השוק

דריכות בבורסה: עליות שערים במסחר; מניות הנדל"ן מובילות את המגמה

אחרי אירועי הבוקר נראה שהביטחון העצמי של המשקיעים חוזר לעצמו תוך אמונה שניתן להגיע להסכם לשחרור החטופים והמתקפה של החיזבאללה הבוקר מייצבת למעשה את הקו לקראת עסקה
ניצן כהן | 
מסחר בבורסה (צילום shutterstock)
המסחר הבוקר בבורסה נפתח אחרי שלפנות בוקר בוצעה מתקפה חריגה של חיזבאללה על ישראל אולם למתקפה הזו קדמה מכה שהנחית צה"ל על ארגון הטרור. על פי הדיווחים של הפרשנים הצבאיים הרי שנראה כי בהינתן שנתניהו לא יסכל שוב עסקה שלחרור החטופים, הרי שעסקה כזו קרובה ומכאן הכל ברור.
בסוף השבוע נאם ג'רום פאוול, יו"ר הפדרל ריזרב, בג'קסון הול והסיפא של דבריו היה כי בשלה השעה להתחיל להוריד את הריבית בארה"ב. אמנם כל עוד נתניהו מסכל עסקה לשחרור החטופים לא יהיה מפנה בכלכלה הישראלית, אך עדיין התחלה של הורדת הריבית בארה"ב, בהינתן הרוח הגבית שהיא תיתן למערכת הבחירות של קמלה האריס, מעוררת תקווה כי הבית הלבן יגביר את הלחץ על נתניהו להביא לשחרור החטופים.
באשר לנתוני המקרו של ישראל הרי שאמש פרסם שר האוצר, בצלאל סמוטריץ' הודעה תמוהה מעט במסגרתה הוא מעוניין לממן את המשך עלויות המלחמה ופינוי הצפון והדרום באמצעות הגדלת הגירעון וזה אומר שאין לו כל כוונה לצמצם ולו במעט את העלויות הגבוהות של ההסכמים הקואליציוניים ומכאן, ובהינתן לוחות הזמנים הרי שהכלכלה הישראלית עושה צעדים מהירים מאוד לעשור אבוד.
בבורסה של תל אביב נרשמו כאמור עליות שערים כשמדד ת"א 125 עולה ב-0.8% לרמה של 2,048 נקודות, מדד ת"א 90 עולה בכמעט 1% לרמה של 2,067 נקודות. מדד הבנקים עולה ב-0.6% לרמה של 4,074 נקודות. מדד הנדל"ן עולה בשיעור חד של 1.3%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה