מדדים ומחקרים

פלאפון בניצחון מתוק על פרטנר: מהפך לראשונה מזה 21 שנים

מנכ"ל פלאפון ו-yes, אילן סיגל, חוגג הישג משמעותי היום לאחר הדו"חות הטובים ברבעון השלישי, והדובדבן שבקצפת: מהפך בשוק התקשורת, כאשר פלאפון עוקפת לראשונה את פרטנר במספר המנויים לראשונה מזה 21 שנה. yes ממשיכה לשלם מחיר על המהלך המרגש לטובת המפונים מהצפון - אי חיוב של 14 מיליון שקל מהלקוחות | ניתוח
יהודה לוינגר | 
אילן סיגל (צילום רמי זרנגר, ויקיפדיה)
נתוני הדו"חות הרבעוניים בשוק התקשורת סיפקו כמה כותרות מעניינות. מאז 2003, חברת פרטנר (לשעבר חלק ממותג אורנג') הובילה במספר מנויי הסלולר על המתחרה, חברת פלאפון, והיום (שלישי) התחולל המהפך בשוק התקשורת.
על פי נתוני הרבעון השלישי לשנת 2024, עולה כי חברת פלאפון עוקפת את חברת פרטנר במספר במינויים. לפרטנר, 2,635,000 מנויי סלולר - דבר המהווה גידול של 6,000 מנויים בפרטנר, ואילו בפלאפון רשמו 2,639,000 מנויי סלולר.

2,639 אלפי מנויים בפלאפון. מתוך מצגת המשקיעים של קבוצת בזק. צילום מסך

2,635 אלפי מנויים בפרטנר. מתוך מצגת המשקיעים צילום מסך
מדובר בהישג מרשים למנכ"ל פלאפון ו-yes אילן סיגל שמוביל את החברה בשנים האחרונות עם תוצאות חיוביות וחזקות. נתון נוסף שאפשר להשוות אותו לפרטנר (ההשוואה לסלקום תהיה רק מחר סביב הצגת הדו"ח של סלקום לרבעון השלישי) הוא ההכנסות משירותי סלולר וציוד קצה. ההכנסות של פלאפון ברבעון השלישי להנ"ל עמדו על 506 מיליון שקל, ובפרטנר 457 מיליון שקל - היינו פער של 49 מיליון שקל בהכנסות ברבעון. בנוסף, בתשעת החודשים הראשונים של השנה, הפער בהכנסות עמד על 116 מיליון.
יש לציין כמובן שאי אפשר לגמד את ההישג המרשים של פרטנר שהציגה דו"ח רבעוני מעולה ותוצאות שיא של 12 שנה, עם צמיחה של 52% ברווח הנקי, וצמיחה של 66% בתזרים המזומנים החופשי. בחמשת הימים האחרונים מניית פרטנר זינקה במעל 21% - דבר שבהחלט מלמד על ההכרה של המשקיעים בהישג המרשים של אבי גבאי.
בכל הקשור לפלאפון, המנכ"ל אילן סיגל רושם כמה נקודות חזקות נוספות. החשוב שבהם הוא אולי ההכנסה הממוצעת מלקוח (ARPU) כאשר מדובר ברבעון השלישי ברציפות שפלאפון רושמת עלייה בגזרה הזו. על פי נתוני הרבעון השלישי, ההכנסה הממוצעת ללקוח עמדה על 46 שקל - עלייה של 2 שקל לעומת הרבעון הקודם. בהתחשב בזמני המלחמה וההשפעה בפגיעה בשירותי נדידה (הפגיעה בהכנסות משירותי נדידה נאמדות בכ-20 מיליון שקל ברבעון), הצמיחה הייתה יכולה להיות גדולה יותר ולעמוד על 4.5 שקל. 

עלייה ב-ARPU 3 רבעונים ברציפות בפלאפון. מתוך מצגת המשקיעים של קבוצת בזק
בגזרת yes המצב מורכב יותר, אך גם סיגל רושם כמה נקודות חזקות. במעבר מהלווין ל-IP כבר ניתן לרשום 80% מהלקוחות. מדובר בהתקדמות משמעותית להשגת יעדי קבוצת בזק כפי שהגדיר אותה היו"ר תומר ראב"ד לטווח הבינוני. כך, מספר מנויי הטלוויזיה של yes כבר עומד על 567 אלף מנויים - בהכפלה של משפחה ממוצעת מדובר במעל 2 מיליון צופים שמשתמשים בשירותי החברה. כך, שירידה של 4,000 מנויים לעומת הרבעון הקודם, מהווה אחוז בודד שלא משפיע.
ובכל זאת יש נתון מסקרן על הכנסות yes והירידה בהן, שאמנם יש להבין מצד התחרות בענף והשפעות המלחמה, אך בסופו של דבר ישנה גם ירידה בהכנסות שבאה על ידי המהלך הוולנטורי של סיגל, באי-חיוב לקוחות הנמצאים בקו העימות, היינו המפונים מהצפון. מדובר בסכום לא קטן שמשפיע על התוצאות הסופיות ברבעון: 5 מיליון שקל ברבעון ו-14 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2024. 
אז מה החזון של yes? המנכ"ל התבטא מספר פעמים בעבר על החשיבות שהוא רואה ביס כמובילה בהפקות מקור. ההשקעה על כך היא ענקית: 100 מיליון שקל. נכון, גם הוט והתאגיד מייצרים הפקות מקור, אבל ביס זה מגיע היישר מהחזון של המנכ"ל שמאמין מכך לאור כך שישראל היא המדינה היחידה שדוברת עברית. בסופו של דבר, במקום של תחרות קשה, יש שוק לדיסקאונט, אבל ביס משקיעים ברכש ובאיכות עם מערכת סאונד ווידאו מהטובות בעולם, ומשקיעים בשירות (ביס מדווחים על זמני המתנה אפסיים) ובסופו של דבר הציבור הישראלי, על פי החזון, רוצה טלוויזיה איכותית. על פי הדו"ח הרבעוני האחרון, נראה שהדרך לשם בינתיים מתקדמת.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה