השוק

לפי שווי של 260 מיליון שקל: יצרנית הציוד הצבאי מישראל נמכרת

קרן פימי, הודיעה כי היא רוכשת 50% מחברת הציוד הצבאי הישראלית, מרעום דולפין, זאת בתמורה ל-130 מיליון שקל, מה שמשקף למרעום דולפין שווי שוק של 260 מיליון שקל
מערכת ice | 
לילך אשר טופילסקי (צילום תומי הרפז, shutterstock)
קרן פימי, קרן הפרייבט אקוויטי הגדולה בישראל, הודיעה היום (שני) כי היא רוכשת 50% מחברת הציוד הצבאי הישראלית, מרעום דולפין, זאת בתמורה ל-130 מיליון שקל, מה שמשקף למרעום דולפין שווי שוק של 260 מיליון שקל. לפי ההערכות, השווי הזה משקף מכפיל של 7 עד 8 על הרווח התזרימי-תפעולי (EBITDA) של מרעום דולפין, שצמחה משמעותית על רקע המלחמה ברצועת עזה. 
חברת מרעום דולפין, שפועלת מאזור התעשייה אלון תבור שבעמק יזרעאל, מייצרת ציוד אישי לחיילים ואנשי כוחות הביטחון שמשמש אותם בשדה הקרב. החברה מייצרת אפודי מגן, קסדות, פאוצ'ים, חוגרים, תרמילים, מנשאים, תיקים וציוד עזר. את המוצרים שלה מוכרת מרעום דולפין לצה"ל ולצבאות נוספים בעולם, וכן לכוחות משטרה בישראל ומחוצה לה.
מרעום דולפין הוקמה ב-1993 על ידי יריב שגיא, עודד ברוש ואילן גוריון, והם מחזיקים עד היום במלוא מניותיה בחלקים שווים. מרעום דולפין מספקת מוצרים גם לחברות אחרות, דוגמת אלביט מערכות שבשליטת משפחת פדרמן. החברה היא שסיפקה לאלביט את האפודים שאותם מכרה לצבא הבלגי במסגרת מכרז גדול שבו זכתה בשנה שעברה. 
את מרעום דולפין מנהל כיום אריק אלעזר, אלוף משנה במיל', ואחיו של משה אלעזר, מנכ"ל פלסן מקיבוץ סאסא בגליל המערבי. אחרי השלמת העסקה, השותפות במרעום דולפין מרחיבה את הפורטפוליו הביטחוני של פימי, שהוקמה ב-1996 ומעסיקה באמצעות החברות שבשליטתה יותר מ-55 אלף עובדים.
לילך אשר טופילסקי, שותפה בכירה בקרן פימי, מסרה: "ההשקעה של פימי במרעום דולפין,  מהווה המשך לאסטרטגיה של פימי לרכישת שליטה בחברות בעלות פוטנציאל צמיחה גבוה. מרעום דולפין פועלת בתחום הביטחוני ומייצרת ומשווקת ציוד לחימה ונשיאה  טקטי עבור צה"ל וגופי ביטחון בארץ ובעולם". 
עוד הוסיפה כי "פימי מחזיקה בפורטפוליו נרחב של חברות בתחום הביטחוני. אנו שמחים לבצע השקעה נוספת בתחום, במיוחד בימים אלו, ומאמינים שהשילוב של הניסיון של פימי בהשבחת חברות יחד עם הידע הרב של השותפים והעובדים בחברה יובילו למיצוי פוטנציאל הצמיחה המשמעותי של החברה, ולהרחבת הפריסה הגלובלית שלה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה