השוק

קוקה קולה ישראל נוחלת כישלון: למי תשלם מאות מיליוני שקלים?

החברה המרכזית למשקאות, הידועה כגוף הבלעדי המשווק את משקאות הקוקה קולה בישראל, נאלצת לשלם מאות מיליוני שקלים לרשות המיסים. על אף שהחברה המרכזית הגישה ערעורים בנושא לבית המשפט המחוזי בתל אביב, הוחלט לדחותם

מערכת ice |  1
קוקה קולה (צילום shutterstock)
לאחר שדווח בחודש שעבר כי קוקה קולה דיווחה לרשות ניירות הערך כי בכוונתה להנפיק שתי אגרות חוב בסך 500 מיליון אירו כל אחת, מהלך שיגדיל את סך ההלוואות החדשות של החברה ל-7 מיליארד דולר, ענקית המשקאות עולה שוב לכותרות והפעם בהיקשר שלילי. 
על פי הפרסום של אתר החדשות "גלובס", החברה המרכזית למשקאות רושמת הפסד משמעותי במאבק מול רשות המיסים. אותו גוף אשר נחשב למשווק הבלעדי של משקאות הקוקה קולה בישראל, יצטרף לשלם מאות מיליוני שקלים לרשות המיסים. 
החברה המרכזית למשקאות תצטרך לשלם סכומי עתק לרשות המיסים לאחר שבית המשפט המחוזי בתל אביב החליט לדחות מספר ערעורים שהגישה החברה על שומות מס שמסרה לה רשות המיסים.
על פי הדיווח, מדובר בשומות מס שרשות המיסים הוציאה לחברה המרכזית למשקאות בעקבות חיוב החברה במס עבור תמלוגים ששילמה בגין שימוש בזכויות הקניין הרוחני של ענקית המשקאות העולמית קוקה קולה. 
עוד נודע, כי מדובר בתשלומים שעברו לידיה של קוקה קולה העולמית בין השנים 2010 ל-2017 במסגרת הסכמי השיווק הבלעדיים שנעשו בין הצדדים. על אף שפסק הדין נקבע ב-20 באוגוסט, הוחלט שלא להתיר אותו לפרסום עד למועד זה מפאת צו איסור פרסום שניתן על ידי קוקה קולה ישראל. בעקבות הבקשה שהגיש אתר "גלובס" לבית המשפט המחוזי, הוחלט להתיר את הפרסום של עיקרי פסק הדין.
על פי הפרסום, בהסכמי החברה המרכזית למשקאות וקוקה קולה לא מצוין נושא החיוב בתשלום תמלוגים, זאת על אף שענקית המשקאות אפשרה לחברה המרכזית זכות שימוש בסימני המסחר שלה ובקניין הרוחני.
לצד זאת, חשוב לציין כי בית המשפט הסכים עם עמדת רשות המיסים וקבע כי יש להגדיר חלק מהתשלומים כתמורה בגין הרישיון שניתן להשתמש בסימני המסחר של החברה ובקניין הרוחני שלה בשיווק המשקאות בישראל. 
מהחברה המרכזית לייצור משקאות קלים נמסר: "פסק הדין מקבל את עמדת רשות המסים בכל הקשור לחבותן במס בישראל של החברות הבינלאומית המוכרות בישראל, באמצעות חברות מקומיות המשווקות את מוצריהן בישראל, תחת המותגים הבינלאומיים. בהתאם נקבע, כי על החברות המקומיות מוטלת חובת ניכוי מס זה במקור. יש לציין כי מדובר בפסק דין ראשון במחלוקת הזו של רשות המיסים עם החברות הבינלאומיות והוא יובא להכרעתו של בית המשפט העליון".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לקחת כמה שיותר מאנשי הזדון האלה (ל"ת)
    איה 09/2024/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור