השוק

הכנסות אדגר הסתכמו ב-82 מיליון שקל: "חוסן מול המצב הכללי במשק"

זרוע הנדל"ן של קבוצת צור שמיר אחזקות פרסמה את תוצאותיה לרבעון השני,  ובהן צמיחה של 2% בהכנסות. ה-FFO  ב-7.1% לכ-31.8 מיליון שקל, לעומת כ-34.3 מיליון שקל ברבעון הקודם, בעיקר בשל עלייה בהוצאות המימון. המנכ"ל רועי גדיש: "הנכסים שלנו בישראל מפגינים חוסן יוצא דופן"
מערכת ice | 
רועי גדיש (צילום יחצ)
חברת אדגר השקעות ופיתוח, זרוע הנדל"ן של קבוצת צור שמיר אחזקות, פרסמה את אתמול (רביעי) תוצאות הרבעון השני של 2024, אשר מציגות תמונה מעורבת עם מספר שינויים מובהקים בתוצאות הפיננסיות. ההכנסות מהשכרת נכסים הסתכמו בכ-82.3 מיליון שקל, צמיחה של כ-2% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע בעיקר מעליית המדד והתרחבות הפעילות בפולין. עליית שערי החליפין של האירו והדולר הקנדי תרמה גם היא להתרוממות קלה של כ-0.3 מיליון שקל.
ה-NOI (רווח נקי לפני הוצאות מימון ומס) ברבעון השני הסתכם לכ-72.9 מיליון שקל, בקו עם כ-72.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. אולם, ה-FFO (תזרים מזומנים מהפעלה ללא הוצאות מימון) ירד ב-7.1% לכ-31.8 מיליון שקל, לעומת כ-34.3 מיליון שקל ברבעון הקודם, בעיקר בשל עלייה בהוצאות המימון.
ההפסד הנקי ברבעון השני עמד על כ-21.1 מיליון שקל, בהשוואה להפסד של כ-39.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ההפסד הנוכחי נגרם בעיקר מירידת ערך נכסים בפולין והפסדים בגין עסקאות הגנה על שערי חליפין. ההפסד הכולל ברבעון הגיע לכ-13.9 מיליון שקל, בהשוואה להפסד כולל של כ-11.9 מיליון שקל ברבעון הקודם.
תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הסתכם בכ-51.9 מיליון שקל, אך לאחר נטרול שינויים בנכסים והתחייבויות, התזרים מפעילות שוטפת עומד על כ-69.8 מיליון שקל, מצבת המזומנים ושווי המזומנים ליום 30 ביוני 2024 הייתה כ-485.3 מיליון שקל, עם מסגרות אשראי לא מנוצלות בסך 698 מיליון שקל.
במהלך הרבעון השני בוצעו הערכות שווי לנכסים בפולין ולנכס אדגר 360 בתל אביב. נרשמה ירידת ערך של כ-26.1 מיליון שקל בפולין, בעיקר עקב עלייה בשיעורי ההיוון וגידול בהשקעות. ירידה זו קוזזה בחלקה מעליית ערך של כ-7.5 מיליון שקל בישראל, הנובעת מעליית המדד.
רועי גדיש, מנכ"ל החברה, מסר: "התוצאות ברבעון השני משקפות את עמידותו של הפורטפוליו שלנו מול אתגרי שוק המשרדים העולמי והמצב הכללי במשק. הנכסים שלנו בישראל מפגינים חוסן יוצא דופן, עם שיעורי תפוסה גבוהים, הודות להרכב ותמהיל השוכרים הדפנסיבי וחוזים ארוכי טווח עם גופים ממשלתיים. בפולין, הירידה בהיקף הבנייה החדשה תורמת להמשך מגמת השיפור בשיעורי התפוסה ובמחירים, למרות עלייה קלה בשיעורי ההיוון. בקנדה, הנכסים שלנו ממוקמים במיקומים אסטרטגיים ואנו צופים הזדמנויות השבחה משמעותיות שטרם מומשו במלואן. מתחמי הבריין אמבסי שלנו, המציעים פתרונות עבודה גמישים, ממשיכים לצבור תאוצה ולספק מענה לצרכים המשתנים של סביבת העבודה ההיברידית. אנו חוזרים על תחזיות ה-NOI וה-FFO  לשנת 2024 ופועלים להמשך מיצוי והשבחת הנכסים בטריטוריות השונות". 
אדגר השקעות ופיתוח מתמחה ברכישה, פיתוח והשבחת נכסי נדל"ן ובעלת פעילות בינלאומית רחבה הכוללת ארבע מדינות: קנדה, ישראל, בלגיה ופולין. נכון ל-30 ביוני 2024, החברה מנהלת 39 נכסים מניבים עם שטח להשכרה של כ-553 אלפי מ"ר, מתוכם כ-421 אלפי מ"ר בבעלותה. שיעור התפוסה הממוצע של שטחי החברה עומד על כ-87%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה