השוק

תעשיות מספנות ישראל בעסקת ענק: מה רכשה בכ-15.1 מיליון דולר?

תעשיות מספנות ישראל חתמה על הסכם לרכישת אוניית מטען בעלת כושר נשיאה של כ-38 אלף טון תמורת כ-15.1 מיליון דולר. צביקה שכטרמן, מנכ"ל תעשיות מספנות ישראל: "הרכישה מתבצעת בהתאם לאסטרטגיית החברה, המכוונת לניהול צי אוניות"

מערכת ice | 
תעשיות מספנות ישראל (צילום יוטיוב/ תעשיות מספנות ישראל, shutterstock, freepik)
חברת תעשיות מספנות ישראל, בשליטת שלומי פוגל, סמי קצב, משפחת שמלצר וקבוצת גולד בונד הבורסאית, מודיעה היום (ראשון) כי במסגרת פעילות המגזר להובלה ימית אשר בניהולו של תמיר בן לייש חתמה על הסכם לרכישת אוניית מטען בעלת כושר נשיאה משמעותי של כ-38 אלף טון וזאת תמורת כ-15.1 מיליון דולר (כ-56.1 מיליון שקל).
לטענת הנהלת החברה, השלמת ההתקשרות צפויה להתבצע במהלך הרבעון הרביעי של שנת 2024, כאשר עם השלמת העסקה ימנה צי אוניות המטען של החברה 11 אוניות מטען, מתוכן ארבע אוניות לשינוע מלט.  
רכישת האוניה הינה בהתאם לאסטרטגיית החברה בתחום ההובלה הימית, לאיתור הזדמנויות לרכישת אוניות בתנאים אטרקטיביים, לצורך תמיכה והשלמה של הפעילויות העסקיות שלה ושל החברות הקשורות אליה, וכחלק מפיתוח עסקי שמטרתו להרחיב ולייעל את מגוון והיקפי הפעילות במגזר. 


בתמונה: שלומי פוגל, אסי שמלצר, סמי קצב (צילום: דניאל צרסקי)
במהלך השנים 2023-2024, תעשיות מספנות ישראל מכרה 4 אוניות מטען קטנות יותר, בנפחים של 4,000-7,850 טון, מהלך שיצר לחברה רווח הון בהיקף כולל של כ-33 מיליון שקל ל-4 האוניות שנמכרו.  עתה  בחרה החברה לרכוש אוניה בעלת כושר נשיאה גדול יותר באופן משמעותי, שתאפשר לחברה הרחבה של הפעילות בשוק האוניות הגדולות, ובכך הרחבת של סל השירותים במגזר. 
צביקה שכטרמן, מנכ"ל תעשיות מספנות ישראל: "השלמנו היום עסקה לרכישת אוניית מטען כללי גדולה, אשר תצטרף לצי האוניות שלנו. הרכישה מתבצעת בהתאם לאסטרטגיית החברה, המכוונת לניהול צי אוניות, הן לטובת הפעילות הלוגיסטית של החברות בקבוצה והן לפעילות לוגיסטית ברחבי העולם. בתקופה האחרונה פעלנו להגדלת נפח האוניות אותן אנו מפעילים ובהתאם לכך מכרנו ארבע אוניות קטנות יותר, תוך ניצול הזדמנויות למכירה ברווחיות גבוהה, וכעת האונייה הנרכשת הינה גדולה משמעותית עם נפח הובלה של כ-38,000 טון. 
החברה ממשיכה להשקיע משאבים משמעותיים הן בפעילותה העסקית השוטפת והן בפיתוח מנועי צמיחה חדשים. במסגרת מאמצים אלה, אנו מקדמים את השלמת בניית הממגורות בהשקעה של כ-300 מיליון שקל ובניית מסילת הרכבת, שתחבר את מתחם החברה למסילה הארצית. עם השלמת בניית הממגורה ניתן יהיה לשלב את האוניות הגדולות להובלת תבואות עבור לקוחות הממגורות ובכך להרחיב את סל השירותים – הובלה ימית, פריקה בנמל והובלה ברכבת". 
לאחרונה, עדכנה תעשיות מספנות ישראל כי הוסרו המגבלות על שינוע מטענים בנמל מספנות ישראל  (למעט מטעני כלי רכב חדשים בייבוא), לאחר שנים ארוכות בהן פעלה החברה להסרת המגבלות.
לפי המתווה, בשנת 2024 יועלה רף מגבלת שינוע המטענים החלה על הנמל מ- 5% מהיקף המטענים המשונעים בנמלי חיפה, אשדוד ואילת ל-9%. החל משנת 2025 ואילך תוסר המגבלה האמורה לחלוטין. נמל מספנות ישראל נערך להגדיל את היקפי פעילותו בהשקעה בהקמת ממגורות ומערכות פריקה מתקדמות ומהירות וחיבור הנמל למסילת הרכבת הארצית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה