השוק

עופר נמרודי מרוצה: רווח נקי של 228 מיליון שקל ברבעון להכשרת הישוב

חברת הכשרת הישוב מדווחת על צמיחה במחצית הראשונה של 2024, עם עליות משמעותיות בכל המדדים הפיננסיים והתפעוליים. הרווח הנקי לחציון הראשון של השנה עלה בכ-230 מיליון שקל, זאת לאחר הפסד של כ-64 מיליון שקל באותה תקופה בשנה שעברה
מערכת ice | 
עופר נמרודי (צילום רמי זרנגר, shutterstock)
חברת הנדל"ן הכשרת הישוב דיווחה על תוצאותיה הכספיות למחצית הראשונה ולרבעון השני של 2024, עם זינוק חד ברווח הנקי ברבעון.
הכנסות הכשרת הישוב במחצית הראשונה של 2024 צמחו בכ-34% והגיעו לכ-505 מיליון שקל, זאת לעומת כ-377 מיליון שקל באותה תקופה בשנה שעברה. ברבעון השני של השנה נרשמה צמיחה דומה בהכנסות, שהגיעו לכ-230 מיליון שקל, לעומת כ-171 מיליון שקל ברבעון השני של 2023.
הצמיחה בהכנסות נבעה בעיקר מגידול בהכנסות בתחום ההתחדשות העירונית, בזכות התקדמות בעבודות ובמכירות ועלייה בהכנסות חברת MLP, הנובעת מגידול בשטחים המניבים ועלייה בדמי השכירות. כמו כן, נרשם גידול בהכנסות מהשכרת נכסים בישראל, בעיקר הודות להכנסות משטחים שאוכלסו במגדל נמרודי בבני ברק, וכן גידול בהכנסות בתחום הייזום למגורים בפולין.
ה-NOI (הכנסה תפעולית נקייה) של הכשרת הישוב במחצית הראשונה של השנה צמח בכ-20% והסתכם בכ-185 מיליון שקל, זאת לעומת כ-154 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. בישראל נרשמה עלייה חדה של כ-39% שהביאה את ה-NOI ל-75 מיליון שקל, ואילו ב-MLP נרשמה עלייה של כ-11% שהביאה את ה-NOI ל-108 מיליון שקל.

ברבעון השני של השנה נרשמה עליית ערך נדל"ן להשקעה בהיקף של כ-290 מיליון שקל, מרבית עליית הערך מיוחסת לנכסי חברת MLP. במחצית הראשונה הסתכמה עליית ערך של כ-267 מיליון שקל, זאת לעומת ירידת ערך בסך 141 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. 
סך המאזן של הכשרת הישוב עלה בכ-9% והגיע למעל עשרה מיליארד שקל.
הרווח הנקי במחצית עלה בחדות לכ-230 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-64 מיליון שקל במחצית אשתקד. ברבעון השני נרשם רווח נקי של כ- 228 מיליון שקל.
ההון העצמי של הכשרת הישוב נכון לסוף יוני 2024 צמח לכ-3.2 מיליארד שקל, מתוכם כ-1.8 מיליארד שקל שייכים לבעלי המניות. מדובר בעלייה משמעותית לעומת סוף 2023, אז הסתכם ההון העצמי בכ-2.8 מיליארד שקל.
סך המזומנים ושווי המזומנים והשקעות לזמן קצר ל-30/06/24 הסתכמו בכ-808 מיליון שקל.
עופר נמרודי, מנכ"ל הכשרת הישוב: "הכשרת הישוב מסכמת את המחצית הראשונה של השנה עם תוצאות מצוינות המבטאות את העשייה המשמעותית שלנו בכל מגזרי הפעילות. 
בחודשים האחרונים התקדמנו מאוד בתחום הנכסים המניבים עם המשך אכלוס 'Nimrodi Tower' בבני ברק והתחלת אכלוס המרכז המסחרי 'שבעת הכוכבים אילת'. באכלוס מלא של שני הנכסים, צפויה תוספת NOI של כ-90 מיליון שקל במונחים שנתיים, ובסך הכל מנכסים בישראל שהקמתם הושלמה, ה- NOI בתפוסה מלאה צפוי לעלות מעל 200 מיליון שקל. אנו ממשיכים בפעילות היזמית, וכבר בעוד כשבועיים, יתקיים טקס הנחת אבן הפינה של מגדל רחב היקף נוסף "הכשרת הישוב Medical Center" בבני-ברק.
MLP זרוע הפארקים הלוגיסטיים שלנו באירופה הציגה תוצאות שיא ברבעון האחרון וממשיכה בפיתוח פעילותה. מתחילת השנה נחתמו, ונמצאים בתהליכי חתימה, הסכמי שכירות בהיקף של כ-161,000 מ"ר, בעיקר בפולין, בגרמניה ובאוסטריה, ואנו צופים המשך יזום וצמיחה בהיקפים משמעותיים ל-MLP ברבעונים הבאים ובשנים הקרובות. 
בתחום ההתחדשות העירונית, אנו מקדמים במרץ צבר של עשרות פרויקטים, בהם קרוב ל-8,800 יח"ד הנמצאות בשלבי תכנון מתקדמים, ועוד למעלה מ- 20,000 יח"ד בשלבי קידום שונים. בשנים הקרובות התחום צפוי להוות את אחד ממנועי הצמיחה המשמעותיים של החברה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה