השוק

הסטארטאפ הישראלי גייס עוד 15 מיליון דולר: "פלטפורמה מהפכנית"

חברת הסטארטאפ הישראלית Datricks, שפיתחה פלטפורמה מבוססת בינה מלאכותית לאיתור, בקרה ומניעה של סיכונים פיננסיים, מודיעה על גיוס סבב A בסך 15 מיליון דולר, שמצטרף לגיוס הסיד של החברה בסך 6.5 מיליון דולר
מערכת ice | 
מסחר-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
חברת הסטארטאפ הישראלית Datricks, שפיתחה פלטפורמה מבוססת בינה מלאכותית לאיתור, בקרה ומניעה של סיכונים פיננסיים, מודיעה היום (רביעי) על גיוס סבב A בסך 15 מיליון דולר (כ-60 מיליון שקל).
הגיוס הובל על ידי Team8 בהשתתפות SAP המובילה העולמית בתחום ה-ERP שהשקיעה השקעה אסטרטגית בחברה, בהמשך לשותפות המסחרית בין החברות, וקרן JVP שהובילה את סבב הגיוס הקודם. השקעה זו מצטרפת לגיוס ה-Seed של החברה בסך 6.5 מיליון דולר, ומביאה את סך ההון שגויס עד כה ל-21.5 מיליון דולר. גיוס ההון יאפשר ל Datricks להעמיק בפיתוח המוצר, להרחיב את אסטרטגיית החדירה לשווקים חדשים, ולפתח את מערך המכירות של החברה. 
לפי דו"ח Occupational Fraud 2024 של Association of Certified Fraud Examiners, ארגונים מאבדים 5% מהכנסותיהם מדי שנה כתוצאה מהונאות ומעילות וההפסד הממוצע לכל מקרה נאמד ב-1.7 מיליון דולר, כך שהחשיפה לסיכונים מהווה נזק כלכלי ממשי.
הפלטפורמה של Datricks עוקבת אחר כל הפעולות הפיננסיות והתפעוליים המתבצעות בארגון באמצעות ניתוח ומיפוי אוטומטי של כלל התהליכים העסקיים המנוהלים במערכות הליבה הארגוניות כגון Oracle, SAP, Salesforce.
הפלטפורמה מבצעת תהליך זיהוי מקדים של חריגות ומצביעה על סיכונים עתידיים פוטנציאליים, וכך מתאפשר הליך מזעור סיכונים פרו-אקטיבי בכל זמן נתון. התהליך המניעתי האוטומטי מעניק יתרון למנהלי הכספים ולאנשי הביקורת הפנימית בחברה, אשר כיום מתקשים לנטר בזמן אמת אירועים כמו טעויות אנוש, הונאות, מעילות והפרות ציות.
הטכנולוגיה של Datricks ממנפת בינה מלאכותית כדי להעריך סיכונים באופן אוטומטי באמצעות זיהוי דפוסים נסתרים, מתן אזהרות על תקלות צפויות בטרם התפתחותן, והצפת תובנות ופתרונות מעשיים ליישום. הפתרון של החברה מאפשר חיסכון של מיליוני דולרים באמצעות נקיטת פעולת מנע כנגד הונאות ומעילות בזמן אמת, ואכיפת היושרה הפיננסית על פי מדיניות הארגון.
עובדי Datricks (צילום: תמי מונטג)
הפתרון של Datricks מוטמע אצל עשרות לקוחות גלובליים בתעשיות שונות ובהם CyberArk, Element Solutions, Forvia Hella וכן לקוחות מה-Fortune 500. לחברה שותפות מסחרית עם ענקית התוכנה הגלובלית SAP, שכללה את השקת הפתרון של Datricks לכריית סיכונים כחלק ממערך הפתרונות של SAP ללקוחותיה.
החברה הוקמה ב-2019 על ידי חיים הלפרן המשמש כמנכ"ל, ורועי רוזנבלום המשמש כ-CTO. למייסדי החברה דרך משותפת מעל לשני עשורים, במהלכה הקימו וניהלו יחד את חברת Xact Soft שנמכרה ל-One, והתמחו במתן ייעוץ בתחום המערכות הארגוניות למאות לקוחות. Datricks מעסיקה כיום 20 עובדים בישראל, וכן במשרדיה בארה"ב ובגרמניה, וצפויה להאיץ את תהליך גיוס העובדים שלה השנה. 
מייסדי Datricks (צילום: תמי מונטג)

חיים הלפרן, מנכ"ל ומייסד Datricks: "הפלטפורמה המהפכנית שלנו עוצבה עבור אנשי הפיננסיים וגורמי הביקורת בארגונים במטרה להבטיח דיוק בתהליכי הבקרה והפיקוח ואמינות שאין שני להם. הטכנולוגיה מבוססת AI ומאפשרת לנו לנתח את המידע הארגוני במלואו, להגיע אל שורש הסיכונים ולהתריע עליהם בזמן אמת ובתהליך שמחזק את הבקרות הקיימות ושאינו דורש מאמץ מתמשך, תוך אספקת תשובות מהימנות ומדויקות".
הלפרן סיכם: "הגיוס הזה יאפשר לנו להמשיך לפעול להגשמת החזון שלנו - הבטחת יושרה פיננסית לכמה שיותר ארגונים ואני מודה על הבחירה של Team8, SAP ו-JVP להשקיע בנו ובפתרון שלנו."
שרית פירון, שותפה-מנהלת ב-Team8: "חברת Datricks פיתחה פתרון פורץ דרך שלא רק משמר את היציבות והעמידות הפיננסית בקרב ארגונים, אלא גם מפחית את הסיכונים לכשלים ובעיות מהקלות ביותר ועד החמורות ביותר כמו מעילות והונאות. השימוש במוצר של Datricks מקנה לארגונים יעילות מוגברת וכן חיסכון משמעותי במזומנים".
פירון הוסיפה: "הערך שטכנולוגיה כמו של Datricks מביאה למגוון חברות מסקטורים שונים, מתעצם עם בחירתה של SAP העולמית להשתתף לצידנו בהשקעה הזו ולהיכנס לשותפות מסחרית עם החברה. הצלחתה של החברה עד כה, ויעילות הפלטפורמה שלה שהוכחה בקרב לקוחותיה, היוו את הגורמים המשמעותיים בהחלטת Team8 להשקיע בחברה".
ד"ר גרו דקר, מנכ"ל SAP Signavio: "אנו מברכים את Datricks על הצלחתם המתמשכת ונרגשים להעמיק את השותפות שלנו באמצעות השקעה זו. יכולות כריית הסיכונים המופעלות על ידי AI של Datricks מתאימות באופן ייחודי לאסטרטגיית הטרנספורמציה העסקית שלנו, ומספקת ערך עצום ללקוחותינו על ידי מתן פתרונות לאתגרים עסקיים קריטיים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה