השוק

מחיר המלחמה: הכנסות קליל צנחו ב-24% - והסתכמו ב-68 מיליון שקל

לפי נתוני החברה לרבעון השני, הכנסות ברבעון הסתכמו ב-68.3 מיליון שקל והושפעו מהשלכות המלחמה על ענף הבנייה והשיפוצים. הרווח הנקי ברבעון הסתכם ב-1.5 מיליון שקל. עד למועד פרסום הדוחות, רכשה החברה מניותיה בסך כ-4.1 מיליון שקל. התזרים מפעילות שוטפת ברבעון הסתכם ב-7.9 מיליון שקל. צורי דבוש: "תקופה מאתגרת"
מערכת ice | 
צורי דבוש (צילום ראובן קפיצ'ינסקי)
קליל תעשיות פרסמה היום (שלישי) את תוצאות הרבעון השני של 2024. בהשוואה לרבעון השני של 2023, ההכנסות ברבעון הנוכחי ירדו ב-24% והסתכמו ב-68.3 מיליון שקל, לעומת 90.1 מיליון שקל. לדברי החברה, הקיטון בהכנסות נבע בעיקר מההשפעות השליליות של מלחמת חרבות ברזל על ענף הבניה והשיפוצים, שגרם לירידה בכמויות המכירה עקב מחסור בכוח אדם.
הרווח הגולמי לרבעון השני של 2024 עמד על 10.7 מיליון שקל, ירידה של 35.5% לעומת 16.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווח הגולמי ירד מ-18.5% ל-15.7%, והירידה נבעה מהשפעת הקיטון בהכנסות ומהשפעת ירידת הרווחיות הגולמית על רקע העלויות הקבועות גבוהות.
הרווח הנקי לרבעון הנוכחי הסתכם ב-1.5 מיליון שקל, ירידה של 31.8% לעומת 2.2 מיליון שקל ברבעון המקביל. שיפור בתחום ההכנסות ממימון נטו שיחק תפקיד מרכזי בהגברת הרווח הנקי, כאשר הוא עלה מ-0.4 מיליון שקל ל-2.8 מיליון שקל, בעקבות שינויים בשווי תיק ניירות ערך ואופציות רכש ומכר נטו.
תזרים המזומנים מפעילות שוטפת עמד על 7.9 מיליון שקל, ירידה משמעותית של 43.6% לעומת 14 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הירידה נובעת מההשפעות הכלכליות של המלחמה ומהקשיים התפעוליים. בחודש מאי 2024 מונה ניר אילני למנכ"ל החדש של החברה, במקומו של פרדי אבוקרט. אילני, בעל ניסיון של מעל ל-20 שנה בניהול חברות תעשייתיות, הביא עמו ניסיון ניהולי רחב מתחום המזון.
כמו כן, בחודש מרץ 2024, אושר דירקטוריון החברה תוכנית לרכישה עצמית של מניות בהיקף של עד 4.5 מיליון שקל. עד מועד פרסום הדוחות, רכשה החברה מניות בסכום כולל של 4.1 מיליון שקל, מה שמהווה 91% מהתוכנית. 
צורי דבוש, יו"ר קליל: "למרות השפעות המלחמה על ענף הבניה, אנו ממשיכים להשקיע בפיתוח מוצרים, בשיווק, ובחיזוק שרשרת ההפצה והמכירות. אנו שמים דגש על שיפור ביצועי קליל גם בתקופה מאתגרת זו, פועלים לצמצום ההוצאות והתאמתם להיקפי הפעילות, תוך שמירה על רציפות תפעולית. ברבעון הנוכחי נכנס ניר אילני לתפקיד מנכ"ל קליל, ויחד עם עובדי ומנהלי החברה, הוא מנהל אותה בעיצומה של תקופה מורכבת בשוק הבנייה בישראל. ניר מצליח בתקופה קצרה להשפיע אסטרטגית וטקטית, בדגש על המשך פיתוח המוצרים ובחינת הזדמנויות עסקיות חדשות. אנו מתמקדים לא רק בשמירה על הסטנדרטים הגבוהים שלנו, אלא גם בחידוד העשייה העסקית והתאמתה למציאות המשתנה. אנו ממשיכים ליישם את תוכנית הרכישה העצמית, ואנו בטוחים כי מכלול המהלכים יאפשרו לנו, כחברה איכותית ומובילה בשוק, להמשיך לחדש, להתפתח ולספק פתרונות מתקדמים ומדויקים ללקוחותינו, במקביל לכך שהחברה תהיה ערוכה לביקושים הצפויים בענף הבנייה והנדל"ן. 
הרבעון השני התאפיין בירידה בהיקפי הפעילות בענף הבניה והשיפוצים, זאת בעקבות העדר של כ-90 אלף עובדים בענף הבניה מתחילת המלחמה. אני קורא לממשלת ישראל להתעשת ולטפל בחוסר העובדים הקיצוני, הנזקים נערמים במיליארדי שקלים מתחילת המלחמה. בנימה אישית, אני נושא תפילה לשובם של החטופים ושלומם של כוחות הביטחון הנלחמים בחזית והעורף". 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה