השוק

הריבית טובה לבנקים בארה"ב: הרוויחו 1.1 טריליון ולא גלגלו לחוסכים

הבנקים בארה"ב הרוויחו בשנתיים וחצי מעל טריליון דולר מהריבית על הפיקדונות; המפקידים קיבלו 600 מיליארד דולר בלבד
שרון בירקמן | 
גיי פי מורגן, בנק אוף אמריקה סיטיגרופ (צילום shutterstock)
כשנתיים וחצי של מדיניות הריבית הגבוהה של הפדרל ריזרב הזרימו מעל טריליון דולר לבנקים בארצות הברית. זאת, בזמן שג'יי פי מורגן צ'ייס ובנק אוף אמריקה שילמו ריבית מינימלית בלבד למפקידים, כך לפי דיווח של הפייננשל טיימס.
נתוני תאגיד ביטוח הפיקדונות הפדרלי (FDIC) מראים כי משטר הריבית הגבוהה איפשר לאלפי בנקים אמריקאים לקבל תשואות גבוהות יותר על הפיקדונות שלהם בפדרל ריזרב. הבנקים לא העבירו ללקוחותיהם חלק ניכר מהריבית הגבוהה חרף ציפיות האנליסטים.

במהלך הרבעון השני של 2024, כאשר הפדרל ריזרב העניק ריבית של 5.5% על פיקדונות, המפקידים קיבלו בממוצע ריבית שנתית של 2.2% בלבד, כך לפי נתוני התאגיד. הנתונים כוללים גם חשבונות שאינם נושאים ריבית כלל. ב-JP Morgan Chase קיבלו המפקידים ריבית שנתית של 1.5% בלבד, ואילו בבנק אוף אמריקה - 1.7% בשנה בלבד. הבנקים גרפו הכנסות נוספות של 1.1 טריליון דולר – כ-66.67% מסך הריבית שהעניק הפדרל ריזרב במהלך השנתיים וחצי האחרונות; המפקידים קיבלו ריבית מצטברת של 600 מיליארד דולר בלבד.

עם הורדת הריבית החודש על ידי הפדרל ריזרב, כמה מהבנקים הגדולים מיהרו לצמצם אף יותר את הריבית שהם משלמים למפקידים; JP Morgan Chase וסיטי בנק הודיעו על הורדה של 50 נקודות בסיס בהתאם להורדת הריבית של הפד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה