השוק

בעלי אל על באקזיט מטורף: כך יקבל כמיליארד דולר

חברת בתי האבות האמריקאית סנטרס הלת' קר, שבבעלותו של קני רוזנברג שמחזיק 47% מחברת התעופה ושותפו דריל הגלר, חתמה על עסקה למכירת החברה-הבת CPHL לענקית שירותי הבריאות אלוואנס הלת'. העסקה, שטרם הושלמה, מוערכת במאות מיליוני דולרים ואולי אף במיליארד דולר
מערכת ice | 
קני רוזנברג (צילום לינקדין/ קני רוזנברג, Magma Images)
קני רוזנברג, איש העסקים הישראלי-אמריקאי, נמצא בתקופת שיא עסקית. חברת התעופה אל על, בה הוא מחזיק 47% מהמניות, מציגה תוצאות שיא עם שווי שוק של 3.16 מיליארד שקל. במקביל, רוזנברג עומד בפני אקזיט משמעותי בתחום שירותי הרפואה.
על פי כלכליסט, חברת בתי האבות האמריקאית סנטרס הלת' קר, שבבעלותו ושותפו דריל הגלר, חתמה על עסקה למכירת החברה-הבת CPHL לענקית שירותי הבריאות אלוואנס הלת'. העסקה, שטרם הושלמה, מוערכת במאות מיליוני דולרים ואולי אף במיליארד דולר.

CPHL, הפועלת במדינת ניו יורק, מספקת שירותי בריאות וסיעוד למבוגרים בקהילה, במטרה להאריך את שהותם בבתיהם. החברה היא השחקנית הגדולה בתחומה עם 57 אלף לקוחות והסכם של 16 מיליארד דולר עם מדינת ניו יורק. לאחר הרכישה, אלוואנס הלת' תשלוט על 38% משוק מטופלי המדיקייד במדינת ניו יורק.
סנטרס הלת' קר, שהחלה כבית אבות קטן בברונקס ב-1995, צמחה לאימפריית סיעוד ושירותי רפואה והיא המקור להונו של רוזנברג. כיום היא כוללת 38 בתי אבות, חברת אמבולנסים, בתי מלון ונדל"ן. עם זאת, מעל פעילות החברה מרחף צל בדמות תביעה שהגישה מדינת ניו יורק נגד רוזנברג והגלר, בטענה כי שלשלו לכיסיהם 83 מיליון דולר שיועדו לטיפול בדיירי בתי האבות.
השקעתו של רוזנברג באל על, שהחלה ב-2020 במסגרת הנפקת מניות שהצילה את החברה ממשבר הקורונה, מסתכמת בכ-840 מיליון שקל. מאז 7 באוקטובר 2023, שווי השוק של אל על זינק ביותר מ-110%, בעקבות הפסקת הטיסות של חברות תעופה בינלאומיות. כתוצאה מכך, נתח השוק של אל על בקווים לצפון אמריקה גדל לכ-90%, והחברה הציגה רווח נקי של 266 מיליון דולר בשלושת הרבעונים האחרונים.
למרות ההצלחות העסקיות, רוזנברג מתמודד עם אתגרים משפטיים. התביעה של מדינת ניו יורק מעלה שאלות לגבי התנהלות עסקיו בתחום בתי האבות ואף מתייחסת לרכישת השליטה באל על. עם זאת, דובר מטעמו הכחיש את ההאשמות והבטיח להילחם בטענות בבית המשפט. התפתחויות אלו ממחישות את המורכבות של עולם העסקים, שבו הצלחות פיננסיות יכולות להתקיים לצד אתגרים משפטיים ואתיים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה