דיגיטל וטק

חקירה נפתחה נגד מייסד טלגרם, לא יוכל לעזוב את צרפת

התפתחויות בפרשת פאבל דורוב שנעצר בסוף השבוע בפריז: אתמול החליט בית המשפט כי מייסד טלגרם יושם תחת פיקוח שיפוטי וישלם פיקדון של חמישה מיליון אירו; יתייצב פעמיים בשבוע בתחנת משטרה ולא יוכל לעזוב את המדינה
שרון בירקמן | 
פאבל דורוב, מנכ"ל טלגרם (צילום unsplash, ויקיפדיה)
לאחר שנעצר בשדה התעופה לה בורג'ה בסוף השבוע, אתמול (רביעי) התייצב מייסד טלגרם, פאבל דורוב, בפני שופט בפריז. דורוב נחקר בצרפת במסגרת חקירת פשיעה מאורגנת. לפי החשד, דורוב בן ה-39 לא נעצר, אך הושם תחת פיקוח שיפוטי ונדרש לשלם פיקדון של חמישה מיליון אירו.
דורוב, מיליארדר יליד רוסיה המחזיק באזרחות צרפתית כמו גם אזרחויות נוספות, מחויב להתייצב בתחנת משטרה בצרפת פעמיים בשבוע ואינו מורשה לעזוב את שטח המדינה. 
בהצהרה שפורסמה ביום רביעי, מסרו התובעים בפריז כי המיליארדר הועמד תחת חקירה רשמית בגין עבירות לכאורה הכוללות: סיוע בניהול פלטפורמה מקוונת שאיפשרה ביצוע עסקאות בלתי חוקיות על ידי כנופיה מאורגנת,  סירוב לשתף פעולה עם הרשויות וסיוע בהפצה פלילית מאורגנת של תמונות מיניות של ילדים.

בצרפת, העמדה תחת חקירה רשמית אינה מעידה בהכרח על אשמה או על כך שהאדם יעמוד לדין, אלא אינדיקציה לכך שהשופטים סבורים שיש מספיק עילה להמשיך בחקירה.
דורוב לא הגיב בפומבי על ההתפתחויות האחרונות, אם כי מעצרו והחקירה הפלילית המתנהלת נגדו כבעלים של פלטפורמת מדיה חברתית, נחשב לחסר תקדים. עורך דינו מסר כי טלגרם פועלת בהתאם לכל התקנות הדיגיטליות האירופיות ומנוהלת על פי אותם סטנדרטים כמו רשתות חברתיות אחרות. "אבסורד לטעון כי [דורוב] אחראי למעשים פליליים שלא נוגעים אליו באופן ישיר או עקיף", מסר.
רוב הרשתות החברתיות הגדולות בעולם משתפות פעולה עם גופים לאומיים ובינלאומיים בכל הנוגע לעבירות חמורות, אך טלגרם מואשמת במדיניות מקלה בנושא. החברה, שמרכזה כיום בדובאי, מתעקשת כי כלי הניהול שלה עומדים בסטנדרטים המקובלים בתעשייה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה