השוק
בתמיכת אמזון וגוגל: המניה הזאת זינקה ב-34% - היכן זה ייעצר?
הזינוק הגדול של פינטרסט: הכנסות מחוץ לארה"ב צמחו ב-24% – עם עזרה מענקיות הטכנולוגיה. האם היא תהפוך לשחקנית מרכזית בעולם הפרסום הדיגיטלי?

פלטפורמת התמונות הפופולרית Pinterest (NYSE: PINS) (פינטרסט) פתחה את שנת 2025 בסערה, עם עלייה של 34% במניית החברה מתחילת השנה. מאחורי הזינוק המרשים עומדות שותפויות אסטרטגיות עם שתי ענקיות טכנולוגיה – אמזון (Amazon), (שאמש התברר כי בעיות טכניות מאיימות על מועד ההשקה הקרוב של אלכסה השייכת לה), וגוגל (Google, שהיום התברר כי אפל מאיימת להעתיק ממנה את המרכיב הבא באפליקציה שלה) שמעניקות לפלטפורמה דחיפה משמעותית בתחום הפרסום הדיגיטלי.
אחד הנתונים הבולטים בדו"ח הרבעון הרביעי של Pinterest לשנת 2024 הוא הפער במוניטיזציה בין משתמשים במדינות שונות. בעוד שהחברה הרוויחה 6.94 דולר בממוצע לכל משתמש בשנת 2024, המשתמשים שמגיעים מחוץ לארה"ב, קנדה ואירופה הניבו לחברה רק 0.59 דולר למשתמש – פער של יותר מ-90%. עם זאת, המגמה משתנה במהירות.
דו"ח החברה חושף כי הכנסות ממוצעות למשתמשים מיתר העולם עלו ב-24% ברבעון האחרון, מה שמעיד על שינוי חיובי. המנכ"לים של החברה מייחסים את ההצלחה לשיתוף הפעולה עם אמזון וגוגל, שמסייעות בהגדלת הביקוש לפרסום בפלטפורמה.

רוח גבית. אמזון וגוגל (shutterstock)
אמזון וגוגל, שתיהן מהחברות הבודדות בעולם שחצו את שווי הטריליון דולר, מספקות לחברה את הדחיפה הנדרשת להרחבת שוק הפרסום שלה. היא התמודדה עם אתגר בגיוס מפרסמים בשווקים חדשים, אך שיתוף הפעולה עם שתי הענקיות מאפשר לה למנף את כוחה של פרסומת דיגיטלית מבוססת נתונים.
גוגל היא המובילה הבלתי מעורערת בפרסום הדיגיטלי, בעוד אמזון היא שחקנית מרכזית בתחום. החיבור בין השלוש מאפשר למפרסמים להשתמש בנתונים החזקים של גוגל ואמזון על הרגלי הצריכה של המשתמשים, ולשלב אותם ישירות בפינטרסט. כך, הפלטפורמה מצליחה לייצר יותר הכנסות לכל משתמש – ולהגדיל את נתח הרווחים שלה משווקים בינלאומיים.
אז מה המשמעות למשקיעים, אתם שואלים? השיפור המתמשך בהכנסות מיתר העולם, לצד שיתופי הפעולה עם אמזון וגוגל, מסמנים לה עתיד מבטיח. אם המגמה תימשך, החברה עשויה לצמצם משמעותית את פערי המוניטיזציה, מה שעשוי להוביל את המניה לעליות נוספות בשנת 2025.
עוד ב-
כעת נשאלת השאלה: האם Pinterest תהפוך לשחקנית מרכזית בעולם הפרסום הדיגיטלי? כמה התמיכה של גוגל ואמזון, שעוזרות להגדיל את הביקוש לפרסום יסייעו לה בשנה הקרובה? ייתכן שהתשובה כבר כאן, אך בחודשים הקרובים התמונה תתבהר עוד יותר.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה