השוק

יעקב לוקסנבורג: "אנחנו ערוכים להאטה - יש לזה משמעות גדולה"

איש העסקים יעקב לוקסנבורג, בעל השליטה בלפידות קפיטל שרכשה את נכסיו של לב לבייב, אומר היום שהקבוצה נערכה בתקופה האחרונה להאטה הכלכלית שמתקרבת ובאה, והצטיידה ביתרות נזילות של 1.55 מיליארד שקל; "יש לזה משמעות כבדת משקל"
ניצן כהן | 
יעקב לוקסנבורג (צילום מתוך אתר דניה סיבוס)
קבוצת לפידות שמחזיקה בשליטה בדניה סיבוס, אפריקה מגורים ועוד פרסמה היום את הדוחות הכספיים לרבעון השלישי של השנה. מיותר לציין שהתקופה היא (עדיין) מצוינת לחברות הנדל"ן אבל השאלה הגדולה מכולן היא כיצד הן נערכות לימים פחות טובים שהולכים וקרבים כי את העבר אנחנו מכירים, את העתיד פחות.
איש העסקים יעקב לוקסנבורג (לוקסי) הוא אחד האנשים המוכרים בשוק ההון כשהוא עלה לכותרות עם רכישת נכסיו של איש העסקים לב לבייב אחרי שאפריקה ישראל קרסה. לוקסי, רכש את הנכסים כשהיה ברור לו היטב שהכלכלה בעיקרה היא מחזורית ואחרי ימים טובים, באים ימים פחות טובים ומי שישרוד הוא מי שיערך בימים הטובים לימים הפחות טובים.
אם כן, לוקסי, לפחות לטענתו העביר את קבוצת לפידות בחודשים האחרונים תהליך של היערכות לימים הפחות טובים והוא מפרט:
"בתקופה כה מאתגרת, כשהשווקים מגלים חוסר שקט קיצוני, לנזילות הקבוצה ישנה משמעות כבדת משקל. הגמישות והאפשרות של קבלת החלטות עסקיות שוטפות ללא כל לחץ של פירעונות מכבידים של חובות בנקאיים ואג"חים יאפשרו לנצל הזדמנויות שייתכן ותקרנה באם עליית הריביות תמשכנה ולתקופה יותר ארוכה מהצפוי.
"נערכנו כראוי בקבוצה למצב של האטה במשק, ובכלל זה הקפדנו, בחברות הקבוצה, על ירידה משמעותית בהיקפי החוב והגדלת הנזילות. אפריקה מגורים הקטינה את החוב בשנה האחרונה בכ-500 מיליון שקל, לדניה נזילות של כ-620 מיליון שקל ללא חוב ב- corporate, סאני  פרעה את סדרת האג"ח בחוב בנקאי נוח ויש לה נזילות של כ- 150 מיליון שקל
"ללפידות- חלץ  125 מיליון שקל וללפידות סולו מורחב (כולל חברות בנות בבעלות מלאה) נזילות של כ- 300 מיליון שקל וזאת כ-3 שנים לאחר ההשקעה של כ- 680 מיליון שקל ברכישת אפריקה השקעות וחלוקת דיבידנד של 130 מיליון שקל לבעלי המניות בשנתיים האחרונות".
לוקסי מוסיף כי יתרת הנזילות הפנויה של חברות קבוצת לפידות מסתכמת בכ- 1.55 מיליארד שקל, והיא תאפשר המשך השקעות והרחבת הפעילות בפרויקטים לתשתיות, מגורים וגם לענפים חדשים.
"נכסי הנדל"ן שבמאזן לפידות ואפריקה מגורים, נרכשו בתקופות עבר בהם המחירים היו נוחים הרבה יותר ולא במהלך השנתיים האחרונות של גאות חזקה, כך שללפידות ובעיקר לאפריקה פוטנציאל ליהנות מהשבחה עתידית של מיזמים שיבשילו בשנים הקרובות.
"כל ענף זוכה לתקופות גאות ושפל, שוק ההון, שוק הנדל"ן, שוק הטכנולוגיות וכו'. תפקידנו, כמנהלי השקעות, לדעת לנצל הזדמנויות ולרכוש ולצמוח בשווקים עם מחירים נוחים אבל לא להסס ולדעת למכור, לממש ולהנזיל את תיק הנכסים בשנות גאות.
"המילה "נזילות" שהיתה לעיתים קרובות כמעט עלבון במחוזותינו הפכה למצרך יקר. לכן, עם כל הניסיון הרב שהצטבר בקרב המנהלים בקבוצה, הדגש על נזילות גובר על הרצון למקסם רווחים בתקופה האחרונה.
"אנחנו מאמינים" אומר לוקסנבורג "שבתקופה הקרובה נשכיל ונהיה ערניים די הצורך כדי לבחון ברצינות וביסודיות, במטרה למצוא את ההשקעה הבאה לטובת כל בעלי המניות של חברות הקבוצה.
"קבוצת לפידות תמשיך במדיניות הכלכלה המסורתית שלא נשענת על מכפילי "חלום", אלא על מכירות, רווח נקי, תזרים מזומנים וחלוקת דיבידנדים שלא נשענים על הגדלת אשראי, אלא תוצאה ישירה לרווחים אמיתיים של החברות. אנחנו נמשיך לפעול תוך הקפדה ושמירה על מאזן חזק, נזילות, חלוקת דיבידנד ודאגה לעובדי הקבוצה וחזון" הוא מסיים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה