השוק

תוכנית העל של סמוטריץ': האם עתיד היועצים המשפטיים מוטל בסכנה?

אופי כהונת היועצים המשפטיים עשוי להשתנות בקרוב, זאת בעקבות המהלך הדרמטי שמתכנן בימים אלו שר האוצר, בצלאל סמוטריץ'. תוכניתו של שר האוצר הינה לשים סוף למצב הקיים, בו יועצים משפטיים ממשיכים לכהן בתפקידם הבכיר מעבר למספר השנים שנקבע בחוק

מערכת ice | 
בצלאל סמוטריץ' (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, shutterstock)
כהונת היועצים המשפטיים עשויה להשתנות בקרוב, זאת בעקבות הצעד הדרמטי שמתכנן לממש שר האוצר, בצלאל סמוטריץ'. שאיפתו של השר סמוטריץ' הינה למנוע מצב בו יועצים משפטיים ממשיכים לכהן בתפקידם הבכיר מעבר למה שנקבע בחוק, כלומר מעבר לשבע שנים. 
על פי הפרסום של אתר החדשות "גלובס", אותו מהלך יגרום לכך שחצי מהיועצים המכהנים ייפרדו מתפקידם הבכיר. ברקע הצעד הדרמטי, בולט המשבר החריף שחל בין השר סמוטריץ' לבין עו"ד אסי מסינג, היועץ המשפטי של משרדו. על פי הדיווחים, שר האוצר מעוניין לגרום לסיום כהונתו של עו"ד אסי מסינג כיועץ מהשפטי של משרדו, על ידי הסדרת תנאי הפרישה של היועצים המשפטיים, עליו הוא עומל בימים האלו במשרדי הממשלה. 
עוד מפרסם גלובס, כי על פי גורמים במשרד האוצר, בין שמונה עד עשרה יועצים משפטיים שפועלים במשרדי הממשלה מכהנים בתפקידם הבכיר למעלה משבע שנים. חלק מאותם יועצים משפטיים, ממלאים את תפקידם הבכיר במסגרת הקדנציה השנייה שלהם. 
כזכור, לפני מספר חודשים נודע כי אפי מלכין, הממונה על השכר במשרד האוצר, נציבות שירות המדינה ומשרד המשפטים הגיעו להסכמות ביניהם סביב סוגיית היועצים המשפטיים שצפויים לפרוש.
על פי התנאים שהציגו אותם גורמים, היועצים המשפטיים שמונו בין השנים 2009 עד 2023, צפויים להיות זכאים למענק פרישה חד פעמי הכולל עד 24 משכורות בסיס המשולמות מדי חודש. לצד זאת, הודגש כי יועצים משפטיים שפעלו במשך שנים רבות במגזר הפרטי אך לא נחשבים לבעלי ניסיון רב במגזר הציבורי, יזכו למענק של פחות מ-20 משכורות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה