השוק

רמי לוי וישראייר מסתבכים: טענות קשות נגד חברת התעופה

נוסעים משלמים מחירים גבוהים עבור כרטיסי טיסה בחברות ישראליות, בציפייה לביטחון ואמינות, אך מוצאים עצמם ללא מענה כאשר טיסותיהם מבוטלות או נדחות. חוסר היכולת ליצור קשר עם נציגי החברות, אי-מתן פתרונות חלופיים, והיעדר פיצוי מיידי מעורר ביקורת קשה גם על חברת התעופה של איש העסקים
מערכת ice |  59
רמי לוי וישראייר (צילום פלאש 90/ תומר נויברג, משה שי, shutterstock)
בעקבות המלחמה והשיבושים בתעופה הבינלאומית, חברות תעופה ישראליות, ובראשן ישראייר, מוצאות עצמן במוקד סערה ציבורית. נוסעים רבים מדווחים על ביטולי טיסות ברגע האחרון, דחיות ממושכות, והעדר תקשורת מצד החברות. התופעה, שהחלה כתגובה למצב הביטחוני, הפכה לבעיה מתמשכת המעלה שאלות קשות לגבי התנהלות חברות התעופה ואיכות השירות שהן מספקות ללקוחותיהן.
על פי הפרסום בוואלה, מקרים רבים חושפים דפוס חוזר: נוסעים משלמים מחירים גבוהים עבור כרטיסי טיסה בחברות ישראליות, בציפייה לביטחון ואמינות, אך מוצאים עצמם ללא מענה כאשר טיסותיהם מבוטלות או נדחות. חוסר היכולת ליצור קשר עם נציגי החברות, אי-מתן פתרונות חלופיים, והיעדר פיצוי מיידי, מותירים את הנוסעים במצב של חוסר אונים וכעס. גורמים בשוק התעופה טוענים כי חלק מהחברות מנצלות את המצב ומבצעות "אובר בוקינג" מכוון, בתקווה שנוסעים לא יתבעו אותן לאחר שובם ארצה.

התופעה חושפת פער משמעותי בין החוק לבין יישומו בפועל. חוק שירותי תעופה, המכונה "חוק טיבי", מגדיר בבירור את זכויות הנוסעים במקרים של ביטולים ועיכובים, כולל זכאות לשירותי סיוע, פיצויים, והצעת חלופות. אולם, היעדר אכיפה אפקטיבית מותיר את הנוסעים ללא הגנה מספקת. הרשות להגנת הצרכן שוקלת כעת להכניס את החוק תחת אכיפתה, מה שעשוי לאפשר הטלת עיצומים כספיים ואף הגשת כתבי אישום פליליים נגד חברות מפרות.
המצב הנוכחי מעלה שאלות מהותיות לגבי עתיד התעופה הישראלית ואמון הציבור בה. בעוד שחברות התעופה מתמודדות עם אתגרים תפעוליים וכלכליים משמעותיים, הפגיעה בלקוחות ובמוניטין של החברות עלולה להוביל לתוצאות ארוכות טווח. השאלה המרכזית היא כיצד ניתן לאזן בין הצורך של חברות התעופה לשרוד בתקופה מאתגרת לבין החובה לספק שירות הוגן ואמין לנוסעים. פתרון המשבר ידרוש, ככל הנראה, שילוב של אכיפה מוגברת, שיפור בשקיפות ובתקשורת מצד החברות, ואולי אף התערבות ממשלתית לייצוב הענף.
מישראייר נמסר בתגובה לוואלה: "ישראייר קבעה ממקום אידיאולוגי את מוקד השירות שלה בעיר שדרות. אנשי המוקד כמו כל תושבי העיר חזרו רק לאחרונה לשגרה. בתקופה זאת תגברה החברה את צוות המוקדים במטרה לתת מענה יעיל לפניות הלקוחות. ישראייר הטיסה בחודש אוגוסט כ-210 אלף נוסעים וקומץ קטן מאד נפגע בשל תזוזות בטיסות כתוצאה מאילוצים שנכפו על החברה. החברה עושה מאמץ לשפר את מהירות התגובה ומתנצלת על ההמתנה".
תגובות לכתבה(59):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 55.
    ביביסט. לא נכנסת לחנויות הרשת שלו (ל"ת)
    סופי 09/2024/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 54.
    חברה שמזלזלת בקהל לקוחותיה
    אמיר 09/2024/06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    החברה הזו לא רואה בלקוחות של נכס. חברה שפוגעת בקהל הלקוחות שוב ושוב ולא בכדי רכשה לעצמה שם של חוסר אמינות וחוסר כבוד ללקוח. נראה שיש כאן ניצול ציני של מצב כרגע שיבואו עימה חשבון בימים אחרים. דחיה של טיסות שוב ושוב, ביטול טיסות שגורמות נזקים רבים לציבור. החזר כספי של טיסה הוא החלק הקטן והזניח בכל הסיפור הזה. מה עם בתי המלון שהוזמנו, מה קורה עם טיסות המשך שפוספסו ? פגישות שהוחמצו ונופשים שבוטלו ושולמו מראש ? מי מפצה על כל זה ? טובת הציבור והלקוח צריך להיות נר לרגליהם ובבת עיניהם. לצערי מניסיוני זה ממש לא המצב. נר הממון וההון לרגליהם ״הציבור מטומטם ולכן הציבור משלם״ על פניו לא נראה שזה מזיז לחברה שעושה את הונה על חשבון הציבור שסובל וממשיך לשלם.
    סגור
  • 53.
    רציתם קומבינות ?קיבלתם טיסה בשקל... (ל"ת)
    אזרח 09/2024/04
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 52.
    רמאות וניצול בהתגלמותו!!!
    ניר 09/2024/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בוטלה לי ולמשפחתי הטיסה חזרה מבולגריה ללא מתן פתרון או סיוע. נאלצתי לרכוש חמישה כרטיסי טיסה חזור בחברת לואקווסט זרה ב 15000 ש״ח והיום קיבלתי החזר מישראייר (יחסי) על סך 102.2 ש״ח על כל חמשת כרטיסי הטיסה שבוטלו.
    סגור
  • 51.
    ישראייר
    יעקב 09/2024/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה נהפך לקבוע,מוחרים כרטיסים עם זמנים טובים ובסוף שולחים הודעה על הקדמות טיסה עד 12 שעות.אני הפסדתי יום שלם של בילוי בגללם בנוסף הייתי צריך לנסוע 4 שו"ת בכביש יום קודם גדי שלמחרת אוכל להגיע לשדה ב-8 בבוקר במקום ב-8 בערב בנוסף הייתי צריך לשכור חדר במלון לילה שעלה לי 200 €וגם לא קיבלתי החזר עבור לילה שהפסדתי יום קודם. אני מתכונן לתבוע אותם.
    סגור
  • טען עוד
  • 50.
    דובאי
    נפגע 09/2024/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ישראיר זבל של חברה בטיסה לדובאי כוס מים מפלסטיק ביקשו כסף בושה בחזרה היינו צריכים לשלם 20 דולר לאדם להבטחת מושב וגם זה לא צלח לא ענו בקיצור לא לטוס איתםונגה הכתבת עוד מראיינת ומפרסמת אותו ולא מראה מחדלים
    סגור
  • 49.
    בהצלחה.
    מאיר 09/2024/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רמי לוי היקר שרות צריך לדעת לתת .טיסות זה לא סופר.כח טיסה באוסטריין איר ליןמההתחלה ועד הסוף תבין מה זה לתת שרות.
    סגור
  • 48.
    רמי לוי בעל אופי ומצפון של מאפיונר לא לוקח שבוים.
    נוסע מתמיד 09/2024/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בכל מקום שהוא יכול לגנוב ממישהו, אפילו חצי שקל, הוא יגנוב. הפכו אותו לגיבור ומדליק משואה. הוא קבר מאות חקלאים ישראלים בלי למצמץ פעמיים.
    סגור
  • 47.
    זהירות
    לקוח מאוכזב 09/2024/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני לא קיבלתי את המזוודה שלי לאחר שהטיסה נדחתה בשעה ואז בכמה שעות קדימה לשעה 4 בלילה אין עם מי לדבר בכלל לא ענו לי בווצאפ בטלפון במייל ובאתר לבסוף כשחזרתי לארץ אחרי שקניתי בגדים בחו''ל מצאתי את המזוודה ממתינה פה כשהיא מרוקנת מכל האוכל שהיה בה בקיצור אל תעשו את הטעות שלי
    סגור
  • 46.
    ישראייר חברה פח
    Dani 09/2024/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מאחל להם פשיטת רגל מהירה
    סגור
  • 45.
    רמי לוי לא גומר את החודש
    יהודה 09/2024/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רחמנות
    סגור
  • 44.
    מי שקונה ברמי לוי את התוצרת המגעילה שלהם
    מאיר 09/2024/04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ועומד שעות בתור כדי לחסוך חצי שקל, מקבל שרות מזעזע, סניפים מגעילים, יודע ששום דבר טוב לא יכול לצאת מחברת תעופה או כל דבר אחר שרמי לוי נוגע בו.
    סגור
  • 43.
    טוב מאוד. בהצלחה בפשיטת רגל. (ל"ת)
    אלי קופטר 09/2024/04
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 42.
    גועל נפש כמו הבעל בית (ל"ת)
    אברהם 09/2024/04
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 41.
    חזירים
    רענן 09/2024/04
    הגב לתגובה זו
    5 0
    חברות התעופה הישראליות, כולן. נוהגות בחזירות. רמי לוי מחופש לכבש, אבל לא שונה מהם. בושה
    סגור
  • 40.
    מהנסיון שלי הם הכי בסדר מהחברות הישראליות (ל"ת)
    מיכאל 09/2024/04
    הגב לתגובה זו
    0 3
    סגור
  • מי? הערס הליקוקניק? (ל"ת)
    אלי קופטר 09/2024/04
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 39.
    רק דרך עורך דין
    חיים 09/2024/04
    הגב לתגובה זו
    2 0
    תגישו תביעה ולאחר כמה חודשים תקבלו את הכסף פחות שכר טרחת עורך דין רק ככה הם מחזירים
    סגור
  • 38.
    חברות ישראליות
    מאיר גלולה 09/2024/03
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כף רגלי לא תדרוך יותר במטוס של חברה ישראלית כל תקופת המלחמה מצצו את דמנו.
    סגור
  • 37.
    ככה זה כשאתה מחרבן לקוחות שלך על הראש
    דודי 09/2024/03
    הגב לתגובה זו
    7 2
    לא תהיה לך ברכה בכסף, וגם לא אקנה אצל בסופר וגם אעביר את הטלפונים לחברה אחרת
    סגור
  • 36.
    סיפורי פוגי
    גדי 09/2024/03
    הגב לתגובה זו
    6 3
    לכו ספרו לנו בדיחות טובות, בושה של חברה ושרות צריך לתבוע אותם על עשרות אלפי שקלים לכל נוסע והגיע הזמן שבתי המשפט יתנו להם קנסות מרתיעים גבוהים!
    סגור
  • 35.
    ישראייר מצויינת
    עופר 09/2024/03
    הגב לתגובה זו
    3 10
    ישראייר של רמי לוי מספר אחד גם בטיסות הגון יותר מאל על בהרבה אני נתקעתי בבולגריה ולקחתי טיסת חילוץ של ישראייר מיוון והמחיר היה סביר מאוד יישר כח אטוס איתם בהמשך
    סגור
  • 34.
    לא לטוס איתם
    רמי 09/2024/03
    הגב לתגובה זו
    6 6
    בשום פנים ואופן לא לטוס עים חברת הזבל הזאת יחס גרוע אין עים מי לתקשר שום דבר לאחר קניית הכרטיס זה רק אתה ואלוהים
    סגור
  • 33.
    שום קשר לישראל...
    דני 09/2024/03
    הגב לתגובה זו
    3 3
    המטוס חכור, הצוות זר. שום סממן של ישראל, לא שפה לא מנטליות, לא ביטחון.. הטיסה מפוצצת, מחירים בשמיים. גאון !! גאון כלכלי !!!!
    סגור
  • יש סממן ישראלי
    יפעת 09/2024/04
    הגב לתגובה זו
    3 0
    שירות גרוע ביותר ועל הכוסות כתוב ״רמי לוי״………
    סגור
  • 32.
    עוף ב 1 שקל - שרות גרוע ביותר
    דני 09/2024/03
    הגב לתגובה זו
    7 1
    לאחרונה, ב2 טיסות נפרדות )מתוך אילוץ( השרות גרוע כי הוא לא קיים !!!! לא עונים, בשום ערוץ. חזרו אלי אחרי שבוע... יומיים אחרי הטיסה...
    סגור
  • 31.
    נפגעי ישראייר
    א מ 09/2024/03
    הגב לתגובה זו
    5 1
    צריך תביעה מכל נפגעי ישראייר. לנו בוטלה טיסה. ונאלצנו לקנות כרטיס חדש
    סגור
  • 30.
    מחכים כבר 28 ימים למענה מהם וכלום
    מעין 09/2024/03
    הגב לתגובה זו
    4 1
    מטיסה שהיתה אמורה להיות ישירה שינו לנו בהודעה קצרה לפני שנוספת עצירה בלרנקה ללא יצירה מהמטוס! לא טרחו להודיע לכמה זמן נעצור. התכוונתי לטוס עם שני ילדים קטנים ותינוקת בת 4 חודשים. עד עכשיו אני מחכה שיחזרו אליי ולא קיבלתי שום מענה! טלפונים, מיילים, וואטצאפים- דממה! 5000 שח שנזרקו לפח.
    סגור
  • 29.
    מה כבר אפשר לצפות מבסטונר שהכסף העבירו על תעתו (ל"ת)
    גרו 09/2024/03
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • 28.
    חברה מגעילה .קניתי כרטיס הלוך חזור
    פפ 09/2024/03
    הגב לתגובה זו
    3 1
    הם דחו כמה פעמים בסוף ביטלו את ההלוך וחזור לא רצו לבטל .רק לאחר שבועיים ושליחת מיילים ואיום בתביעה .הוסכם להחזר שלהם שזה יקח חודשיים את הכסף קיבלו לעולם לא אסע איתם לא אמינים
    סגור
  • 27.
    רמי לוי חושב שתעופה זה כמו לנהל באסטה בשוק..
    חוה 09/2024/03
    הגב לתגובה זו
    7 2
    האיש הזה יותר מדי רוצה לבלוע את העולם
    סגור
  • 26.
    כלב מחורבן
    שחר 09/2024/03
    הגב לתגובה זו
    5 1
    חברה פח.ביטלו לנו את הטיסה בדיוק בגלל אותה הסיבה רשומה בכתבה ומתעלמים מבקשה לפיצוי.נפגש בבית המשפט.
    סגור
  • 25.
    שיפול חזק
    גועל נפש 09/2024/03
    הגב לתגובה זו
    9 1
    ישראייר הפכה בדיוק כמו הסניפים של הסופרים. מזעזע, מקומות פח. אין מושג כיצד הוא בוחר את עובדיו, אבל אם הוא לא רוצה ליפול - הוא חייב בדחיפות לדעת לבחור בקפידה.
    סגור
  • 24.
    תגידו לרמי לוי שיתרכז בלמכור מלפפונים
    אני 09/2024/03
    הגב לתגובה זו
    10 3
    מה לערס הזה ולתעופה
    סגור
  • 23.
    חברות ישראליות לוקחות מחיר מטורף לשירות שהוא מבייש את ה
    יהוה 09/2024/03
    הגב לתגובה זו
    3 1
    אני מאז שאל על גנבו לי כבודה, סירבו לפיצוי הולם לא טס יותר עם שום דבר שהוא קופסאת סרדינים ישראלית. אמירטס, ביטלו לי טיסה, מצאו טיסה חלופית באותו היום אבל מוקדם יותר עם קונקשן ארוך יותר בכמה שעות. הציעו לי ויזה ומלון עם הסעות ואורחה על חשבונם. בסוף סיימתי בלאונג' והביטול הזה היה האחד הדברים היותר טובים שקרו לי בחיים. תמשיכו לטוס עם החברות פח שלנו ולהתפלא על השירות שאתם מקבלים בתמורה ל30% תוספת במחיר.
    סגור
  • 22.
    נסעתי אם ישראייר
    אחד שחשב 09/2024/03
    הגב לתגובה זו
    5 1
    פעם אחת שידרו אמינות שאין לתאר פעם שניה תקעו אותנו בחול ללא החזר חברת ישראייר זיעזתם אותי שאין לתאר וזה עוד שהחברות הזרות טסו פשוט ביטלתם טיסות ללא אופציית חילוץ תעצרו את המכירות באתר אם אין לכם אופציה ותדחו כל טיסה קיימת בקצת זה לא תירוץ אם קיימתם טיסות במצב מלחמה לבטלן כעת ניפגש בבית המשפט
    סגור
  • 21.
    שיפול חזק
    חזק מאוד אבל 09/2024/03
    הגב לתגובה זו
    5 0
    ישראייר הפכה בדיוק כמו הסניפים של הסופרים. מזעזע, מקומות פח. אין מושג כיצד הוא בוחר את עובדיו, אבל אם הוא לא רוצה ליפול - הוא חייב בדחיפות לדעת לבחור בקפידה.
    סגור
  • 20.
    איזה טענה הזויה ששרות לקוחות בשדרות מטעמים אידאולוגיים
    אריק 09/2024/03
    הגב לתגובה זו
    4 0
    בגלל זה אין שרות... אתם שומעים את עצמכם? זה לא מכולת שכונתית. משרד התחבורה עסוק בטקסים מיותרים מקום בענייני המשרד.
    סגור
  • 19.
    למי שקונה מרמי לוי דבש מזוייף ועגבניות מטורקיה זה מתאים
    יצחק 09/2024/03
    הגב לתגובה זו
    2 1
    הפרטץ' הישראלי מרוכז בישראיר... מי שחושב שחברת תעופה זה כמו סופרמרקט ברמה של רמי לוי אז שימשיך לטוס איתם... אבל לא להתלונן !!!!
    סגור
  • 18.
    שיפול חזק
    פח 09/2024/03
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ישראייר הפכה בדיוק כמו הסניפים של הסופרים. מזעזע, מקומות פח. אין מושג כיצד הוא בוחר את עובדיו, אבל אם הוא לא רוצה ליפול - הוא חייב בדחיפות לדעת לבחור בקפידה.
    סגור
  • 17.
    תביעה ייצוגית
    רונן 09/2024/03
    הגב לתגובה זו
    6 0
    רק תביעה יצוגית בהיקף רחב אולי תביא שינוי , הזילזול בנוסעים זועק לשמים , פשוט להפסיק לטוס בחברות ישראליות אם לא חייבים עד לסיום הלחימה, ולאחר מיכן ,הנוסעים יענישו את החברות הגזלניות
    סגור
  • 16.
    לא באים כאן בטענות על השיבושים, אלא על היחס (ל"ת)
    מירי 09/2024/03
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 15.
    וגל שאר חברות התעופה ממש מצויינות ... (ל"ת)
    מל 09/2024/03
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 14.
    זה לא חברה זה תחנת מוניות לא לטוס איתם
    קובי 09/2024/03
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מבטלים ודוחים,טיסות, חברה פח בלי נציגים סתכלו באתר שלהם כמה שינויים אין להם מושג מה הם עושים לתת להם לפשוט רגל כמה שיותר מהר
    סגור
  • 13.
    שיפול חזק
    פח 09/2024/03
    הגב לתגובה זו
    5 0
    ישראייר הפכה בדיוק כמו הסניפים של הסופרים. מזעזע, מקומות פח. אין מושג כיצד הוא בוחר את עובדיו, אבל אם הוא לא רוצה ליפול - הוא חייב בדחיפות לדעת לבחור בקפידה.
    סגור
  • 12.
    עוף בשקל
    אמנון כהן 09/2024/03
    הגב לתגובה זו
    3 0
    זה מה שקורה שחברה שמתמחה במכירת עופות וחומרי ניקוי נכנסת לתחום שאינה בקיאה בו. בני אדם הם לא עופות
    סגור
  • 11.
    עוף בשקל (ל"ת)
    אמנון כהן 09/2024/03
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 10.
    לא נורא. השופטת המודחת צרה חביב "תעזור" לו. חברים? (ל"ת)
    עדינה 09/2024/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 9.
    חזרנו לארץ עם ישראייר.
    Moises 09/2024/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מלרנקה לתל אביב ב-320 יורו לאדם, מטוס דני עם צוות ספרדי, תוך שעה. לאחר שאל על לא כיבדו רזרביישן שעשו עבורנו מלופטהאנזה.
    סגור
  • 8.
    ישראייר רמי לוי
    מורעות 09/2024/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מה לא חשבתם ? לא תארתם לעצמכם ? נו באמת !
    סגור
  • 7.
    מאמין לישראייר, הכל מאידיאולוגיה של חזירות (ל"ת)
    חנה דוד 09/2024/03
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 6.
    תגובה קלאסית של בסטונר עגבניות בשוק
    בבה בובה 09/2024/03
    הגב לתגובה זו
    4 0
    חחחחח אין להם בושה. אז עכשיו אחרי שנתנו שרות איום, גרמו לנוסעים הפסדים כספיים ךהשאר ולשלם בתי מלון בקיצור כל הרע, הנוסעים האומללים בכלל צריכים להודות על הזכות שנפלה בחיקם לטוס עם חברה פטריוטית ושמה המורד שלה בשדרות. עכשיו נבלע הצפרדע? המוקדנית עוד עלולה לספכ לכם שהיא ניצולה מהנובה אז בכלל. נתרום עוד כסף לרמי לוי על המעשה האצילי
    סגור
  • 5.
    התשובה בתגובה
    שלוצניק 09/2024/03
    הגב לתגובה זו
    2 0
    קבעו מרכז שירות בשדרות (אידאולוגיה ראוייה לשבח) ורק עכשיו, 11 חודשים אחרי תחילת המלחמה, חזרו לסוג של תפקוד?
    סגור
  • 4.
    רמי לוי
    אבו יוסף 09/2024/03
    הגב לתגובה זו
    2 2
    האיש הפך לאימפריה,לצערי הרב,נשאר עם מנטליות של איש בסטה.
    סגור
  • 3.
    ישארבלוף
    משאית הזבל 09/2024/03
    הגב לתגובה זו
    9 0
    טמבל מי,שטס בחברות התעופה הישראליות שהן גם פח בשרות וגם חזיריות במחיר...
    סגור
  • 2.
    אלוהים קח את רמי לוי ומשפחתו אליך (ל"ת)
    דוד 09/2024/03
    הגב לתגובה זו
    6 6
    סגור
  • גועל נפש (ל"ת)
    אבי 09/2024/03
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 1.
    רק ארקיע (ל"ת)
    דנדי 09/2024/03
    הגב לתגובה זו
    3 3
    סגור
  • הכי צפוף בישראייר
    דני 09/2024/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צפיפות נוראה . אין מקום לרגליים. מצופפים שורות בכדי להוסיף עוד כסאות.השרות על הפנים... בקיצור חברה איומה.
    סגור