השוק

הכנסות צור שמיר זינקו ב-18%, עלייה בפעילות הביטוח: "פועלים באחריות"

הקבוצה רשמה, לאורך המחצית הראשונה, הכנסות של כ-2,535 מיליון שקל. הרווח הכולל לבעלי המניות הסתכם ברבעון השני לשנת 2024 בכ-0.6 מיליון שקל לעומת הפסד של כ-6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. המנכ"ל מוקי שנידמן: "אדגר מציגה יציבות חרף אי הוודאות בשוק המשרדים ומאשררת את תחזיותיה, נימה צומחת בקצב משמעותי"
מערכת ice | 
דוחות (צילום freepik)
קבוצת צור שמיר סיכמה את הרבעון השני לשנת 2024 עם גידול של כ-18% בהכנסות אשר הסתכמו בכ-1,300 מיליון שקל לעומת כ-1,102 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. לפי הדוחות שפורסמו אמש (חמישי) הגידול נובע בעיקר מפעילות הביטוח. ההכנסות במחצית הראשונה של השנה גדלו גם הם בכ-18% לעומת אשתקד והסתכמו בכ-2,535 מיליון שקל לעומת כ-2,144 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
הרווח הכולל לבעלי המניות הסתכם ברבעון השני לשנת 2024 בכ-0.6 מיליון שקל לעומת הפסד של כ-6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הכולל לבעלי המניות במחצית הראשונה של השנה הסתכם בכ-23 מיליון שקל לעומת כ-0.1 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. ההון העצמי המיוחס לבעלי המניות שמר על רמתו מסוף שנת 2023 ועמד ביום 30 ביוני 2024 על כ-593 מיליון שקל.
השיפור ברווח לעומת אשתקד נובע מפעילות הביטוח וקוזזה עקב קיטון ברווח של מימון ישיר על רקע העלייה החדה בתשואות אגרות החוב הממשלתיות הצמודות (המהוות בסיס לשערוך לשווי הוגן), אשר יחד עם הרעה נוספת בתנאי המאקרו פגעו בשווי תיק ההלוואות של מימון ישיר ברבעון בכ-17 מיליון שקל וכן עקב ירידת ערך של כ-26.1 מיליון שקל בנדל"ן להשקעה של אדגר בפולין, בעיקר עקב עליית שיעורי ההיוון.
לאחר תאריך המאזן, באוגוסט 2024, ביטוח ישיר-השקעות פיננסיות (דיפי) מקבוצת צור שמיר השלימה הנפקת אג"ח פרטית עם ביקושים של כ-411 מיליון שקל מתוכם החברה בחרה לגייס כ-264 מיליון שקל. המכרז, שנערך עבור משקיעים מסווגים התקיים במסגרת הנפקת סדרת אג"ח חדשה בריבית של 4.7% צמודה למדד. הסדרה החדשה עם מח"מ של כ-6.4 שנים והיא נפרעת ב-6 תשלומים שנתיים לא שווים החל משנת 2029.
מוקי שנידמן, מנכ"ל צור שמיר ומבעלי השליטה מסר: "קבוצת צור שמיר ממשיכה להציג חוסן בכל פעילויות הקבוצה בתקופה זו של אי ודאות. איידיאיי ביטוח הציגה שיפור נוסף בביצועיה העסקיים עם צמיחה דו-ספרתית גבוהה בפרמיות וברווח הכולל, הודות ליישום עקבי של האסטרטגיה העסקית. פעילות מימון ישיר ממשיכה להיות יציבה וחזקה, עם הלוואות בהיקף של כ-2 מיליארד שקל ברבעון, תוך הקטנת שיעור הפסדי האשראי לרמת היעד שנקבעה. הרווח של מימון ישיר הושפע ברבעון הנוכחי מגורמים אקסוגניים, בעיקר עלייה חדה בתשואות האג"ח הממשלתיות הצמודות, המשפיעות על שוויו ההוגן של תיק ההלוואות. עם זאת, תיק המשכנתאות, המהווה מנוע צמיחה מרכזי של החברה, ממשיך לצמוח, והניב רווח נקי של 7.5 מיליון שקל ברבעון השני. אדגר מציגה יציבות חרף אי הוודאות בשוק המשרדים ומאשררת את תחזיותיה לשנה זו. נימה צומחת בקצב משמעותי עם ביקוש רב לשירותים שהיא מציעה, ואנו מאמינים בפוטנציאל הגדול הטמון בפעילותה".
יוסי קוצ'יק, יו"ר צור שמיר: "תוצאות הרבעון השני ממחישות את יכולתה של הקבוצה להתמודד עם סביבה מאקרו-כלכלית מורכבת, במיוחד על רקע מלחמת חרבות ברזל. אנו פועלים באחריות ובמקצועיות, תוך היערכות לתרחישים שעשויים לנבוע מאי-הודאות במשק, ובה בעת ממשיכים לפתח את מנועי הצמיחה בכל חברות הקבוצה. לאחר תאריך המאזן, השלמנו בהצלחה גיוס חוב במח"מ ארוך בחברה המוחזקת דיפי, שזכה לביקוש גבוה מצד הגופים המוסדיים. גיוס זה מהווה עבורנו עדות לאמון שהמשקיעים רוחשים לחברה ומאפשר לנו לשמר את הגמישות והאיתנות הפיננסית שלנו". 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה