השוק

רשת הקמעונאות קורסת: סוגרת את סניף הענק האחרון שלה ב-20.10

למרות סגירת החנות האחרונה ביבשת הרציפה, קמארט שעד לפני 20 שנה הפעילה 1,400 סניפים תמשיך להפעיל חנות מצומצמת במיאמי, פלורידה, וכן חנויות בגואם ובאיי הבתולה האמריקאיים
מערכת ice | 
אילוסטרציה (צילום shutterstock, freepik)
קמארט, שהייתה פעם רשת הדיסקאונט המובילה בארצות הברית, עומדת לסגור את החנות האחרונה שלה ביבשת הרציפה של ארה"ב. על פי דיווחים של עובדי החברה ל-CBS MoneyWatch, החנות האחרונה במתכונת ה"ביג בוקס" תיסגר ב-20 באוקטובר בקניון ברידג'המפטון קומונס בניו יורק. סגירה זו מסמנת את סופו של עידן עבור הרשת, שלפני שני עשורים בלבד הפעילה 1,400 חנויות ברחבי ארצות הברית.
מסעה של קמארט החל ב-1962 עם פתיחת החנות הראשונה בגארדן סיטי, מישיגן. במשך עשרות שנים, הרשת הייתה סמל לקמעונאות אמריקאית, אך בשנים האחרונות נאבקה מול תחרות גוברת מצד ענקיות כמו קוסטקו ווולמארט, לצד עלייתו של המסחר המקוון. ניסיון המיזוג ב-2005 עם סירס, מותג קמעונאי נוסף שדעך, בעסקה בשווי 11 מיליארד דולר, לא הצליח לבלום את הירידה.

למרות סגירת החנות האחרונה ביבשת הרציפה, קמארט תמשיך להפעיל חנות מצומצמת במיאמי, פלורידה, וכן חנויות בגואם ובאיי הבתולה האמריקאיים. עם זאת, אין ספק כי מדובר בסוף עידן עבור הרשת שהייתה פעם שם נרדף לקניות בהנחה בארצות הברית. הסגירה מדגישה את השינויים הדרמטיים שעוברת תעשיית הקמעונאות האמריקאית בעשורים האחרונים.
גורלה של קמארט אינו ייחודי בנוף הקמעונאות האמריקאי. בשנת 2023 לבדה, מגוון רשתות קמעונאיות, ביניהן Bed, Bath & Beyond, Rite Aid, CVS Health ו-Foot Locker, סגרו סך כולל של 4,600 חנויות - עלייה של 80% לעומת השנה הקודמת. נתון זה ממחיש את המשבר העמוק שחווה ענף הקמעונאות המסורתי, המתמודד עם שינויים בהרגלי הצרכנים, עלייה במסחר המקוון, ואתגרים כלכליים נוספים.
סגירת החנות האחרונה של קמארט מסמלת לא רק את סופה של רשת היסטורית, אלא גם את השינוי המתמשך בנוף הקמעונאות האמריקאי. היא מעלה שאלות לגבי עתידן של רשתות קמעונאיות מסורתיות נוספות ומדגישה את הצורך בהסתגלות מהירה לעידן הדיגיטלי. בעוד שחלק מהצרכנים עשויים להתגעגע לחוויית הקניות המסורתית בחנויות הענק, נראה כי העתיד שייך לחברות המצליחות לשלב בין נוכחות פיזית לבין חוויית קניות דיגיטלית מתקדמת.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה