השוק

איש העסקים בחובות של 100 מיליון שקל: החברה הקורסת חוטפת מכה

השופטת עירית וינברג-נוטוביץ קבעה כי אין עדיין בשלות לאשר את מכירת 'לוסיקס' של בני לנדא שחייבת מיליונים, ולכן היא תסיים את הדיון בסוף החודש. המנהל המיוחד, שי בר-ניר, הציג את מצב החברה ואת ההצעות לרכישה
מערכת ice | 
בני לנדא (צילום אייל יזהר, shutterstock)
בבית המשפט המחוזי בלוד התקיים אמש (שני) דיון חשוב סביב חברת לוסיקס, המתמחה בייצור יהלומי מעבדה גולמיים, שנקלעה לחובות כבדים. בדיון עלתה השאלה האם לאשר את מכירת החברה, שצברה חובות של כ-100 מיליון שקל, בהם כ-6 מיליון דולר לבנק לאומי וכ-2 מיליון דולר לבנק דיסקונט. החברה, שנוסדה ב-2016 על ידי בני לנדא ויוסף יאיון, פנתה לבית המשפט באוגוסט בבקשה לעיכוב הליכים, בעקבות השקעות רבות לא הצליחו להבטיח את יציבותה הכלכלית.
על פי דה מרקר, השופטת עירית וינברג-נוטוביץ קבעה כי אין עדיין בשלות לאשר את מכירת החברה, ולכן היא תסיים את הדיון בסוף החודש. המנהל המיוחד, שי בר-ניר, הציג את מצב החברה ואת ההצעות לרכישה. נכון לעכשיו, התקבלו חמש הצעות בסכומים המגיעים עד 4 מיליון דולר, אך בר-ניר הבהיר כי כל חודש שבו החברה פועלת, הוצאותיה נוגעות ל-700-800 אלף דולר, מה שמקשה על הישרדותה הכלכלית.

במהלך הדיון, בר-ניר ציין את הצעות הרכישה שהתקבלו, כולל הצעה מהחברה הבלגית פניקס על סך 2.85 מיליון דולר, והצעה מפי די הולדינגס שהוגדלה ל-2.95 מיליון דולר. הצעה נוספת הגיעה מחברה סינית בשם זנית, שהציעה 2.9 מיליון דולר, וכן הצעה ישראלית של שרון בר בסך 13 מיליון שקל. עם זאת, בר-ניר הזהיר כי לא נראה שיש סיכוי לקבל הצעות נוספות.
בני לנדא, המייסד של לוסיקס, התבטא בדיון והדגיש את חשיבות החברה ואת הפוטנציאל שלה, והביע את רצונו לוודא שהקונה יתכוון להמשיך לפתח את הטכנולוגיה בישראל. הוא טען כי ההצעות האחרונות שהתקבלו מצריכות זמן נוסף לבחינה, וביקש מהשופטת להעניק לחברה ארכה כדי להבטיח את הצלחת העסקה.
בסיום הדיון, השופטת ציינה כי לא ניתן להכריע בנושא הרכישה בשלב זה, וקבעה כי עד ה-28 באוקטובר יגיש המנהל המיוחד עדכון נוסף לבית המשפט ובקשה לאישור מכירה. הדיון המתקדם במצב החברה מעורר שאלות רבות על עתיד לוסיקס והטכנולוגיה הייחודית שפיתחה, לצד הקשיים הכלכליים שעומדים בפניה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה