השוק

עסקת ענק בישראל: הפיתוח מאיכילוב נרכש בעד 1.7 מיליארד דולר

גאווה ישראלית: הענקית ג'ונסון אנד ג'ונסון רכשה את החברה הישראלית שפיתחה את מוצריה בבית החולים איכילוב, בעסקת ענק שעשויה להגיע עד 1.7 מיליארד דולר
מערכת ice |  3
חדשנות רפואית (צילום shutterstock)
חברת ו-וייב (V-Wave) הישראלית, אשר פיתחה התקן מקורי שמושתל בלב, לטיפול בחולי אי ספיקת לב, נמכרה בימים אלו לענקית הבינלאומית ג'ונסון אנד ג'ונסון, בעסקת ענק שהתמורות בגינה עשויות להגיע עד 1.7 מיליארד דולר. 
הרעיון המדעי להשתלת התקן לשם הורדת לחצים בלב מבוסס על מחקריו והמצאתו משנת 2001 של פרופ' גדי קרן, ששימש עד שנת 2018 כמנהל המערך הקרדיולוגי בבית החולים איכילוב. מדובר בפיתוח של התקן זעיר שמוחדר באמצעות צנתור בין עליות הלב ומסייע להפחתת הלחץ העודף בעלייה ובחדר השמאלי בחולי אי ספיקת לב.
זהו הישג יוצא דופן, אומרים בבית החולים איכילוב ומוסיפים כי זאת לאור העובדה שמדובר בהתקן רפואי מושתל, המצריך אישור רגולטורי במסלול  PMA, שהוא המסלול הקשה והמורכב ביותר, מסלול  שהחל עבור החברה כבר לפני למעלה מ-10 שנים. הניסויים בבעלי חיים הסתיימו בשנת 2013 וההשתלה הראשונה בבני אדם בוצעה בישראל.
בית החולים איכילוב מהווה אתר מרכזי להערכה ובחינת הטכנולוגיה, משלביה הראשונים ועד לחודשים האחרונים בהם השתתפה היחידה לאי ספיקת לב, בהובלתה של פרופ' מיכל לאופר, בניסוי הקליני הבין לאומי שהוגש ל FDA לשם קבלת אישור לשימוש קליני. המוצר שפיתחה החברה אושר זה מכבר להפצה באירופה והתקווה היא כי עם קבלת אישור של ה FDA, המוצר ישווק גם בארה"ב.
בחברה הושקעו לאורך השנים סכומים גדולים לרבות מתאגיד הבריאות אדווארדס, קרן ההשקעות של J&J, קרן BRM, קרן פונטיפקס, קרן  Deer Field Management וקרנות רבות אחרות שאפשרו להשלים את כל מהלך הפתוח והניסויים הקליניים.
פרופ' גדי קרן ציין: "הטכנולוגיה שפיתחה החברה מאפשרת טיפול בחולי אי ספיקת לב על ידי  הפחתת הלחץ בפרוזדור השמאלי ולמניעה ושיפור התסמינים הקליניים כגון קוצר הנשימה ממנו סובלים החולים".

פרופ' אלי שפרכר, סמנכ"ל מו"פ וחדשנות במרכז הרפואי ת״א איכילוב: "המרכז הרפואי ת״א איכילוב מברך את צוות החברה ואת אנשי המערך הקרדיולוגי בעבר ובהווה על הישג מרשים זה, שאינו רק בעל חשיבות בעולם הרפואה - אלא גם מסייע בשימור מעמדה הבינלאומי של ישראל כמובילה עולמית במחקר ובפיתוח".

 
"אנחנו בבית החולים איכילוב רואים בפיתוח טכנולוגיות חדשניות חלק בלתי נפרד ממחויבותנו למטופלים ולחברה כולה - לא רק לתת את הטיפול הטוב והמתקדם ביותר כיום, אלא גם להיות שותפים בעיצוב הרפואה של המחר. אנחנו נמשיך להשקיע משאבים ומאמצים במימוש החזון הזה". הוסיף.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    ברוכים תהייו. לא למכור למי שמחרים את ישראל . (ל"ת)
    ישר כוח 08/2024/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    מציע חרם
    הושע 08/2024/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    של כל החוכמים מהbds. שלא ישתמשו בטכנולוגיה. היא הרי הומצאה בישראל. הם מוזמנים להשאר חולים..
    סגור
  • 1.
    המון תודה (ל"ת)
    בכבוד רב, עם ישראל 08/2024/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור