינטרנט של שתי החברות לחברות הספק שהן מפעילות. הצוות הבין-אגפי הוקם עוד ביוני 2018 לצורך בחינת ההשפעה של ביטול ההפרדה המבנית על שוק התקשורת, ובראשו עמד משרד המנכ"ל הקודם נתי כהן.
מיזוג yes ובזק עוד בתקופת בעל השליטה הקודם שאול אלוביץ' סימנה את ביטול ההפרדה התאגידית בחברה, אולם ההפרדה המבנית, זו הקשורה בתחומי הפעילות של בזק והחברות הבנות פלאפון, yes ובזק בינלאומי טרם בוטלה. עד שתבוטל ההפרדה, בקבוצת בזק לא יוכלו לשווק במחירים מוזלים חבילות טריפל של אינטרנט, טלוויזיה וטלפון. "לקבוצת בזק כוח שוק משמעותי ודומיננטיות בשוק התקשורת וכי ביטול ההפרדה המבנית כעת עלול להביא להגדלת כוחה של קבוצת בזק ולפגיעה במתחרותיה", כך קובע הצוות.
"השילוב של קפיצת מדרגה טכנולוגית משמעותית לבזק כמפעיל פנים ארצי  בהיקף פרישה נרחב, יחד עם היכולת לנצל את מלוא כוחה ויתרונותיה הייחודיים כתוצאה משילוב כוחות בין החברות השונות בקבוצה, בתוספת היתרון הפיננסי האדיר שעומד לרשותה לעומת הקבוצות האחרות בשוק – עלולים להביא לפגיעה בתחרות המתפתחת ולהביא לפגיעה משמעותית בתועלת הצרכנים בשוק התקשורת".
לצד זאת מוזכר במסמך כי לאחרונה קיבלה בזק היתר לשווק ללקוחות התשתית שלה את שירותי הספק של החברה הבת בזק בינלאומי, ובהקשר זה הצוות ממליץ לבחון שינוי בהפרדה הקיימת בין השתיים. עוד מצוין כי המשרד מוכן לשקול צעדים נוספים להגדלת המיזוג של הפעילויות של החברות הבנות.
 
קראו עוד ב-ice
באשר לקבוצת הוט, בצוות כותבים כי "יתרונה התחרותי נעוץ בהיותה בעלת תשתית נייחת עצמאית בהיקף גדול והיותה מונופול בתחום השידורים,  אך עם זאת המאפיינים הטכניים של התשתית, יחד עם העובדה שהחברה לא מחזיקה בתשתית פסיבית בהיקף משמעותי, מקטינים את כוחה של הקבוצה ביחס לכוחה של קבוצת בזק ובפרט בפרישת רשת סיבים אופטיים".
גם כאן מזכיר הצוות כי המשרד אפשר לאחרונה גם להוט את מתכונת הבאנדל ההפוך (קרי שיווק של שירותי ספקית האינטרנט הוט נט על ידי ספקית התשתית הוט), ושוב ממליץ לבחון את ביטול ההפרדה בין שתי החברות. עוד מוצע "לשקול את האפשרות לתקן את רישיונות החברות כך שיתאפשר להוט שידורים ו/או הוט טלקום להגיש בקשה למשרד לשיווק סל שירותים משותף עם מגזרי הפעילות הסלולר והשיחות הבינלאומיות".
עוד ממליץ הצוות להמשיך ולבחון את הנושא "תוך שיתוף ותיאום עם משרדי הממשלה הרלוונטיים, במטרה לשמר ולפתח את רמת התחרות בשוק, להפחית עלויות רגולטוריות מיותרות ולאפשר את גמישות הרגולציה להתפתחות הטכנולוגיה לטובת הציבור".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה