השוק

אנבידיה איבדה חצי מיליארד דולר: למה זה בכלל לא מטריד אותה?

במקביל לפרסום דוחות כספיים מוצלחים, מנית אנבידיה ירדה בשבועות האחרונים ב-13%, מה שגרם לחברה להפסד של כחצי מיליארד דולר. לפני שנה, ירידה שכזו הייתה מחסלת את החברה, אך היום עם שווי שוק של 2.9 טריליון דולר זה בכלל לא מזיז לה
מערכת ice |  1
אנבידיה (צילום יוטיוב/ NVIDIA)
ענקית השבבים האמריקאית אנבידיה, עשתה היסטוריה ותוך פחות משנה היא צמחה לגודל אסטרונומי עם שווי שוק של 2.9 טריליון דולר. בשבועות האחרונים, התרחש אירוע ששיקף היטב את מצבה של החברה כיום כאשר, מניית החברה ירדה ב-13% מה שגרם לה לאבד 500 מיליארד דולר.
עבור אנבידיה של 2023 התרסקות שכזו הייתה מחסלת את החברה לחלוטין, אך עבור אנבידה של 2024 הירידה הזו לא מזיזה לא במיוחד. מתחילת השנה, מניית החברה זינקה ב-145%, על כן ניתן להבין למה ירידה של 13% (כפי שקרה גם בחודש יוני), לא תדליק נורת אזהרה אצל דירקטוריון החברה.
למרות החששות סביב התפוצצות בועת ה-AI ביום רביעי האחרון, החברה פרסמה את דוחותיה הכספיים לרבעון השני והמחצית הראשונה של השנה והצליחה פעם נוספת להדהים את השוק.
אנבידיה דיווחה על הכנסות בגובה 30 מיליארד דולר ברבעון השני וזינוק של 122% משנה שעברה. בנוסף, מרכזי הנתונים ממשיכים להוביל את הצמיחה והרווח הנקי אף זינק ב-168%.
למרות התמורות בשוק הפיננסי, צריך לזכור שכל עוד מרוץ ה-AI בין ענקיות הטק יימשך, בזכות הביקוש הגובר לשבבים אנבידיה והמנייה שלה רק ימשיכו לעלות ולפי שעה נראה שמי שישכיל להשקיע בה רק ירוויח מכך.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חצי טריליון, לא חצי מיליארד (ל"ת)
    ניב 09/2024/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור