השוק

ענקית הרכב מטלטלת את השוק - מה קורה למניות טסלה ואובר?

ג'נרל מוטורס הודיעה שהיא יוצאת מתחום המוניות האוטונומיות – והשוק הגיב בשינויים. מה קרה למניה של ג'נרל מוטורס – ומה עם טסלה?
שרון בירקמן | 
ג'נרל מוטורס (צילום shutterstock)
ביום שלישי הודיעה ג'נרל מוטורס שהיא מוותרת על פרויקט הרובוטקסי שלה קרוז (Cruise) בשל עלויות גבוהות, תחרות גוברת והקשיים בקידום התחום. החברה החליטה להפסיק את המימון לשירותי המוניות האוטונומיות שלה ולהתמקד בפיתוח מערכות סיוע לנהגים. במסגרת המהלך תספוג ענקית הרכבים את יחידת קרוז (לשעבר חברה עצמאית, שג'נרל מוטורס מחזיקה 97% מהמניות שלה), לתוך הצוותים הטכנולוגיים שלה. לא ברור כמה מעובדי קרוז ימשיכו להיות מועסקים בחברה.
ההחלטה הגיעה לאחר שג'נרל מוטורס השקיעה יותר מ-10 מיליארד דולר בפיתוח המוניות האוטונומיות. החברה מעריכה שתוכל לחסוך יותר ממחצית העלויות השנתיות של הפרויקט, העומדות על כ-2 מיליארד דולר.
מניית ג'נרל מוטורס
אף שההחלטה התקבלה בחיוב בידי חלק מהאנליסטים, מניית ג'נרל מוטורס ירדה ב-1.4% ביום רביעי לאחר ההודעה.
העולות והיורדות לאחר סגירת פעילות הרובוטקסי של ג'נרל מוטורס
מניית טסלה
למרות הירידה במחיר המניה של ג'נרל מוטורס ,המתחרות בתחום הרכב האוטונומי, כמו טסלה דווקא נהנו מהירידה בתחרות בתחום הרכב האוטונומי. מניית טסלה טיפסה ביותר מ-5% לשיא חדש.
אנליסטים צופים שעם יציאתה של ג'נרל מוטורס מהתחום, טסלה וויימו (Waymo) של אלפבית יתפסו נתח גדול יותר בשוק המוניות האוטונומיות. השוק אופטימי במיוחד לגבי טסלה, שהודיעה שתשיק שירות רובוטקסי בשנה הבאה, במיוחד לאור הצפי להפחתת רגולציה בתמיכת ממשל טראמפ.
מניית אובר
מניית אובר נפגעה גם היא מההודעה על סיום פרויקט קרוז ורשמה ביום רביעי ירידה של 5.82%. אובר, שהיתה אמורה לשתף פעולה עם קרוז בתחום הרובוטקסי, רשמה ירידה מתמשכת במניה במשך שלושה ימים שהובילה לירידה בצמיחה שלה. גם מניית ליפט ירדה ב-5%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה