בארץ

מנהל רשות המיסים: "אותי לא מפחיד לבטל את מס הרכישה בפריפריה"

מנהל רשות המיסים עו"ד שי אהרנוביץ' מספק כמה כותרות מעניינות היום: שהתקציב לשנה הקרובה ידרוש הכנסות נוספות של 30-40 מיליארד שקל וקורא לצעדים אמיצים להתחדשות עירונית, במיוחד בפריפריה. נתן אלנתן, ראש מטה התכנון: "החסם העיקרי הוא הרישוי, ככל שנפתור את הבעיות של שלבי ההיתר כך ההיצע יגדל"
מערכת ice |  8
שי אהרונוביץ' מנהל רשות המסים (צילום פלאש 90/ אוליביה פיטוסי, אביחי סוחר)
בראיון בלעדי עם ורד אולפינר, בכנס התחדשות עירונית של מרכז הנדלן ומדלן,התייחס מנהל רשות המיסים עו"ד שי אהרנוביץ' למצב הכלכלה הישראלית. "אני לא חושב שהרבה מדינות היו מצליחות לעמוד בשנה כמו שאנחנו חווים אותה", אמר. "המשק הישראלי עומד בצורה מעוררת כבוד. העסקים, במיוחד בתחום הנדל"ן, וגביית המיסים עומדים כעת על 24 מיליארד שקל יותר מהיעד המקורי שנקבע לשנת 2024", הוסיף.
"התקציב הכרחי", אמר אהרנוביץ' בנושא תקציב המדינה. "בחודש הקרוב נעבוד על התקציב מתוך מטרה שבחודש אוקטובר הממשלה תאשר את התקציב ובנובמבר נביא את התקציב לקריאה ראשונה. זה לא יהיה תקציב קל, תקציב לא פשוט שיצטרך לכנס הכנסות פרמננטיות של בין 30-40 מיליארד".
בהתייחסות למיסים, ציין אהרנוביץ' כי הוצאות המלחמה מוערכות כהוצאה חד פעמית של כמאתיים מיליארד שקל. "גם אותנו כהנהלת האוצר וגם את הבנקים וחברות הדירוג העולמיות וגם רוכשי האג"ח פחות מעניין החד פעמי, מעניין יהיה לראות מה יהיה פה ב-25 26 27. מס רכוש קשור לצעדים פרמננטיים. קודם כל עוד אין החלטה להחזיר את מס רכוש. מה שיש זאת החלטה להקים ועדה הוועדה יושבת ותפרסם את ההמלצות שלה האם להחזיר את מס רכוש במתכונת אבל זה לא יקרה בקרוב".  

בנוגע לדיבידנדים, לדברי אהרנוביץ' העודפים הצבורים מגיעים ליותר מ-700 מיליארד שקל, עם פוטנציאל להכנסות של כחמישה מיליארד שקל מדי שנה. "הנהלת האוצר מתנגדת לדיבידנד מוטב" אמר אהרונביץ', "אבל כן חושבים שצריך לטפל בעודפים הצבורים, יש מעל 700 מיליארד שקלים שמונחים בדוחות של חברות, רווחים לצורכי מס, שאפשר לשחרר אותם כדיבידנדים". בין הצעדים שאהרנוביץ' מצביע עליהם העמקת הטיפול בחברות ארנק, מיסוי של 2% בחברות אחזקה על רווחים לא מחולקים וסעיף 77 שמאפשר לרשות המיסים לאלץ חברות לחלק דיבידנדים להפוך אותו ליותר קל לתפעול.
בנושא ההתחדשות העירונית, ציין אהרנוביץ' כי הטבות המס ניתנות בצורה דומה בכל המדינה, ולכן יש קושי להפלות לטובה את הפריפריה. "יש המלצה להוריד את מס הרכישה רק ל-3% בפרויקטים של התחדשות עירונית בפריפריה. אני מודה זה לא מספיק וצריך להעמיק את זה יותר כהוראת שעה. כן צריך לתת דחיפה מכיוון המיסוי. במקום לבנות בקריית שמונה כל מיני ממ"דים שבולטים מהבניינים, צריך לקחת את הסכומים האלו שהמדינה מתכוונת לתת לצרף אותם להטבות מס ולתת שם התחדשות עירונית", אמר. "אותי לא מפחיד לבטל את מס הרכישה בפריפריה בהתחדשות עירונית לזמן מסוים", הוסיף.
"ביטול ההקלות לבד זה לא מספיק", ציין נתן אלנתן, יו"ר ראש מטה התכנון, "בסופו של דבר התכנון הוא ההיצע – כשרמ"י רוצה לשווק קרקעות, צריך שהן יהיו מתוכננות והגידול שחל בתכנון משפיע על התחלות הבניה. אבל, צריך להבין שיש בעיות שלא נמצאות במגרש התכנון כמו בעיית כוח האדם או הריבית למשל שבעבר לא היתה פקטור. בסופו של דבר החסם העיקרי הוא הרישוי והוא מקבל מענה – ככל שנפתור את הבעיות של שלבי ההיתר ונקצר כך ההיצע יגדל". 
פאנל בנושא "כך ישנה המטרו את העולם" בהנחיית עו"ד זיו כספי עסק בנושא תמ"א 70. ערן ניצן, יו"ר הועדה המחוזית תל אביב, הדגיש כי בוועדה מודדים כל תכנית לפי תמ"א 70. לדברי יעל סלומון, סמנכ"לית תשתיות, מינהל התכנון, הפרויקט יצא לדרך. להערכתה, תמ"א 70 תאושר תוך כחצי שנה.
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    איפה גר הכלב.
    יהודי 09/2024/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם תיגע לי בכסף ממליץ לך לברוח לחו"ל
    סגור
  • 6.
    X
    Pro 09/2024/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איך זה להיות בתפקיד הזה,רק הצבועים חברים שלך,ולמסיבות שוות אין סיכוי שתגיע..
    סגור
  • 5.
    במחירי אפס של הנכסים ממילא לא ניתן לחשב מס (ל"ת)
    העברי החדש 09/2024/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    העוני מחמיר. כי המדיניות שטחית
    כלכלן 09/2024/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוא רואה מאקרו בלי לצרף מיקרו. ניתן למנף את המאקרו ע"י מתן יותר כסף לציבור פלוס הורגת היטלים התוצאה יותר צריכה וצמיחה. הם לא עושים זאת.
    סגור
  • 3.
    מס רכוש??? חסכת - נדפקת? (ל"ת)
    קומוניסט לשעבר 09/2024/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    הגיע הזמן לטפל בפריפריה אחר. לא יהיה צפון או דרום (ל"ת)
    ציון 09/2024/03
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 1.
    מס שבח
    ישראלי 09/2024/02
    הגב לתגובה זו
    1 1
    תבטל את מס השבח ועשרות אלפי דירות של משקיעים יחזרו לשוק ויורידו מחירים
    סגור
  • מס' שבח
    בוס 09/2024/03
    הגב לתגובה זו
    1 1
    לא כולם משקיעים יש חלק זה הפנסיה שלהם
    סגור