השוק

אפל ואנבידיה ישקיעו ב-OpenAI? סם אלטמן בדרך לסבב גיוס מטורף

שתי ענקיות הטק שוקלות להשקיע במפתחת ה-ChatGPT בסבב גיוס חדש שיכניס את שווי החברה ל-100 מיליארד דולר. השקעה זו עשויה להעניק לאפל גישה מוקדמת לטכנולוגיות בינה מלאכותית מתקדמות ולשדרג את עמדתה בתחום באופן ניכר

מערכת ice | 
אפל, אנבידיה (צילום shutterstock)
OpenAI, החברה שמאחורי ChatGPT ו-Dall-E, עומדת בפני סבב גיוס משמעותי שיכול להזניק את שוויה ל-100 מיליארד דולר. לפי דיווחים בוול סטריט ג'ורנל ורויטרס, אפל ואנבידיה מתעניינות בהשקעה בחברה, דבר שצפוי להעלות את שוויה ב-20 מיליארד דולר ביחס להערכות הקודמות. דיווחים נוספים מצביעים על כך שאפל תתממשק לדירקטוריון של OpenAI כמשקיפה, מה שיכול לשדרג את מעמדה בחברה.
לפי הפרסום של יניב אביטל בגיקטיים, אפל, שאינה נודעת בהשקעות רבות בסטארטאפים, עשויה למצוא את ההשקעה ב-OpenAI כמענה לצורך אסטרטגי. החברה, שנראית לעיתים מאחור בתחום הבינה המלאכותית, לא הצליחה להציע למשתמשי האייפון פיצ'רים מתקדמים בתחום זה. למרות הצגת כלים חדשים ב-WWDC 2024, פיצ'רים אלו לא נתפסו כחידוש משמעותי, והם צפויים להגיע רק בגרסה 18.1 של iOS ולא עם ההשקה הראשונית של iOS 18.
 
בינתיים, המתחרים כמו גוגל וסמסונג כבר הציעו יכולות AI מתקדמות במכשירים שלהם. אפל גם מתכננת להציג את Apple Intelligence, הכוללת מודלים קטנים לשימוש מקומי וענני, ותגיש גישה ל-ChatGPT ול-Gemini של גוגל, אך עדיין נתפסת כמאחור בתחום זה.
בהשקעה ב-OpenAI, אפל לא רק תוכל להבטיח גישה מוקדמת לטכנולוגיות AI מתקדמות, אלא גם לקבל השפעה על פיתוחים עתידיים בחברה. ההשקעה עשויה למנוע מ-OpenAI לשמור על בלעדיות עם מתחרים אחרים, ולהציע לאפל גישה מוקדמת לטכנולוגיות AI שיכולות לשדרג את מוצריה העתידיים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה