בעולם

דרמה בוול סטריט: בפעם השלישית השנה: נתונים רשמיים הודלפו

פרסומו של דוח התעסוקה אתמול התעכב בכחצי שעה, אבל כמה בתי השקעות קיבלו הצצה מוקדמת אליו כרבע שעה לפני כולם; הדוח הצביע על תיקון שלילי בצמיחת המשרות במהלך 2023 ותחילת 2024; בפברואר השנה הודלפו נתונים מהלשכה לסטטיסטיקה לקבוצה של "משתמשים מיוחדים"
שרון בירקמן | 
דולרים (צילום shutterstock)
אתמול עדכנה הלשכה לסטטיסטיקה של העבודה בארצות הברית עדכנה כי בין מרץ 2023 למרץ 2024 נוספו 818,000 משרות פחות מההערכות הקודמות. מנתונים שפורסמו עלה כי הצמיחה הכוללת בתעסוקה בתקופה של 12 החודשים הסתכמה ב-2.1 מיליון משרות, במקום 2.9 מיליון כפי שדווח קודם לכן. עדכון זה מוריד את קצב הגידול החודשי הממוצע בתקופה זו מ-242,000 משרות לכ-174,000 משרות בלבד.
הנתונים היו צפויים להתפרסם בשעה עשר בבוקר לפי שעון מזרח ארצות הברית, אך פורסמו באתר הלשכה באיחור של כשלושים דקות. עם זאת, הניו יורק טיימס מדווח כי חלק מבתי ההשקעות בוול סטריט קיבלו גישה מקדימה לנתונים. אותם גורמים קיבלו גישה לנתונים לפחות 15 דקות לפני פרסום המידע לקהל הרחב.
העיכוב בפרסום הוביל לכך שחלק מהאנליסטים בוול סטריט החלו כבר סמוך לשעה עשר להתקשר ישירות ללשכה כדי לבקש את המידע. ב-10:15 נפוצו בוול סטריט שמועות שהדוח יראה תיקון כלפי מטה של 818,000 משרות, נתון שהתברר כנכון.

עדיין לא ברור כמה אנשים קיבלו גישה מקדימה לנתונים או אם מישהו בפועל סחר במידע. 
מקרה זה אינו המקרה הראשון שבו הלשכה לסטטיסטיקה עובדת ישירות מול גופים בוול סטריט. בחודש פברואר, עובד של הלשכה העביר מידע על מחירי הדיור, נושא חם באותה תקופה לקבוצה של "משתמשים מיוחדים" שכללה מספר קרנות גידור. המידע התגלה כשגוי.
בחודש מאי דווחה הלשכה על פרסום מוקדם של נתוני מדד המחירים לצרכן (CPI) כחצי שעה לפני המועד הרשמי. פירמות בוול סטריט עוקבות בקפידה אחרי נתונים אלה, משתמשים פחות מתוחכמים - פחות.
הלשכה דיווחה על המקרה הנוכחי למבקר הפנים של משרד העבודה. דובר השלכה הודיע כי העיכוב היה "בלתי מכוון", אך לא ממה נגרם או איך קרה שחלק מהאנשים קיבלו את המידע מוקדם יותר. "אנו בוחנים את הנהלים שלנו בקפידה כדי לוודא שזה לא יקרה שוב", ציין. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה