השוק

למרות שזכתה במכרז להקמת נמל חדש: שפיר הנדסה ברבעון חלש

שפיר הנדסה, מסכמת את המחצית הראשנה והרבעון השני של 2024. לצד תזרים מזומנים חיובי והזכייה במרכז להקמת נמל חדש בחיפה, נראה שהמלחמה השפיע על פעילות החברה שרשמה ירידה בהכנסות 
מערכת ice | 
שפיר הנדסה (צילום מתוך אתר החברה שפיר הנדסה, shutterstock)
חברת שפיר הנדסה, הפועלת בתחומי התעשייה, התשתיות, הזכיינות, הנדל"ן והלוגיסטיקה מפרסמת היום (שני), את תוצאותיה הכספיות המסכמות את הרבעון השני של שנת 2024 ותוצאות החציון הראשון של השנה. כמו כן, בתחילת חודש יוני חברת נמלי ישראל (חנ״י) הודיעה על זכייתה של חברת שפיר במכרז להקמת נמל תזקיקי דלק במפרץ חיפה.
הכנסות החברה ברבעון השני בשנת 2024 הסתכמו ב-1.19 מיליארד שקל, מה שמעיד על ירידה של 14% לעומת הנתון שהושג הרבעון המקביל בשנת 2023 שעמד על 1.38 מיליארד שקל. כמו כן הכנות החברה במהלך המחצית הראשונה של השנה ירדו גם הן והגיעו ל-2.3 מיליארד שקל לעומת 2.6 בתקופה המקבילה.
הרווח התפעולי של החברה בחצי השנה הראשונה של השנה הסתכם הגיע לסכום של 187 מיליון שקל, ירידה בהשוואה לנתוני השנה שעברה שעמדו על 287 מיליון שקל. הרווח התפעולי של החברה ברבעון השני לשנת 2024 הסתכם ב-100 מיליון שקל, זאת לעומת 186 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2023. 
הרווח הנקי הסתכם בחציון בכ-50 מיליון שקל, לעומת כ-153 מיליון שקל במחצית המקבילה אשתקד.  הרווח ברבעון השני של השנה הסתכם בכ-17 מיליון שקל, לעומת כ-99 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2023.
שי לינדנר, סמנכ"ל כספים בקבוצת שפיר, התייחס לנתוני הדו"ח ומסר: "ענף הבנייה והתשתיות פעל במחצית הראשונה של 2024 בהיקפי פעילות נמוכים ממה שהיה טרום המלחמה, עם זאת אנחנו מציגים שיפור בחלק מהפרמטרים העסקיים של החברה, בעיקר כשאנו משווים את תוצאות הרבעון השני לתוצאות לרבעון הקודם. תזרים המזומנים החיובי מפעילות שוטפת ברבעון והנזילות הגבוהה שלנו ממקמים אותנו היטב כדי להתמודד עם האתגרים הנוכחיים ולנצל הזדמנויות עתידיות. החברה מתמודדת כיום במכרזים על פרויקטים לאומיים כגון נתיבים מהירים, הארכת כביש 6, מתקני התפלה ועוד".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה