השוק

יו"ר בזק תומר ראב"ד ל-ice: "ההשקעות עלו לשיא כל הזמנים"

קבוצת בזק מסכמת רבעון מוצלח עם קצב עלייה דו-ספרתי במנועי הצמיחה האסטרטגיים. קרן סרצ'לייט והנהלת הקבוצה, בשונה מהליך התייעלות מהיר של קרן פרטית, בהשקעה של 1.3 מיליארד שקל מתחילת השנה, ויו"ר בזק תומר ראב"ד בשיחה עם ice אפילו מרחיק לכת: "מכינים את התשתיות לשרת את המשק לעשורים הקרובים"
יהודה לוינגר | 
תומר ראבד (צילום אוראל כהן, פלאש 90/ קובי גדעון)
למרות אתגרי המלחמה והמתיחות הביטחונית, קבוצת בזק רושמת רבעון שלישי מוצלח עם עלייה של 2.1% בכנסות הליבה ועלייה של 50% במנויי הסיבים - כאשר קבוצת בזק מתחזקת בפריסת סיבים ל-2.5 מיליון משקי בית, וכ-50% לקוחות הסלולר של הקבוצה הינם בדור 5 וזאת מוקדם מן הצפוי.
בשונה מצמצום השקעות שהיינו מצפים מקרן פרטית כמו סרצ'לייט שמכוונת לתשואה עבור בעלי המניות והמשקיעים, קבוצת בזק כמעט מתנהלת הפוך מ-"הסטיגמה". במקום הליך התייעלות מהיר, הקבוצה כבר השקיעה כ-1.3 מיליארד שקל בתשתיות תקשורת מתקדמות מתחילת השנה.
בשיחה עם ice, יו"ר בזק תומר ראב"ד, והנציג הישראלי למעשה של קרן ההשקעות סרצ'לייט בעלת השליטה, אומר זאת במפורש: "ההשקעות עלו לשיא כל הזמנים", מציג ראב"ד את הנתונים, "ואנו רואים איך זה מתורגם לצמיחה דו ספרתית בכל מנועי הליבה של קבוצת בזק".
לא רק זאת, גם קרן סרצ'לייט וגם הנהלת הקבוצה רואים בהשקעה ערך אסטרטגי: "מכינים את התשתיות לשרת את המשק לעשורים הקרובים", מוסיף יו"ר בזק ל-ice, "האסטרטגיה של הקרן היא יצירת ערך דרך השקעות בתשתיות ובמנועי צמיחה כמו סיבים ודור 5".
על יעדי קבוצת בזק והשלמתם, מגדיר ראב"ד בסיכום הרבעון השלישי כך: "אנו בדרך להשגת היעדים אשר הצבנו לעצמנו בטווח הבינוני". אם נצלול לנתונים, נוכל להבין עד כמה התקדמה בזק באותו "טווח בינוני" שהוגדר על ידי היו"ר. 
בשנת 2020 יצא לדרך בבזק פרוייקט הסיבים, כאשר היעד לטווח הבינוני הוגדר בצורה הכי פשוטה: השלמת הפרוייקט, כמו גם תפיסת תשתית של 40% והכנסה ממוצעת מלקוח שעומדת מעל 140 שקל. המצב נכון להיום: פריסת סיבים של כ-2.5 מיליון משקי בית, כ-781 אף מנויים מחוברים - בחישוב של מנויים מהמגזר הקמעונאי והסיטונאי כאחד, תפיסה של 31% תשתית וגידול של 28% בהכנסה מלקוח (ביחס לרבעון הרביעי של 2020) לכ-131 שקל (ARPU).
במעבר לדור 5 של חברת פלאפון, מרגע הזכייה במכרז התדרים בשנת 2020, קבוצת בזק היום עם מעל ל-1.2 מיליון מנויים - נתון המהווה כ-53% מהמנויים החודשיים המזדמנים (פוסטפייד). היעד לטווח הבינוני הוגדר כ-80% בחבילות דור 5 והכנסה ממוצעת מלקוח שתעמוד על 45-50 שקל.
במעבר מלווין ל-IP לשידורים באינטרנט של yes, המצב כיום עומד על 456 אלף מנויי IP המהווים כ-81%. מדובר במנויי yes העושים שימוש בשירותי +yes וגם +STING המועברים באמצעות רשת האינטרנט. אולם הנתון כולל גם מנויים העושים שימוש במקביל גם בשירותי הלוויין, כך שהלקוחות אינם בהכרח רק בשימוש IP. הגדרת הטווח הבינוני ליעד במיגרציה הוא: סיום תהליך המעבר מלווין, וחיסכון בתקציב השוטף ובתקציב ההשקעות והכנסה חודשית ממוצעת למנוי טלוויזיה סיום המיגרציה שתהיה סביב ה-155-160 שקל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה