השוק
רמי לוי וישראייר מסתבכים: טענות קשות נגד חברת התעופה
נוסעים משלמים מחירים גבוהים עבור כרטיסי טיסה בחברות ישראליות, בציפייה לביטחון ואמינות, אך מוצאים עצמם ללא מענה כאשר טיסותיהם מבוטלות או נדחות. חוסר היכולת ליצור קשר עם נציגי החברות, אי-מתן פתרונות חלופיים, והיעדר פיצוי מיידי מעורר ביקורת קשה גם על חברת התעופה של איש העסקים
בעקבות המלחמה והשיבושים בתעופה הבינלאומית, חברות תעופה ישראליות, ובראשן ישראייר, מוצאות עצמן במוקד סערה ציבורית. נוסעים רבים מדווחים על ביטולי טיסות ברגע האחרון, דחיות ממושכות, והעדר תקשורת מצד החברות. התופעה, שהחלה כתגובה למצב הביטחוני, הפכה לבעיה מתמשכת המעלה שאלות קשות לגבי התנהלות חברות התעופה ואיכות השירות שהן מספקות ללקוחותיהן.
על פי הפרסום בוואלה, מקרים רבים חושפים דפוס חוזר: נוסעים משלמים מחירים גבוהים עבור כרטיסי טיסה בחברות ישראליות, בציפייה לביטחון ואמינות, אך מוצאים עצמם ללא מענה כאשר טיסותיהם מבוטלות או נדחות. חוסר היכולת ליצור קשר עם נציגי החברות, אי-מתן פתרונות חלופיים, והיעדר פיצוי מיידי, מותירים את הנוסעים במצב של חוסר אונים וכעס. גורמים בשוק התעופה טוענים כי חלק מהחברות מנצלות את המצב ומבצעות "אובר בוקינג" מכוון, בתקווה שנוסעים לא יתבעו אותן לאחר שובם ארצה.
התופעה חושפת פער משמעותי בין החוק לבין יישומו בפועל. חוק שירותי תעופה, המכונה "חוק טיבי", מגדיר בבירור את זכויות הנוסעים במקרים של ביטולים ועיכובים, כולל זכאות לשירותי סיוע, פיצויים, והצעת חלופות. אולם, היעדר אכיפה אפקטיבית מותיר את הנוסעים ללא הגנה מספקת. הרשות להגנת הצרכן שוקלת כעת להכניס את החוק תחת אכיפתה, מה שעשוי לאפשר הטלת עיצומים כספיים ואף הגשת כתבי אישום פליליים נגד חברות מפרות.
המצב הנוכחי מעלה שאלות מהותיות לגבי עתיד התעופה הישראלית ואמון הציבור בה. בעוד שחברות התעופה מתמודדות עם אתגרים תפעוליים וכלכליים משמעותיים, הפגיעה בלקוחות ובמוניטין של החברות עלולה להוביל לתוצאות ארוכות טווח. השאלה המרכזית היא כיצד ניתן לאזן בין הצורך של חברות התעופה לשרוד בתקופה מאתגרת לבין החובה לספק שירות הוגן ואמין לנוסעים. פתרון המשבר ידרוש, ככל הנראה, שילוב של אכיפה מוגברת, שיפור בשקיפות ובתקשורת מצד החברות, ואולי אף התערבות ממשלתית לייצוב הענף.
עוד ב-
מישראייר נמסר בתגובה לוואלה: "ישראייר קבעה ממקום אידיאולוגי את מוקד השירות שלה בעיר שדרות. אנשי המוקד כמו כל תושבי העיר חזרו רק לאחרונה לשגרה. בתקופה זאת תגברה החברה את צוות המוקדים במטרה לתת מענה יעיל לפניות הלקוחות. ישראייר הטיסה בחודש אוגוסט כ-210 אלף נוסעים וקומץ קטן מאד נפגע בשל תזוזות בטיסות כתוצאה מאילוצים שנכפו על החברה. החברה עושה מאמץ לשפר את מהירות התגובה ומתנצלת על ההמתנה".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(59):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
55.ביביסט. לא נכנסת לחנויות הרשת שלו (ל"ת)סופי 09/2024/09הגב לתגובה זו0 0סגור
-
54.חברה שמזלזלת בקהל לקוחותיהאמיר 09/2024/06הגב לתגובה זו1 0החברה הזו לא רואה בלקוחות של נכס. חברה שפוגעת בקהל הלקוחות שוב ושוב ולא בכדי רכשה לעצמה שם של חוסר אמינות וחוסר כבוד ללקוח. נראה שיש כאן ניצול ציני של מצב כרגע שיבואו עימה חשבון בימים אחרים. דחיה של טיסות שוב ושוב, ביטול טיסות שגורמות נזקים רבים לציבור. החזר כספי של טיסה הוא החלק הקטן והזניח בכל הסיפור הזה. מה עם בתי המלון שהוזמנו, מה קורה עם טיסות המשך שפוספסו ? פגישות שהוחמצו ונופשים שבוטלו ושולמו מראש ? מי מפצה על כל זה ? טובת הציבור והלקוח צריך להיות נר לרגליהם ובבת עיניהם. לצערי מניסיוני זה ממש לא המצב. נר הממון וההון לרגליהם ״הציבור מטומטם ולכן הציבור משלם״ על פניו לא נראה שזה מזיז לחברה שעושה את הונה על חשבון הציבור שסובל וממשיך לשלם.סגור
-
53.רציתם קומבינות ?קיבלתם טיסה בשקל... (ל"ת)אזרח 09/2024/04הגב לתגובה זו0 1סגור
-
52.רמאות וניצול בהתגלמותו!!!ניר 09/2024/04הגב לתגובה זו0 0בוטלה לי ולמשפחתי הטיסה חזרה מבולגריה ללא מתן פתרון או סיוע. נאלצתי לרכוש חמישה כרטיסי טיסה חזור בחברת לואקווסט זרה ב 15000 ש״ח והיום קיבלתי החזר מישראייר (יחסי) על סך 102.2 ש״ח על כל חמשת כרטיסי הטיסה שבוטלו.סגור
-
51.ישראייריעקב 09/2024/04הגב לתגובה זו0 0זה נהפך לקבוע,מוחרים כרטיסים עם זמנים טובים ובסוף שולחים הודעה על הקדמות טיסה עד 12 שעות.אני הפסדתי יום שלם של בילוי בגללם בנוסף הייתי צריך לנסוע 4 שו"ת בכביש יום קודם גדי שלמחרת אוכל להגיע לשדה ב-8 בבוקר במקום ב-8 בערב בנוסף הייתי צריך לשכור חדר במלון לילה שעלה לי 200 €וגם לא קיבלתי החזר עבור לילה שהפסדתי יום קודם. אני מתכונן לתבוע אותם.סגור
- טען עוד
-
50.דובאינפגע 09/2024/04הגב לתגובה זו0 0ישראיר זבל של חברה בטיסה לדובאי כוס מים מפלסטיק ביקשו כסף בושה בחזרה היינו צריכים לשלם 20 דולר לאדם להבטחת מושב וגם זה לא צלח לא ענו בקיצור לא לטוס איתםונגה הכתבת עוד מראיינת ומפרסמת אותו ולא מראה מחדליםסגור
-
49.בהצלחה.מאיר 09/2024/04הגב לתגובה זו0 0רמי לוי היקר שרות צריך לדעת לתת .טיסות זה לא סופר.כח טיסה באוסטריין איר ליןמההתחלה ועד הסוף תבין מה זה לתת שרות.סגור
-
48.רמי לוי בעל אופי ומצפון של מאפיונר לא לוקח שבוים.נוסע מתמיד 09/2024/04הגב לתגובה זו0 0בכל מקום שהוא יכול לגנוב ממישהו, אפילו חצי שקל, הוא יגנוב. הפכו אותו לגיבור ומדליק משואה. הוא קבר מאות חקלאים ישראלים בלי למצמץ פעמיים.סגור
-
47.זהירותלקוח מאוכזב 09/2024/04הגב לתגובה זו0 0אני לא קיבלתי את המזוודה שלי לאחר שהטיסה נדחתה בשעה ואז בכמה שעות קדימה לשעה 4 בלילה אין עם מי לדבר בכלל לא ענו לי בווצאפ בטלפון במייל ובאתר לבסוף כשחזרתי לארץ אחרי שקניתי בגדים בחו''ל מצאתי את המזוודה ממתינה פה כשהיא מרוקנת מכל האוכל שהיה בה בקיצור אל תעשו את הטעות שליסגור
-
46.ישראייר חברה פחDani 09/2024/04הגב לתגובה זו0 0מאחל להם פשיטת רגל מהירהסגור
-
45.רמי לוי לא גומר את החודשיהודה 09/2024/04הגב לתגובה זו0 0רחמנותסגור
-
44.מי שקונה ברמי לוי את התוצרת המגעילה שלהםמאיר 09/2024/04הגב לתגובה זו1 0ועומד שעות בתור כדי לחסוך חצי שקל, מקבל שרות מזעזע, סניפים מגעילים, יודע ששום דבר טוב לא יכול לצאת מחברת תעופה או כל דבר אחר שרמי לוי נוגע בו.סגור
-
43.טוב מאוד. בהצלחה בפשיטת רגל. (ל"ת)אלי קופטר 09/2024/04הגב לתגובה זו3 0סגור
-
42.גועל נפש כמו הבעל בית (ל"ת)אברהם 09/2024/04הגב לתגובה זו3 0סגור
-
41.חזיריםרענן 09/2024/04הגב לתגובה זו5 0חברות התעופה הישראליות, כולן. נוהגות בחזירות. רמי לוי מחופש לכבש, אבל לא שונה מהם. בושהסגור
-
40.מהנסיון שלי הם הכי בסדר מהחברות הישראליות (ל"ת)מיכאל 09/2024/04הגב לתגובה זו0 3סגור
-
מי? הערס הליקוקניק? (ל"ת)אלי קופטר 09/2024/04הגב לתגובה זו3 0סגור
-
39.רק דרך עורך דיןחיים 09/2024/04הגב לתגובה זו2 0תגישו תביעה ולאחר כמה חודשים תקבלו את הכסף פחות שכר טרחת עורך דין רק ככה הם מחזיריםסגור
-
38.חברות ישראליותמאיר גלולה 09/2024/03הגב לתגובה זו2 0כף רגלי לא תדרוך יותר במטוס של חברה ישראלית כל תקופת המלחמה מצצו את דמנו.סגור
-
37.ככה זה כשאתה מחרבן לקוחות שלך על הראשדודי 09/2024/03הגב לתגובה זו7 2לא תהיה לך ברכה בכסף, וגם לא אקנה אצל בסופר וגם אעביר את הטלפונים לחברה אחרתסגור
-
36.סיפורי פוגיגדי 09/2024/03הגב לתגובה זו6 3לכו ספרו לנו בדיחות טובות, בושה של חברה ושרות צריך לתבוע אותם על עשרות אלפי שקלים לכל נוסע והגיע הזמן שבתי המשפט יתנו להם קנסות מרתיעים גבוהים!סגור
-
35.ישראייר מצויינתעופר 09/2024/03הגב לתגובה זו3 10ישראייר של רמי לוי מספר אחד גם בטיסות הגון יותר מאל על בהרבה אני נתקעתי בבולגריה ולקחתי טיסת חילוץ של ישראייר מיוון והמחיר היה סביר מאוד יישר כח אטוס איתם בהמשךסגור
-
34.לא לטוס איתםרמי 09/2024/03הגב לתגובה זו6 6בשום פנים ואופן לא לטוס עים חברת הזבל הזאת יחס גרוע אין עים מי לתקשר שום דבר לאחר קניית הכרטיס זה רק אתה ואלוהיםסגור
-
33.שום קשר לישראל...דני 09/2024/03הגב לתגובה זו3 3המטוס חכור, הצוות זר. שום סממן של ישראל, לא שפה לא מנטליות, לא ביטחון.. הטיסה מפוצצת, מחירים בשמיים. גאון !! גאון כלכלי !!!!סגור
-
יש סממן ישראלייפעת 09/2024/04הגב לתגובה זו3 0שירות גרוע ביותר ועל הכוסות כתוב ״רמי לוי״………סגור
-
32.עוף ב 1 שקל - שרות גרוע ביותרדני 09/2024/03הגב לתגובה זו7 1לאחרונה, ב2 טיסות נפרדות )מתוך אילוץ( השרות גרוע כי הוא לא קיים !!!! לא עונים, בשום ערוץ. חזרו אלי אחרי שבוע... יומיים אחרי הטיסה...סגור
-
31.נפגעי ישראיירא מ 09/2024/03הגב לתגובה זו5 1צריך תביעה מכל נפגעי ישראייר. לנו בוטלה טיסה. ונאלצנו לקנות כרטיס חדשסגור
-
30.מחכים כבר 28 ימים למענה מהם וכלוםמעין 09/2024/03הגב לתגובה זו4 1מטיסה שהיתה אמורה להיות ישירה שינו לנו בהודעה קצרה לפני שנוספת עצירה בלרנקה ללא יצירה מהמטוס! לא טרחו להודיע לכמה זמן נעצור. התכוונתי לטוס עם שני ילדים קטנים ותינוקת בת 4 חודשים. עד עכשיו אני מחכה שיחזרו אליי ולא קיבלתי שום מענה! טלפונים, מיילים, וואטצאפים- דממה! 5000 שח שנזרקו לפח.סגור
-
29.מה כבר אפשר לצפות מבסטונר שהכסף העבירו על תעתו (ל"ת)גרו 09/2024/03הגב לתגובה זו5 1סגור
-
28.חברה מגעילה .קניתי כרטיס הלוך חזורפפ 09/2024/03הגב לתגובה זו3 1הם דחו כמה פעמים בסוף ביטלו את ההלוך וחזור לא רצו לבטל .רק לאחר שבועיים ושליחת מיילים ואיום בתביעה .הוסכם להחזר שלהם שזה יקח חודשיים את הכסף קיבלו לעולם לא אסע איתם לא אמיניםסגור
-
27.רמי לוי חושב שתעופה זה כמו לנהל באסטה בשוק..חוה 09/2024/03הגב לתגובה זו7 2האיש הזה יותר מדי רוצה לבלוע את העולםסגור
-
26.כלב מחורבןשחר 09/2024/03הגב לתגובה זו5 1חברה פח.ביטלו לנו את הטיסה בדיוק בגלל אותה הסיבה רשומה בכתבה ומתעלמים מבקשה לפיצוי.נפגש בבית המשפט.סגור
-
25.שיפול חזקגועל נפש 09/2024/03הגב לתגובה זו9 1ישראייר הפכה בדיוק כמו הסניפים של הסופרים. מזעזע, מקומות פח. אין מושג כיצד הוא בוחר את עובדיו, אבל אם הוא לא רוצה ליפול - הוא חייב בדחיפות לדעת לבחור בקפידה.סגור
-
24.תגידו לרמי לוי שיתרכז בלמכור מלפפוניםאני 09/2024/03הגב לתגובה זו10 3מה לערס הזה ולתעופהסגור
-
23.חברות ישראליות לוקחות מחיר מטורף לשירות שהוא מבייש את היהוה 09/2024/03הגב לתגובה זו3 1אני מאז שאל על גנבו לי כבודה, סירבו לפיצוי הולם לא טס יותר עם שום דבר שהוא קופסאת סרדינים ישראלית. אמירטס, ביטלו לי טיסה, מצאו טיסה חלופית באותו היום אבל מוקדם יותר עם קונקשן ארוך יותר בכמה שעות. הציעו לי ויזה ומלון עם הסעות ואורחה על חשבונם. בסוף סיימתי בלאונג' והביטול הזה היה האחד הדברים היותר טובים שקרו לי בחיים. תמשיכו לטוס עם החברות פח שלנו ולהתפלא על השירות שאתם מקבלים בתמורה ל30% תוספת במחיר.סגור
-
22.נסעתי אם ישראייראחד שחשב 09/2024/03הגב לתגובה זו5 1פעם אחת שידרו אמינות שאין לתאר פעם שניה תקעו אותנו בחול ללא החזר חברת ישראייר זיעזתם אותי שאין לתאר וזה עוד שהחברות הזרות טסו פשוט ביטלתם טיסות ללא אופציית חילוץ תעצרו את המכירות באתר אם אין לכם אופציה ותדחו כל טיסה קיימת בקצת זה לא תירוץ אם קיימתם טיסות במצב מלחמה לבטלן כעת ניפגש בבית המשפטסגור
-
21.שיפול חזקחזק מאוד אבל 09/2024/03הגב לתגובה זו5 0ישראייר הפכה בדיוק כמו הסניפים של הסופרים. מזעזע, מקומות פח. אין מושג כיצד הוא בוחר את עובדיו, אבל אם הוא לא רוצה ליפול - הוא חייב בדחיפות לדעת לבחור בקפידה.סגור
-
20.איזה טענה הזויה ששרות לקוחות בשדרות מטעמים אידאולוגייםאריק 09/2024/03הגב לתגובה זו4 0בגלל זה אין שרות... אתם שומעים את עצמכם? זה לא מכולת שכונתית. משרד התחבורה עסוק בטקסים מיותרים מקום בענייני המשרד.סגור
-
19.למי שקונה מרמי לוי דבש מזוייף ועגבניות מטורקיה זה מתאיםיצחק 09/2024/03הגב לתגובה זו2 1הפרטץ' הישראלי מרוכז בישראיר... מי שחושב שחברת תעופה זה כמו סופרמרקט ברמה של רמי לוי אז שימשיך לטוס איתם... אבל לא להתלונן !!!!סגור
-
18.שיפול חזקפח 09/2024/03הגב לתגובה זו3 0ישראייר הפכה בדיוק כמו הסניפים של הסופרים. מזעזע, מקומות פח. אין מושג כיצד הוא בוחר את עובדיו, אבל אם הוא לא רוצה ליפול - הוא חייב בדחיפות לדעת לבחור בקפידה.סגור
-
17.תביעה ייצוגיתרונן 09/2024/03הגב לתגובה זו6 0רק תביעה יצוגית בהיקף רחב אולי תביא שינוי , הזילזול בנוסעים זועק לשמים , פשוט להפסיק לטוס בחברות ישראליות אם לא חייבים עד לסיום הלחימה, ולאחר מיכן ,הנוסעים יענישו את החברות הגזלניותסגור
-
16.לא באים כאן בטענות על השיבושים, אלא על היחס (ל"ת)מירי 09/2024/03הגב לתגובה זו2 0סגור
-
15.וגל שאר חברות התעופה ממש מצויינות ... (ל"ת)מל 09/2024/03הגב לתגובה זו0 1סגור
-
14.זה לא חברה זה תחנת מוניות לא לטוס איתםקובי 09/2024/03הגב לתגובה זו3 0מבטלים ודוחים,טיסות, חברה פח בלי נציגים סתכלו באתר שלהם כמה שינויים אין להם מושג מה הם עושים לתת להם לפשוט רגל כמה שיותר מהרסגור
-
13.שיפול חזקפח 09/2024/03הגב לתגובה זו5 0ישראייר הפכה בדיוק כמו הסניפים של הסופרים. מזעזע, מקומות פח. אין מושג כיצד הוא בוחר את עובדיו, אבל אם הוא לא רוצה ליפול - הוא חייב בדחיפות לדעת לבחור בקפידה.סגור
-
12.עוף בשקלאמנון כהן 09/2024/03הגב לתגובה זו3 0זה מה שקורה שחברה שמתמחה במכירת עופות וחומרי ניקוי נכנסת לתחום שאינה בקיאה בו. בני אדם הם לא עופותסגור
-
11.עוף בשקל (ל"ת)אמנון כהן 09/2024/03הגב לתגובה זו3 0סגור
-
10.לא נורא. השופטת המודחת צרה חביב "תעזור" לו. חברים? (ל"ת)עדינה 09/2024/03הגב לתגובה זו0 0סגור
-
9.חזרנו לארץ עם ישראייר.Moises 09/2024/03הגב לתגובה זו1 0מלרנקה לתל אביב ב-320 יורו לאדם, מטוס דני עם צוות ספרדי, תוך שעה. לאחר שאל על לא כיבדו רזרביישן שעשו עבורנו מלופטהאנזה.סגור
-
8.ישראייר רמי לוימורעות 09/2024/03הגב לתגובה זו1 0מה לא חשבתם ? לא תארתם לעצמכם ? נו באמת !סגור
-
7.מאמין לישראייר, הכל מאידיאולוגיה של חזירות (ל"ת)חנה דוד 09/2024/03הגב לתגובה זו2 0סגור
-
6.תגובה קלאסית של בסטונר עגבניות בשוקבבה בובה 09/2024/03הגב לתגובה זו4 0חחחחח אין להם בושה. אז עכשיו אחרי שנתנו שרות איום, גרמו לנוסעים הפסדים כספיים ךהשאר ולשלם בתי מלון בקיצור כל הרע, הנוסעים האומללים בכלל צריכים להודות על הזכות שנפלה בחיקם לטוס עם חברה פטריוטית ושמה המורד שלה בשדרות. עכשיו נבלע הצפרדע? המוקדנית עוד עלולה לספכ לכם שהיא ניצולה מהנובה אז בכלל. נתרום עוד כסף לרמי לוי על המעשה האציליסגור
-
5.התשובה בתגובהשלוצניק 09/2024/03הגב לתגובה זו2 0קבעו מרכז שירות בשדרות (אידאולוגיה ראוייה לשבח) ורק עכשיו, 11 חודשים אחרי תחילת המלחמה, חזרו לסוג של תפקוד?סגור
-
4.רמי לויאבו יוסף 09/2024/03הגב לתגובה זו2 2האיש הפך לאימפריה,לצערי הרב,נשאר עם מנטליות של איש בסטה.סגור
-
3.ישארבלוףמשאית הזבל 09/2024/03הגב לתגובה זו9 0טמבל מי,שטס בחברות התעופה הישראליות שהן גם פח בשרות וגם חזיריות במחיר...סגור
-
2.אלוהים קח את רמי לוי ומשפחתו אליך (ל"ת)דוד 09/2024/03הגב לתגובה זו6 6סגור
-
גועל נפש (ל"ת)אבי 09/2024/03הגב לתגובה זו2 0סגור
-
1.רק ארקיע (ל"ת)דנדי 09/2024/03הגב לתגובה זו3 3סגור
-
הכי צפוף בישראיירדני 09/2024/06הגב לתגובה זו0 0צפיפות נוראה . אין מקום לרגליים. מצופפים שורות בכדי להוסיף עוד כסאות.השרות על הפנים... בקיצור חברה איומה.סגור