השוק
טסלה מפתיעה את השוק, בניגוד לתחזיות האנליסטים
חברת "טסלה" לא מפסיקה לנהל יחסים מורכבים עם האנליסטים בוול סטריט. ככל שהם חוששים ומנבאים שחורות, כך היא מכה את התחזיות. הדו"חות האחרונים הקפיצו את מחיר המניה ב-20 אחוז, אבל האנליסטים לנצח יטענו שמחיר המניה גבוה מדי
הטענות לא משתנות כבר למעלה מעשור: לדבריהם מחיר המניה גבוה מדי ומנופח, זו בסך הכל חברת מכוניות ולכן שוויה לא אמור להיות גבוה כל כך, ובכל רגע מחיר המניה עשוי להתרסק ולנפץ את חלומות המשקיעים.
אבל לדוחות ולתוצאות כללי ברזל משלהם: חברת טסלה ממשיכה להכות את התחזיות, להשיג רווחיות גבוהה הרבה יותר מהתחזיות ולצמוח לשווי שוק שכיום עומד על 820 מיליארד דולר.
לשם השוואה - שווי השוק של חברת ג'נרל מוטורס הוותיקה למשל, עומד על כ-58 מיליארד דולרים. הווה אומר: שווי השוק של חברת טסלה הוא כמעט פי חמש עשרה. האם זה הגיוני? תלוי את מי שואלים כמובן.
העובדות הן שחברת טסלה פיתחה מוצר חדש וייחודי, הייתה הראשונה שלא רק פיתחה רכב חשמלי שנע על סוללת ליתיום לטווח של 320 קילומטר, אלא גם שילדת המכונית יוצרה מסיבי פחמן ייחודיים וקלים במיוחד, שרק הוסיפו לתאוצה: טסלה האיצה מאפס למאה קמ"ש ב-3.7 שניות בלבד.
בשנים הראשונות הרווחיות הגבוהה של החברה לא נוצרה רק מה"הייפ" סביבה אלא בגלל המענקים שהממשל בארה"ב העניק למפעלים שאינם מזהמים: ה"קרדיטים".
ועדיין - רשימת ההמתנה לרכבים החשמליים הראשונים בעולם הלכה והתארכה, והלקוחות היו מוכנים לשלם מראש את הסכום במלואו ולהמתין.
וככל שההתלהבות של הלקוחות הלכה וגברה, ככל שאילון מאסק הוסיף לגייס כספים עבור החברה במיליונים רבים - כך הפרשנים בעיתונות הכלכלית ציקצקו בלשונם והצביעו על בועה מתנפחת.
לכך יש להוסיף את דמותו של המייסד אילון מאסק, ואת חיבתו להמצאות עתידניות - מרובוטים שישבו ליד הנהג, ועד ה"הייפר לופ" - מין צינור תחבורה אנרגטי חוצה יבשות שטס במהירות האור.
כיום לטסלה יש שבעה מפעלים ברחבי העולם והיא מייצרת בייצור עצמי למעלה מ-80 אחוזים מכל הרכיבים של הדגמים.
היא פיתחה מנגנון טעינה מהירה לשלושת הדגמים השונים, ומערכות חכמות המאפשרות לצבור ידע על הנהג ולפתח בקלות מכונית אוטונומית הבקיאה בהרגלי הנהגים בה.
באשר למאסק: הוא הפך לתומך הנלהב ביותר של דונאלד טראמפ, רכש את הרשת החברתית "טוויטר" בדרך כוחנית ומחרחרת ריב שייצרה אף היא כותרות רבות ושינה את שמה ל"אקס" - אות שלמאסק יש אליה חיבה משונה.
בנובמבר 2021, כשהיא בשיאה, הגיעה מניית טסלה לשווי של 400 דולרים. מאז היא יורדת ועולה - ואילו כיום היא עדיין רחוקה מהשיא ועומדת על 269 דולר. ומה צפוי לה בשנים הקרובות או לאחר הבחירות בארה"ב? בינתיים המועמד דונאלד טראמפ טוען כי ימנה את מאסק לפרוייקטור ראשי ול"אחראי חברות".
עוד ב-
אם יבחר ואם לא - נראה כי משקיעי טסלה יעדיפו לראות אותו עומד בראש החברה רק כדי שימשיך לספק תשובות עתידניות הולמות לאנליסטים ספקנים.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(1):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
1.טסלה אוטו אוטו הבא שלי רק שאלה עם המרצדים התבאסו הלכה ה (ל"ת)אלי 10/2024/29הגב לתגובה זו0 0סגור