השוק

האינפלציה בארה"ב יורדת לרמה של 2.5%: האם הריבית בדרך לרדת?

עיני העולם יהיו נשואות בשבוע הבא להחלטת הפד לאחר שאנליסטים רבים מעריכים כי הריבית בארה"ב צפויה לרדת. מדד המחירים לצרכן בארה"ב עלה אמנם בחודש אוגוסט ב-0.2% אך בקצב איטי יותר, מה שככל הנראה יגרום להורדת הריבית
שרון בירקמן | 
אינפלציה בארה"ב (צילום shutterstock)
מדד המחירים לצרכן בארצות הברית עלה בחודש אוגוסט ב-0.2% ביחס לחודש יולי. בחישוב שנתי, שיעור האינפלציה עמד על 2.5%, נמוך מהתחזיות שצפו ירידה ל-2.6%. זאת, לאחר אינפלציה שנתית של 2.9% שנמדדה ביולי. 
הנתון החדש הושג לאחר שפורסמו גם נתוני מדד הליבה (ללא מחירי המזון והאנרגיה התנודתיים), שעלה באוגוסט ב-0.3% ביחס לחודש הקודם, גבוה מהצפי לעלייה של 0.2% ודומה לנתון שנרשם ביולי. בחישוב שנתי מדד הליבה נותר יציב על 3.2%. 
הנתונים החדשים מאותתים לשווקים על היקף הורדת הריבית הצפוי מצד הפדרל ריזרב בישיבתו הקרובה ב-18 בספטמבר. לפני פרסום הנתונים, העריכו אנליסטים בשיעור של 70% שהבנק המרכזי של ארצות הברית יבצע הפחתת ריבית של 25 נקודות בסיס, מ-5.50% ל-5.25%. ככל שהאינפלציה נמוכה יותר, גוברים הסיכויים שההורדה תהיה חדה יותר.

לאחר פרסום הנתונים, התשואה על אגרות חוב לשנתיים עלתה ב-0.08 נקודות אחוז ל-3.69%, עלייה המשקפת את הציפיות להפחתת ריבית בעתיד הקרוב. המדדים המובילים, כמו S&P 500 ונאסד"ק 100, ירדו ב-0.5% לאחר פרסום הנתונים.
גם נתוני שוק התעסוקה הצביעו על מגמה מעורבת: בחודש יולי פורסם דוח תעסוקה חלש; נתוני אוגוסט הראו תוספת של 142,000 משרות חדשות, עלייה משמעותית מהתיקון למטה ביולי שבו נוספו רק 89,000 משרות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה