השוק

סלקום שוברת שיאים חדשים, הכנסות הציוד זינקו ל-349 מיליון

חברת הסלולר הגדולה בישראל רושמת רבעון שלישי עם שיא של שמונה שנים ברווח הנקי. מכירות ציוד הקצה זינקו ב-48 מיליון שקל, בעיקר בזכות פעילות חברת הבת דינמיקה. לחברה כ-3.6 מיליון לקוחות בסלולר
שרון בירקמן | 
אלי אדדי, מנכ"ל קבוצת סלקום (צילום רמי זרנגר)
סלקום מפרסמת את תוצאות הרבעון השלישי של 2024 ורושמת שיא של שמונה שנים ברווח הנקי, שעמד על 56 מיליון שקל, שיא של שש שנים ב-EBITDA, וזינוק של 48 מיליון שקל בהכנסות מציוד קצה.
ברבעון השלישי של 2024, הסתכמו ההכנסות של סלקום ב-1.116 מיליארד שקל, ירידה מ-1.125 מיליארד שקל, בעיקר בשל ירידה בדמי הקישוריות. בנטרול דמי הקישוריות הסתכמו ההכנסות ב-1.067 מיליארד שקל, עלייה של 2.7% לעומת 1.039 מיליארד שקל ברבעון המקביל ב-2023. הרווח הנקי עלה ב-5.7% והגיע ל-56 מיליון שקל, לעומת ל-53 מיליון שקל ברבעון המקביל, בעיקר בזכות עלייה בהכנסות משירותי הסלולר ושירותי האינטרנט במגזר הנייח וגידול בהכנסות מציוד קצה. 
ה-EBITDA המתואם של החברה הסתכם ב-354 מיליון שקל, גידול של 5% לעומת 337 מיליון שקל ברבעון המקביל. 
סלקום רשמה תזרים מזומנים פנוי של 93 מיליון שקל ברבעון הנוכחי, לעומת 77 מיליון שקל ברבעון המקביל, עלייה של 21%. מתחילת השנה הסתכם תזרים המזומנים הפנוי ב-214 מיליון שקל, עלייה של 8% בהשוואה ל-198 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2023. 
הכנסות מציוד קצה ברבעון הגיעו ל-349 מיליון שקל, עלייה של 16% לעומת 301 מיליון שקל ברבעון המקביל. הרווח הגולמי מציוד קצה זינק ב-27% ל-57 מיליון שקל, לעומת 45 מיליון שקל ברבעון המקביל בעיקר בזכות הביצועים של חברת הבת דינמיקה. 
ההכנסות משירותים במגזר הנייד (ללא קשרי גומלין) עמדו על 417 מיליון שקל, לעומת 418 מיליון שקל ברבעון המקביל. בדומה ליתר חברות הסלולר, בסלקום מייחסים את הירידה לצמצום בהכנסות משרותי נדידה ושרותי סלולר בתשלום מראש בעקבות מלחמת חרבות ברזל, אם כי הירידה קוזזה חלקית מצמיחה בהכנסות מחבילות סלולר והכנסות אינטרנט במגזר הנייח. הרווח הגולמי ממשיך לעמוד על 32.2% מסך ההכנסות ברבעון הנוכחי, כמו גם ברבעון המקביל. 
ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי (ARPU) בנטרול קש"ג עלתה ב-1.4 שקלים לעומת הרבעון הקודם, ל-39 שקלים, אבל ירדה ב-70 אגורות ביחס לרבעון המקביל.  
במגזר הנייח, הכנסות משירותים ירדו ל-767 מיליון שקל לעומת 824 מיליון שקל ברבעון המקביל. הירידה נובעת מהפחתה רגולטורית בדמי קשרי גומלין ומהשפעת המלחמה על שירותי נדידה. 
סלקום רשמה ברבעון עלייה של 17,000 מנויי סלולר עם שיעור נטישה של 7.6%; החברה משרתת כיום 3.57 מיליון לקוחות בסלולר, בפער רב מפלאפון עם 2.639 מיליון מנויים ופרטנר עם 2.635 מיליון. מספר מנויי התשתית עומד על 357 אלף; מספר מנויי הסיבים האופטיים זינק ב-16,000, ל-311 אלף. תחום הטלוויזיה רשם גידול של 3,000 מנויים בהשוואה לרבעון הקודם ל-272 אלף. 
אלי אדדי, מנכ"ל סלקום: "סלקום מציגה תוצאות חזקות בפרמטרים הפיננסיים והתפעוליים, עם גידול ברווח הנקי, תזרים חזק לצד ביצועי שיא בציוד הקצה, בהובלת חברת הבת דינמיקה שממשיכה לחזק את מיצובה כמובילה בשוק. סלקום, כקבוצת התקשורת המובילה בישראל, צומחת במגזר הנייד והנייח, על אף הסביבה המאתגרת והשפעות המלחמה, מרחיבה את הפעילות במגזר העסקי בהמשך לזכייה במכרז צה"ל. אנו מביאים רוח חדשה של עשייה בכלל תחומי הפעילות של החברה, מהסלולר והנייח ועד לחשמל, ומבצעים מספר מהלכים משמעותיים, כדוגמת חתימת ההסכם האסטרטגי החדש עם הוט, שירחיב את היצע התוכן ללקוחות סלקום, השקת קמפיין לרגל חגיגות ה-30 לסלקום ומהלכים נוספים שאנו בוחנים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה