השוק
yes ממשיכה להשקיע במעבר מלוויין לשידורים ע"ג האינטרנט
חברת yes רושמת ירידה בהכנסות וברווחים ברבעון השלישי, אך ממשיכה להוביל בשוק הטלוויזיה על גבי אינטרנט ומציגה צמיחה בחבילות משולבות
חברת yes פרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של 2024, שהצביעו על ירידה בהכנסות וברווחים, לצד צמיחה בחבילות משולבות טלוויזיה וסיבים.
ההכנסות ברבעון השלישי של 2024 הסתכמו ב-317 מיליון שקל, ירידה של 3.4% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה. ירידה זו נגרמה בעיקר מהתחרות בענף וההשפעות של המלחמה, שגרמו לאי-חיוב לקוחות בקו העימות בסכום של כ-5 מיליון שקל. עלייה נרשמה בהכנסות מחבילות משולבות טלוויזיה וסיבים, המונות כיום כ-68 אלף מנויים.
ההכנסה הממוצעת ממנוי טלוויזיה (ARPU) עומדת על כ-175 שקל, עלייה של כ-1 שקל לעומת רבעון קודם; השפעת המלחמה על ה- ARPU מוערכת בכ-3 שקלים.
הרווח התפעולי ברבעון עמד על 13 מיליון שקל, ירידה חדה של 62.9% לעומת הרווח התפעולי של 35 מיליון שקל ברבעון המקביל. גם הרווח הנקי ירד ב-70% ל-12 מיליון שקל, בהשוואה ל-40 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2023. החברה הציגה ירידה ב-EBITDA המתואם של כ-43.4%, שהסתכם ב-43 מיליון שקל, מה שמעיד על ירידה ברווחיות.
בחברה מציינים כי הירידה ברווחים נובעת בעיקר מהשפעות מלחמת חרבות הברזל ומההפרשה לקרן אוניברסלית, לצד ירידה בהכנסות. הוצאות התוכן אמנם עלו אך קוזזו חלקית בזכות התייעלות בהוצאות תפעוליות אחרות.
עוד ב-
בפן החיובי, החברה מדווחת על המשך צמיחה במנויי הטלוויזיה על גבי אינטרנט (IP), עם כ-456 אלף מנויים כיום, 81% מסך לקוחות החברה. שיפור בתזרים החופשי, שעומד על 6 מיליון שקל, נבע בעיקר מהירידה בהשקעות.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה