השוק

קרן פימי בדרך לעסקת ענק? הערכה: תרכוש כ-50% מיצרנית הציוד הצבאי

קרן הפרייבט אקוויטי הגדולה בישראל מנהל מו"מ מתקדם לרכישת נתח משמעותי ממניות מרעום דולפין ולשליטה משותפת בה. ככל שהעסקה תושלם, המהלך ירחיב משמעותית את הפורטפוליו הביטחוני של פימי. מרעום דולפין פועלת מעמק יזרעאל ומייצרת לכוחות הביטחון תרמילים, מנשאים, אפודי מגן, חוגרים, תיקים וציוד עזר
מערכת ice | 
ישי דוידי (צילום יונתן בלום, pixabay)
קרן פימי, קרן הפרייבט אקוויטי הגדולה בישראל, מנהלת משא ומתקדם לרכישת 40%-50% ממניות חברת מרעום דולפין, ולשליטה משותפת עם שלושת המייסדים. השווי של מרעום דולפין בעסקה המתגבשת עומד על כ-250 עד 300 מיליון שקל. לפי ההערכות, השווי הזה משקף מכפיל של 7 עד 8 על הרווח התזרימי-תפעולי (EBITDA) של מרעום דולפין, שצמח משמעותית על רקע המלחמה ברצועת עזה. 
על פי דיווח בלעדי של כלכליסט הבוקר (שלישי) חברת מרעום דולפין, שפועלת מאזור התעשייה אלון תבור שבעמק יזרעאל, מייצרת ציוד אישי לחיילים ואנשי כוחות הביטחון שמשמש אותם בשדה הקרב. החברה מייצרת אפודי מגן, קסדות, פאוצ'ים, חוגרים, תרמילים, מנשאים, תיקים וציוד עזר. את המוצרים שלה מוכרת מרעום דולפין לצה"ל ולצבאות נוספים בעולם, וכן לכוחות משטרה בישראל ומחוצה לה.
מרעום דולפין הוקמה ב-1993 על ידי יריב שגיא, עודד ברוש ואילן גוריון, והם מחזיקים עד היום במלוא מניותיה בחלקים שווים. מרעום דולפין מספקת מוצרים גם לחברות אחרות, דוגמת אלביט מערכות שבשליטת משפחת פדרמן. החברה היא שסיפקה לאלביט את האפודים שאותם מכרה לצבא הבלגי במסגרת מכרז גדול שבו זכתה בשנה שעברה. 
את מרעום דולפין מנהל כיום אריק אלעזר, אלוף משנה במיל', ואחיו של משה אלעזר, מנכ"ל פלסן מקיבוץ סאסא בגליל המערבי. ככל שהעסקה תושלם, השותפות במרעום דולפין תרחיב את הפורטפוליו הביטחוני של פימי,  שהוקמה ב-1996 ומעסיקה באמצעות החברות שבשליטתה יותר מ-55 אלף עובדים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה