השוק

קריית הממשלה החדשה בירושלים: מי תממן חצי מיליארד שקל?

שפיר שזכתה בפרויקט הענק להקמת ותחזוקת והקמת הפרויקט בירושלים בהיקף של 2.1 מיליארד שקל תקבל מימון מקרנות הפנסיה הוותיקות "עמיתים", בניהולו של אפי סנדרוב, החליטו להעמיד מימון של 500 מיליון שקלים לפרויקט
מערכת ice | 
אפי סנדרוב (צילום מתוך אתר המכללה למנהל, freepik)
בלב ירושלים, עיר הבירה של ישראל, עומד להתרומם פרויקט שאפתני ומרשים - קריית הממשלה החדשה. שפיר הנדסה, חברת תשתיות ובנייה מובילה בישראל, זכתה במכרז להקמת ותחזוקת הפרויקט, ששוויו מוערך בכ-2.1 מיליארד שקלים. המיזם, הידוע גם כ"מבנה ג'נרי 3", יכלול מתחם משרדים עצום בהיקף של 82 אלף מ"ר, המיועד למשרדי ממשלה, שימושים נלווים ושטחים מסחריים.
על פי הפרסום בכלכליסט, מה שהופך את הפרויקט הזה למיוחד הוא לא רק גודלו, אלא גם המודל הפיננסי המורכב שעומד מאחוריו. קרנות הפנסיה הוותיקות "עמיתים", בניהולו של אפי סנדרוב, החליטו להעמיד מימון של 500 מיליון שקלים לפרויקט. זוהי החלטה אסטרטגית מצד עמיתים, שבחרו להעניק את המימון לבדם, ללא שותפים מוסדיים או בנקאיים. ההלוואה ניתנת לתקופה של 25 שנה, מה שמדגיש את האמון ארוך הטווח בפרויקט ובכלכלה הישראלית.

המורכבות של הפרויקט באה לידי ביטוי גם בחלוקת האחריות והסיכונים. שפיר לא רק תבנה את המתחם, אלא גם תתחזק אותו למשך 21 שנים לאחר סיום ההקמה. זהו מודל של שותפות ציבורית-פרטית (PPP) מתקדם, שבו המגזר הפרטי לוקח על עצמו אחריות ארוכת טווח על נכס ציבורי. המדינה, מצדה, תעניק לשפיר מענק הקמה של עשרות מיליוני שקלים, מה שמפחית את הסיכון הפיננסי עבור החברה.
מיקומו של הפרויקט הוא אסטרטגי במיוחד - הוא יוקם מעל למתחם הדיפו של הרכבת הקלה בירושלים, שגם אותו בונה שפיר. זהו שילוב מרשים של תשתיות תחבורה ומבני ממשל, שצפוי לשנות את פני האזור ולשפר את הנגישות למשרדי הממשלה. הפרויקט צפוי להימשך כ-4 שנים, כשבסופו ייווצר מרכז ממשלתי חדש ומודרני שישרת את אזרחי ישראל לעשורים הבאים.
עבור עמיתים, ההשקעה בפרויקט זה היא המשך ישיר לאסטרטגיית ההשקעות שלהם בתשתיות לאומיות. בעבר, הם כבר מימנו עבור שפיר פרויקטים גדולים כמו כביש 6 צפון והמרכזים הלוגיסטיים של צה"ל. לדברי סנדרוב, ההשקעה בג'נרי 3 משקפת את היכולת של עמיתים לאתר השקעות בסיכון נמוך שמניבות תשואה נאה לחוסכים, במיוחד בסביבת הריביות הנוכחית. זוהי דוגמה מצוינת לאופן שבו כספי פנסיה יכולים לתמוך בפיתוח המדינה תוך שמירה על האינטרסים של החוסכים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה