השוק

ישראכרט הכריעה: יצחק תשובה ועידן וולס טרפו את הקלפים

דירקטוריון ענקית האשראי החליט בצעד דרמטי לדחות את אספת בעלי המניות ביום שלישי הקרוב, כדי לפתוח מו"מ מול קבוצת דלק של יצחק תשובה ועידן וולס, לאחר הפצצה שהוטלה ביום חמישי בערב. האם מנורה תעלה את ההצעה שלה לרכישה? כל הפרטים
יהודה לוינגר | 
רן עוז, מנכ"ל ישראכרט (צילום תמי בר שי, freepik)
לאחר ישיבת דירקטוריון ארוכה, בישראכרט החליטו היום (ראשון) לדחות את אספת בעלי המניות ביום שלישי הקרוב שהייתה אמורה להצביע על הסכם הרכישה של מנורה, לאחר שקבוצת דלק של יצחק תשובה ועידן וולס שלחו ברגע האחרון הצעת רכישה מפתה: שווי גבוה יותר, דיווידנד גבוה יותר, ואישור חלק מול הרגולטורים, במה שהשאיר את מנורה בתדהמה. על פי ישראכרט, הדחייה נבעה מ-"צורך מתן שהות לחברה לבחון הצעות חלופיות שקיבלה מבנק ירושלים בע"מ ומקבוצת דלק בע"מ".
על הנייר: ההצעה של מנורה שהייתה בתחילה בפרמיה מעל שווי השוק, כבר אינה רלוונטית. שווי השוק של ישראכרט עומד על 3.17 מיליארד שקל, וההצעה של מנורה עומדת על 33% ממניות החברה לפי שווי של 3.15 מיליארד שקל. נתון נוסף: האם בעלי המניות יצביעו בעד? בעוד גורמים ממנורה מוסרים שהצליחו להשיג מעל 50% מבעלי המניות עם וידוא שיצביעו בעד הרכישה, הרי שלפי גורמים בשוק ההון, המוסדיים הגדולים: הראל, הפניקס וקבוצת דלק עצמה - יצביעו ככל הנראה נגד (בשונה מהדיווחים כי מנורה קיבלה אינדיקציה מדלק שתצביע בעד).
אז בסיכום ביניים: קבוצת דלק הציעה רכישת 37% לפי שווי של 3.36 מיליארד שקל כמו גם דיווידנד של מעל מיליארד שקל. מנורה הציעה 33% לפי שווי של 3.15 מיליארד שקל כמו גם דיווידנד של 700 מיליון שקל עד מיליארד שקל.
עבור ישראכרט השאלה החשובה היא כמובן הקנס הגדול שתצטרך לשלם במידה וההסכם עם מנורה יבוטל סופית. מדובר בסכום שיכול להגיע לכדי 60 מיליון שקל, ולכן השאלה אם אחרי התשלום של הקנס, בכמה עדיפה ההצעה של יצחק תשובה ועידן וולס על פני מנורה. בנוסף, מנורה עצמה טרם אמרה את המילה האחרונה וייתכן והיא תעלה את ההצעה המקורית.
נתון חשוב הוא האישור מול הרגולטורים: כאן ליצחק תשובה ועידן וולס יש מענה עדיף הרבה על פני מנורה, כאשר הם כבר ביוני האחרון פנו להסכמת בנק ישראל לעניין, ועבור קבוצת דלק האישורים ככל הנראה יעברו יותר חלק מאשר עבור חברת ביטוח שתשתלט על חברת אשראי.
עבור ישראכרט מדובר בהוצאות לא פשוטות והרבה זמן וכאב ראש נוספים, וזאת רק כדי לבחון את ההצעה של קבוצת דלק. כפי שפרסמנו בעבר, עבור ההצעה של מנורה הקימה ענקית האשראי ועדת משנה שחבריה היו יו"ר החברה תמר יסעור, והדירקטורים החיצוניים אברהם הוכמן וצפריר הולצברט. כך, בין ה-2 בספטמבר ל-29 באוקטובר, ניהלה ועדת המשנה לא פחות משבע ישיבות. 
מי שליווה את ישראכרט היו יועצים חיצוניים שרק חלקם עלה בסיקור התקשורתי: בנק ההשקעות ברקליס, יאיר אפרתי ועידו נויברגר מחברת ווליו בייס, עורכי הדין דליה טל ודוני טולידאנו ממשרד עורכי הדין ארדינסט, בן נתן, טולידאנו ושות' וכן עו"ד מתן מרידור ממשרד אגמון עם טולצ'ינסקי ושות'.
בנוסף על הפרק גם מצויה ההצעה של בנק ירושלים, שהיא שונה לגמרי מההצעות שהיו עד כה (מנורה, דלק ואל-על). כאן מדובר ברכישת 100% מהמניות, מחיקת ישראכרט מהבורסה וחזרתה לחברה פרטית ובבעלות בנק ירושלים.
כך או כך, עצם ההחלטה לדחות את אספת בעלי המניות והכנסת יצחק תשובה לשולחן, תכניס את מנורה לקשיים לא קלים, במיוחד לאור העובדה שחברת הביטוח כבר חשבה שהיא בדרך הבטוחה לרכישת ישראכרט. על פי בכירים בשוק ההון: מנורה בלחץ "אטומי", והוסיפו כי הטענות שלהם נגד קבוצת דלק הן לא פחות מאשר "ילדותיות". במנורה לפי שעה טרם הודיעו אם ישפרו את הצעתם ברגע האחרון אל מול השווי שהציעה קבוצת דלק.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה