מדדים ומחקרים

ענף היהלומים בישראל ממשיך להיחלש, ירידה של 64% ביבוא

ענף היהלומים הגלובלי נמצא במשבר מזה שנתיים וחצי, והמגמה נמשכת; בחודש אוגוסט נרשמה ירידה של 40% בייצוא היהלומים המלוטשים וירידה של 64% ביבוא היהלומים המלוטשים; המפקח על היהלומים: "תעשיית היהלומים העולמית טרם יצאה מהמשבר הנוכחי"
מערכת ice |  2
יהלומים (צילום shutterstock)
המשך המגמה השלילית בסחר ביהלומים המלוטשים ויהלומי הגלם בחודש אוגוסט 2024, הן בארץ והן בעולם. מסיכום שמונת החודשים הראשונים של השנה שפרסם המפקח על היהלומים במשרד הכלכלה והתעשייה עולה כי הירידות נמשכות ללא שינוי מהותי.
היבוא נטו של יהלומי גלם לישראל בתקופה זו עמד על סך של 649 מיליון דולר, ירידה של כ-9% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. בחודש אוגוסט בלבד נרשמה ירידה חדה יותר של כ-20% לעומת אוגוסט 2023. 
היצוא נטו של יהלומי גלם במהלך שמונה החודשים עמד על כ-510 מיליון דולר, ירידה של כ-6% בהשוואה לשנה הקודמת, כאשר בחודש אוגוסט לבדו נרשמה ירידה של כ-3% לעומת אוגוסט אשתקד.

יבוא היהלומים המלוטשים נטו במהלך שמונה החודשים הראשונים של השנה עמד על כ-1.04 מיליארד דולר, ירידה דרמטית של כ-40% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. בחודש אוגוסט לבדו נרשמה ירידה של כ-64% בהשוואה לאוגוסט אשתקד. 
ביצוא יהלומים המלוטשים נטו נרשם סך של כ-1.45 מיליארד דולר, ירידה של כ-33% לעומת התקופה המקבילה בשנת 2023, כאשר בחודש אוגוסט נרשמה ירידה של כ-40% לעומת אוגוסט 2023.
בחודש אוגוסט, יצוא יהלומי הגלם לאיחוד האמירויות עמד על כ-3.5 מיליון דולר, כ-13% מהיצוא הכללי של יהלומי הגלם מישראל באוגוסט. ייבוא יהלומי הגלם מאיחוד האמירויות לישראל עמד על כ-16 מיליון דולר, המהווים כ-40% מסך יהלומי הגלם שיובאו לישראל באוגוסט.
אופיר גור, המפקח על היהלומים במשרד הכלכלה והתעשייה: "תעשיית היהלומים העולמית טרם יצאה מהמשבר הנוכחי, שנמשך זה שנתיים וחצי והענף בארץ, שמהווה את אחד מארבעת מרכזי הסחר החשובים בעולם בתחום, מושפע אף הוא".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    שנאה ויהלומים!!!!
    אנצי!!!! 09/2024/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מעולם לא שנאתי גבר כל כך כדי להחזיר לו יהלומים שקנה לי במתנה-ז'א ז'א גאבור!
    סגור
  • 1.
    התעמלות ויהלומים!!!!
    אנצי!!!! 09/2024/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני יהודיה ואני לא מתעמלת.אם אלוהים רוצה שאני אתכופף,אז שידאג לשים לי יהלומים על הרצפה-ג'ואן ריבס!
    סגור