השוק

איש העסקים קורס בחוב ענק: מדוע המשקיעים ברחו ברגע האחרון?

EDP היפנית הציעה לרכוש את לוסיקס של בני לנדא לו חובות ב-103 מיליון שקל תמורת 2.5 מיליון דולר, אך ברגע האחרון, EDP נסוגה מהעסקה. פנאוז'י פוג'ימורי, בעל השליטה ב-EDP, הסביר כי הדירקטוריון החליט להימנע מהשקעה בישראל בשל המצב הביטחוני, וחשש מתגובת המשקיעים היפנים
מערכת ice | 
בני לנדא (צילום אייל יזהר, shutterstock)
חברת לוסיקס, שפעלה בתחום יהלומי המעבדה, נקלעה למשבר פיננסי חמור עם חובות של 103 מיליון שקל. למרות היסטוריה של השקעות מרשימות - כולל 152.5 מיליון דולר מסבבי גיוס קודמים ממשקיעים בולטים כמו בני לנדא, בית ההשקעות מור, וקרנות השקעה מובילות - החברה מצאה עצמה בהליכי חדלות פירעון באוגוסט האחרון.
על פי הפרסום בכלכליסט, במסגרת ניסיונות ההצלה, חברת EDP היפנית הציעה לרכוש את לוסיקס תמורת 2.5 מיליון דולר, סכום זעום ביחס להשקעות העבר. ההצעה כללה תשלום ב-36 תשלומים ושמירה על 20 מתוך 50 עובדי החברה. אולם, ברגע האחרון, EDP נסוגה מהעסקה. פנאוז'י פוג'ימורי, בעל השליטה ב-EDP, הסביר כי הדירקטוריון החליט להימנע מהשקעה בישראל בשל המצב הביטחוני, וחשש מתגובת המשקיעים היפנים.

לאור נסיגת EDP, חברת היהלומים הבלגית פניקס, שהציעה במקור 2.3 מיליון דולר, העלתה את הצעתה ל-2.7 מיליון דולר. הצעה זו כוללת התחייבות לשמירה על 13 עובדים. בתגובה, עו"ד שי בר ניר, הנאמן מטעם בית המשפט, ביקש הארכה לצו עיכוב ההליכים כדי לבחון את האפשרויות החדשות.
הנפילה הפיננסית של לוסיקס מודגשת על ידי מעבר חד מרווח של 551 אלף דולר ב-2021 להפסדים הולכים וגדלים: 22.8 מיליון דולר ב-2022, 30.7 מיליון דולר ב-2023, ו-11.5 מיליון דולר במחצית הראשונה של השנה הנוכחית. מצב זה מדגיש את האתגרים בשוק יהלומי המעבדה ואת הסיכונים בהשקעות בתחומים טכנולוגיים חדשניים.
סיפורה של לוסיקס מהווה תזכורת חדה לתנודתיות בעולם ההייטק והיזמות. הוא מדגיש כיצד חברה שזכתה לתמיכה נרחבת ממשקיעים מובילים יכולה להיקלע למצוקה פיננסית חמורה בזמן קצר. יתרה מכך, הסיפור ממחיש את ההשפעה המשמעותית של גורמים חיצוניים, כמו מצב גיאופוליטי, על החלטות השקעה בינלאומיות ועל גורלן של חברות סטארט-אפ.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה