השוק

וורן באפט מפחד מקמלה? מכר מניות של הבנק בעשרה מיליארד

ברקשייר האת'וויי ממשיכה למכור את החזקותיה בבנק אוף אמריקה. השבוע מכרה החברה מניות בשווי של כ-380 מיליון דולר, ובכך ירדו החזקותיה בבנק לפחות מ-10%. מאז שהחלה למכור ביולי, החברה הניבה מעל 10 מיליארד דולר. המכירות מתבצעות ככל הנראה לאור החשש מעלייה במס רווחי הון בארצות הברית
שרון בירקמן | 
וורן באפט (צילום יוטיוב/ CNBC Television)
ברקשייר האת'וויי של וורן באפט מכרה השבוע מניות נוספות של בנק אוף אמריקה (BofA) בשווי של יותר מ-380 מיליון דולר, ובכך הפחיתה את אחזקותיה במוסד הפיננסי לפחות מ-10%. ברקשייר מכרה כ-9.55 מיליון מניות של בנק אוף אמריקה בשלוש עסקאות נפרדות השבוע, במחיר ממוצע של כ-40 דולר למניה, והניבה כ-382 מיליון דולר. המהלך הפחית את החזקותיה של ענקית ההשקעות בבנק אוף אמריקה לכ-9.987% או 775 מיליון מניות. הקונגלומרט החל למכור את ההחזקות בחודש יולי במספר פעימות, אז מכר כ-33.9 מיליון מניות תמורת כ-1.48 מיליארד דולר. מאז הניבה ברקשייר האת'וויי יותר מעשרה מיליארד דולר. מכירות נוספות בוצעו בספטמבר, בו בשלוש מכירות הפחית בית ההשקעות את ההחזקות בבנק ל-11.1% או 858.2 מיליון מניות.
באפט בן ה-94 החל להשקיע בבנק אוף אמריקה בשנת 2011, כאשר ברקשייר האת'וויי רכשה מניות בכורה בשווי 5 מיליארד דולר.
מענקית ההשקעות לא נמסרו סיבות למסע המכירות הגדול. ייתכן שהירידה מתחת לרף ה-10% קשורה לדרישת הדיווח של הרשות האמריקאית לניירות הערך (SEC). הרשות דורשת מבעלי מניות המחזיקים ביותר מ-10% מהון המניות של חברה ציבורית לדווח בתוך שני ימי עסקים על כל שינוי בהחזקותיהם. כעת, המשקיעים בבנק אוף אמריקה יצטרכו ככל הנראה להמתין לדיווח הרבעוני של ברקשייר האת'וויי או לחשיפת החזקותיה הרבעוניות כדי לדעת אם החברה מכרה מניות נוספות. 

סיבה אפשרית אחרת קשורה לדבריו של באפט באסיפת בעלי המניות של ברקשייר האת'וויי במאי. המשקיע האגדי אמר אז כי המכירות הגיוניות לאור האפשרות ששיעור המס הפדרלי על רווחי הון עשוי לעלות בהתאם לתוצאות הבחירות לנשיאות ארצות הברית בנובמבר. באפט גם הפחית במחצית את אחזקותיו בחברת הטכנולוגיה אפל מוקדם יותר השנה. בנוסף, ברקשייר האטה את רכישות המניות החוזרות שלה השנה, מה שסייע לה לצבור כמות גדולה של מזומנים.
בחודש אוגוסט הצטרפה ברקשייר האת'וויי לשש חברות אחרות ששווי השוק שלהן חצה את רף טריליון הדולר; היא הפכה לחברה הראשונה שאינה בתחום הטכנולוגיה בארצות הברית שרשמה לזכותה את ההישג המכובד. מובילות את הרשימה אפל, אנבידיה ומיקרוסופט, ששוויין עולה על 3 טריליון דולר. החברות האחרות עם שווי שוק של מעל טריליון דולר הן אלפבית, אמזון ומטא.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה