השוק

רמי לוי וישראייר במו"מ קריטי: זה המהלך שמתבשל

המנכ"ל אורי סירקיס מסביר מה יביא את חברת התעופה לפתוח את  הקו לניו יורק: "קודם כל שיתוקן חוק טיבי. לאחר מכן, אנחנו צריכים להבין אם יש היתכנות אל מול המצב הקיים בשוק התעופה ובמקביל, להפעיל שני מטוסים כדי להצליח בדבר הזה. אנחנו נמצאים במו"מ מול כמה חברות ובודקים את הנושא לעומק"
מערכת ice | 
רמי לוי וישראייר (צילום פלאש 90/ תומר נויברג, shutterstock)
מתי בישראייר ישיקו את הקו לניו יורק? זה היה נראה כצעד שמתקרב רק לפני כמה שבועות, כאשר חברת התעופה, בבעלות איש העסקים רמי לוי, דיווחה לבורסה לניירות ערך כי היא בעיצומו של ניהול משא ומתן מתקדם לרכישת מטוס 320-200 Airbus המשמש כיום כמטוס חכור בחכירה (4X-ABS)  וזאת חלף הארכת חוזה החכירה אשר צפוי להסתיים באמצע שנת 2026, זאת במסגרת ההכנות שלה להשיק קו לניו יורק ולבנגקוק.
אבל מסתבר כי בניגוד למתחרתה ארקיע, חברת ישראייר נוקטת בגישה זהירה ומתונה לגבי פתיחת קו טיסות לניו יורק ולהצהרות לתקשורת על כך. כעת החברה ממתינה לא רק לאישורים הרגולטוריים הנדרשים, אלא גם עוקבת בדריכות אחר שני גורמים ביניהם הפסקת האש באזור והשלכות חזרתו האפשרית של דונלד טראמפ לנשיאות ארה"ב.
בראיון לישראל היום, מסביר המנכ"ל אורי סירקיס: "צריך שיקרו כמה דברים כדי שנפעיל טיסות ישירות לניו יורק - קודם כל שיתוקן חוק טיבי. לאחר מכן, אנחנו צריכים להבין אם יש היתכנות אל מול המצב הקיים בשוק התעופה ובמקביל, להפעיל שני מטוסים כדי להצליח בדבר הזה. יש עוד כמה פרמטרים שאנחנו בודקים ובוחנים, אנחנו נמצאים במו"מ מול כמה חברות ובודקים את הנושא לעומק. זה לא יקרה בימים הקרובים, אבל ייתכן שזה יקרה בהמשך. בימים שקדמו למלחמה, כ-30 אחוזים מכלל הטסים לארה"ב עשו את זה עם קונקשן, אם תהיה חזרה של חברות אירופיות, זה עשוי לסייע גם כן".
כזכור, תמורת רכישת המטוס תשלם ישראייר במזומן, ממקורותיה סך כולל של כ-16.5 מיליון דולר ארה"ב, מהם יקוזז סכום בטוחה שהעבירה ישראייר למוכר כחלק מהסכם חכירת המטוס אשר מסתכמת ל סך כולל של כחצי מיליון דולר ארה"ב, לתשלום עד לא יאוחר ממועד ההשלמה אשר צפוי להיקבע למהלך חודש ינואר 2025.
בנוסף, נקבעו בהסכם תנאים סטנדרטיים הðהוגים בהסכמים מסוג זה, לרבות בנושא סיום הסכם החכירה, מועד העברה, טוטאל לוס, עיכוב וביטול, אחריות ועוד. כזכור, חברת התעופה של רמי לוי, ישראייר, עומדת בפני צומת דרכים קריטי, שבמרכזו עומדת השאלה האם להשיק את קו הטיסות לניו יורק ולבנגקוק, על רקע הדחייה של תיקון חוק טיבי לחברות התעופה שהתקבל בשבוע שעבר בוועדת הכלכלה בכנסת.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה