השוק

תעשיות מספנות ישראל מקדמת את הקמת פרויקט הממגורות

חברת תעשיות מספנות ישראל מעדכנת היום (שני) על התקדמות נוספות בקידום פרויקט מתקן ממגורות לקליטת תבואות בשטח נמל החברה בחיפה. היקף ההשקעה בפרויקט צפוי לעמוד על כ-300 מיליון שקל
מערכת ice | 
צביקה שכטרמן (צילום דרור גיל)
חברת תעשיות מספנות ישראל מעדכנת היום (שני) על התקדמות נוספת בקידום פרויקט מתקן ממגורות לקליטת תבואות בשטח נמל החברה בחיפה. החברה מדווחת כי החברה הבת, נמל מספנות ישראל, התקשרה עם ספק ישראלי בהסכם לביצוע עבודות הנדסה אזרחית להכנה והקמה של תשתיות למתקן הממגורות.
הסכם זה הינו נדבך נוסף במסגרת הקמת הפרויקט. בהקשר זה, בחודש החולף עדכנה החברה על התקשורת עם חברה אירופאית, בעלת ניסיון משמעותי בתחום, בהסכם לאספקת סילוסים, מערכות ומתן שירותים נוספים לפרויקט, וביחד עם ההסכם הנוכחי מסתכם היקף ההשקעה עד כה בפרויקט בכ-170 מיליון שקל. להערכת החברה והחברה הבת, היקף ההשקעה הכולל בפרויקט צפוי לעמוד על כ-300 מיליון שקל.

המתקן, שיוקם בשטח נמל החברה בחיפה, יאפשר לחברה שינוע של תבואות מרציף הפריקה באמצעות שלושה מסועים בקצב גבוה משמעותית מהקיים בארץ ושילוב טכנולוגיות מהמתקדמות בעולם ויאפשר אחסנה של כ-60,000 טון תבואה, עם פוטנציאל להרחבת המתקן בעתיד לאחסנה של 110,000 טון. בנוסף, המתקן יאפשר פריקה למספר משאיות במקביל ויתוכנן כך שיתאפשר לחברות למסילת רכבת.
צביקה שכטרמן, מנכ"ל תעשיות מספנות ישראל, מסר: "אנו מעדכנים הבוקר על התקדמות נוספת בפרויקט להקמת מתקן הממגורות בשטח נמל החברה בחיפה – חתימה על הסכם לביצוע עבודות הנדסה אזרחית להכנת והקמת התשתיות למתקן. תחום הממגורות לקליטת תבואה סובל בישראל ממחסור בתשתיות וחוסר יעילות הבא לידי ביטוי, בין היתר בתורים ארוכים לפריקה. מתקן הממגורות שאנו מקימים יאפשר פריקת תבואות בקצב מהיר מהקיים בישראל עד כה, יספק שירותי אחסון לתבואות וזאת לאוניות שעד היון לא פקדו אותו. מדובר בפרויקט משמעותי שהינו בהתאם לאסטרטגיית החברה להרחיב ולגוון את פעילותה ולייצר ריבוי מרכזי רווח תוך שימוש במיקומנו על קו המים וסינרגיה בין פעילויות הליבה השונות של החברה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה