השוק

לפידות קפיטל מתפוצצת: רווחים של 168 מיליון שקל מתחילת השנה

לפידות קפיטל במגמת עלייה: קבוצת ההשקעות פרסמה את דוחותיה הכספיים למחצית הראשונה והרבעון השני של השנה. החברה ממשיכה לשמור על רווח נקי גבוה לבעלי המניות בסך כ-55 מיליון שקל ואף הכריזה על חלוקת דיבידנד נוסף בגובה של 14 מיליון שקל  

מערכת ice | 
יעקב לוקסנבורג (צילום מתוך אתר דניה סיבוס)
לפידות קפיטל, קבוצת השקעות בתחומי הנדל"ן והתשתיות, התקשורת והקידוחים היבשתיים בישראל, מדווחת היום (שלישי), על תוצאותיה הכספיות לרבעון השני לשנת 2024. בדו"חות הכספיים של הקבוצה, נכללים תוצאות החברות הציבוריות דניה, אפריקה ישראל מגורים וסאני תקשורת.
הרווח הנקי המאוחד של לפידות במהלך המחצית הראשונה של השנה, הסתכם ב-168 מיליון שקל. בנוסף, הרווח הנקי המאוחד של חברות הקבוצה ברבעון השני של 2024, הגיע לסכום כולל של 86 מיליון שקל.
הרווח הנקי של בעלי המניות של לפידות הסתכם בכ-55 מיליון שקל ונכון לסיום המחצית הראשונה של השנה ההון העצמי המאוחד של הקבוצה עלה בהשוואה לנתון של סוף 2023 והסתכם ב-3.5 מיליארד שקל.
לאור התוצאות המוצלחות במהלך הרבעון דירקטוריון החברה, אישר חלוקת דיבידנד בגובה של 14 מיליון שקל בגין רווחי הרבעון השני. מתחילת השנה החברה חילקה למשקיעים דיבידנד בסך של 44 מיליון שקל.  בנוסף,  סך הדיבידנד עליו הכריזו כלל חברות בקבוצה לאורך השנה הנוכחית הסתכם ב-196 מיליון שקל.
עיקרי התוצאות הכספיות של החברות המוחזקות ע"י הקבוצה:
דניה (מוחזקת בשיעור של 75%) - מחברות הבניה והתשתיות הגדולות בישראל, סיימה את הרבעון השני לשנת 2024 עם הכנסות בהיקף של 1.4 מיליארד שקל, גידול של 3% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי של דניה בחציון הראשון לשנת 2024 הסתכם בכ-85 מיליון שקל.
צבר ההזמנות של החברה נכון לסוף הרבעון השני לשנת 2024 עמד על כ-13 מיליארד שקל בדומה לצבר ההזמנות ברבעון הקודם שעמד על כ-13.2 מיליארד שקל. לאחר תאריך המאזן התקשרה החברה בפרויקטים נוספים בהיקף של כ-1.3 מיליארד שקל. למועד המאזן לחברה קופת מזומנים בסך של כ-750 מיליון שקל, ללא חוב תאגידי. דירקטוריון דניה אישר חלוקת דיבידנד בהיקף של כ-40 מיליון שקל בגין רווחי הרבעון השני.
אפריקה מגורים (מוחזקת בשיעור של 51%) - מכרה במהלך הרבעון השני 122 יחידות דיור לעומת 57 יחידות דיור ברבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווח הגולמי לרבעון השני לשנת 2024 נותר גבוהה ועלה ל-25%. לחברה 2,760 יח"ד בשלבי ביצוע ושיווק שונים, מתוכן נמכרו 1,449 יח"ד (כ-53%), בהיקף כספי של כ-4.1 מיליארד שקל.
כשאר החברה מכרה 96% מהדירות שמיועדות לאכלוס עד סוף 2026. החברה סיימה את הרבעון השני לשנת 2024 עם רווח נקי של 34 מיליון שקל לעומת כ-40 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. לצד המשך שמירה על מינוך נמוך של 41.1% יחס החוב נטו ל-CAP נטו של החברה, דירקטוריון החברה אישר חלוקת דיבידנד בסך של 18 מיליון שקל בגין רווחי הרבעון.
סאני תקשורת (מוחזקת בשיעור של כ-52%) - לאחר השקה מוצלחת של מכשיר הדגל של החברה ה-24S, רשמה החברה הכנסות בסך 251 מיליון שקל ברבעון השני לשנת 2024 לעומת היקף הכנסות של 194 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, עליה של כ-29%. הרווח הנקי של סאני ברבעון השני לשנת 2024 הסתכם בכ-9 מיליון שקל לעומת לרווח נקי של 6 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, עליה של 46%.
יעקב לוקסנבורג, יו"ר לפידות קפיטל, התייחס לנתוני הדו"ח ואמר: "אני מבקש להתייחס בתקופה המאתגרת בה אנו פועלים בעת הזו ומאופיינת בין היתר בסביבת ריבית גבוהה, באינפלציה שמרימה ראש, במצב ביטחוני של לוחמה במספר חזיתות בשנה האחרונה אשר מעיב על כל העסקים, בהכנסה פנויה של משקי הבית אשר קטנה לאורך כל השנה וגם בחוסר יציבות ברמה גיאופוליטית עולמית".
לוקסנבורג, המשיך וציין כי: "כל חברות הקבוצה מתאפיינות במבנה מאזן חזק ביותר עם מצבת הלוואות מהנמוכות בהרבה מהמקובל בענף. אנחנו שמים את הדגש בשמירה על נזילות גבוהה ובה בעת מרגישים נוח לבחון עסקים אשר מתאימים לפורטפוליו הקיים. במקביל חברות הקבוצה ממשיכות להציג רווחיות ופועלות להרחיב את העסקים בתוך הקבוצה".
לוקסנבורג, סיכם ומסר: "החברות פועלות במלוא הקצב להשגת הרווחים ולהמשך חלוקת דיבידנדים. כולנו תקווה שתקופה לא קלה זו תחלוף במהרה ונוכל להפנות את משאבי הקבוצה לתנופת השקעות ועשייה בארץ, מהצפון ועד הדרום. מדיניות של שמרנות וזהירות עסקית בתקופה זו ממשיכה לאפיין אותנו כקבוצה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה