השוק

אקזיט ישראלי ענק ב-300 מיליון דולר: החברה שנולדה בשיבא חוגגת

ברקע הדיווחים על אקזיט ישראלי ענק, במידה ואכן יצא לפועל בין גוגל ווויז, היום התפרסם כי החברה משיבא, שמפתחת פתרונות מתקדמים לטיפול חדשני ובטוח יותר בתחלואה של מסתמי הלב, נרכשה על ידי אחת השחקניות החשובות והמובילות בעולם בתחום המכשור הרפואי ללב
מערכת ice | 
המרכז הרפואי שיבא (צילום נעמה עזריאל פרנק)
לאחר שאתמול כבשו גוגל וחברת וויז של אסף רפפורט את הכותרות, כאשר דווח עלך רכישה אפשרית שתהווה את האקזיט הגדול בתולדות ישראל, ענקית המכשור הרפואי האמריקאית אדוארדס לייפסיינסז (Edwards Lifesciences), המתמחה במציאת פתרונות חדשניים לחולים במחלות לב, דיווחה היום (שני) על החלטתה לרכוש את חברת הטכנולוגיה אינוולב ביו מדיקל (Innovalve Bio Medical) הישראלית.
חברת אינוולב ביו מדיקל מפתחת פתרונות מתקדמים לטיפול חדשני ובטוח יותר בתחלואה של מסתמי הלב באופן זעיר פולשני. אדוארדס היא אחת השחקניות החשובות והמובילות בעולם בתחום המכשור הרפואי ללב. עסקת הרכישה היא הבעת אמון חסרת תקדים של חברת ענק אמריקאית בטכנולוגיה ישראלית שכעת תגיע למיליוני מטופלים ברחבי העולם, תציל חיים רבים ותשפר את רפואת הלב ברמה הגלובלית.
את חברת אינוולב מובילים המנכ"ל איל בר-אור, ופרופ׳ אהוד רענני, מייסד והמדען הראשי של החברה. החברה שצמחה ופועלת בתוך מרכז הלב במרכז הרפואי שיבא, הוקמה בשנת 2018 על ידי בית חולים על בסיס המצאה של מנתחי הלב פרופ' אהוד רענני – מנהל מרכז הלב בשיבא, וד"ר בוריס אורלוב – מנהל שירות לאי-ספיקת המסתם המיטרלי. בשנים האחרונות פיתחה חברת אינוולב את הטכנולוגיה תוך שיתוף פעולה הדוק בין מהנדסי החברה והצוות הרפואי שמלווה את הפרויקט מקרוב.
חולי לב רבים סובלים מאי ספיקה ודלף של המסתם המיטרלי (Mitral regurgitation), שהיא המחלה המסתמית השכיחה ביותר. חברת אינוולב פיתחה מערכת להשתלת והחלפת המסתם המיטרלי החולה באמצעות צנתור, תהליך זעיר פולשני, במקום בתהליך מורכב של ניתוח לב פתוח, כפי שמקובל כיום. לפני כשלוש שנים השלימה חברת אינוולב את פיתוח המערכת, ולאחר קבלת האישורים הנדרשים מה-FDA האמריקאי החלה בהשתלות במסגרת ניסויים קליניים ראשוניים. עד כה התבצעו למעלה מ-40 השתלות, רובן בבתי חולים מובילים בארה"ב. 
החברה מעסיקה כ-50 עובדים, כולם בישראל. עם השלמת העסקה תשתלב חברת אינוולב אל תוך חטיבת TMTT (Transcatheter Mitral and Tricuspid Therapies) של חברת אדוארדס. החברה גייסה מאז הקמתה כ-30 מיליון דולר, ובין משקיעיה נמצאים קרנות ההון סיכון ALIVE VC ו-OURCROWD, וכן משקיעים פרטיים (ביניהם: בעז דותן המכהן כיו"ר החברה, הדירקטור אלי גלמן המלווה את ההנהלה, ואלי דוידאי). השלמת העסקה צפויה להסתיים עד סוף 2024.
"מחלות המסתם המיטרלי מגוונות ומורכבות, ולפיכך אנחנו יודעים שיש צורך באוסף דרכים מגוונות כדי לטפל בחולים אלה", מסר דאווין צופרה, סמנכ"ל בכיר וראש חטיבת Transcatheter Mitral and Tricuspid Therapies בחברת אדוארדס. "אנחנו מאמינים כי הטכנולוגיה של אינוולב, ביחד עם הידע והניסיון הנרחבים שיש באדוורדס בתחום המיטרלי, יביאו לפיתוחה של מערכת להחלפת המסתם המיטרלי TMVR (Transcatheter Mitral Valve Replacement) שתאפשר הרחבת אוכלוסיית החולים בהם ניתן לטפל". 
פרופ' אהוד רענני, מייסד ומדען ראשי של חברת אינוולב ומנהל מרכז הלב בשיבא: "המושתלים שעברו את השתלת המסתם בגישה החדשנית מתאוששים במהירות רבה, והשיפור במצבם, כולל בפרמטרים של תפקוד הלב, נמשך לאורך זמן. לאור זאת, לטכנולוגיה החדשנית שלנו סיכוי מצוין לטפל ולהציל מספר גדול מאוד של חולים הסובלים מבעיה רפואית קשה זאת". 
"הצלחת החברה קשורה בין היתר למודל המיוחד שכולל פיתוח מכשיר רפואי בחברה שמוקמת ועובדת בתוך מרכז הלב בשיבא, ומהווה הוכחה לכוחו של החיבור ההדוק, היום יומי והבלתי אמצעי בין אנשי צוות רפואי לטכנולוגי, אשר מניב סבבי פיתוח מהירים ואיכותיים מאוד. אני גאה שהטכנולוגיה החשובה הזו פורצת קדימה מפיתוח כחול-לבן דווקא בימים קשים אלו". 
איל בר-אור, מנכ"ל אינוולב: "רכישת חברת אינוולב על ידי ענקית המכשור הרפואי אדוארדס מהווה הבעת אמון בטכנולוגיה שפותחה, וכן בכל אלו שלקחו חלק בפרויקט שאפתני ואתגרי זה – עובדי החברה ומנהליה, הרופאים ובתי החולים שעבדו איתנו בארץ ובחו"ל, והמשקיעים שתמכו בנו לכל אורך הדרך".
"אנחנו שמחים על כניסתנו אל תוך חברת אדוארדס, שהיא החברה המובילה בעולם בתחום המסתמים. אנחנו בטוחים שבזכות התמיכה של חברת אדוארדס נוכל להמשיך ולהאיץ את תהליכי הפיתוח ואת הניסויים הקליניים, כך שהטכנולוגיה פורצת הדרך שפיתחנו תתקדם במהירות האפשרית כדי לסייע לחולים המרובים ברחבי העולם".
פרופ' יצחק קרייס, מנהל המרכז הרפואי שיבא: "מערכת הבריאות הינה מנוע לצמיחה כלכלית למשק הישראלי. האקזיט של אינוולב מצטרף לרכישות נוספות של חברות משיבא שנרכשו בחודשים האחרונים ע"י ענקיות ביומד בין לאומיות, אשר מביעות אמון פעם אחר פעם בחדשנות שיוצאת משיבא".
"הישגים אלו מתאפשרים בזכות ARC - פלטפורמת החדשנות הייחודית של שיבא, שמעודדת פיתוח טכנולוגיות פורצות דרך באמצעות השילוב של יזמות טכנולוגית וידע וניסיון קליני רב לצד מיטת החולה". 
"בקרוב נראה עוד ועוד עסקאות מסוג זה אשר פירותיהן חוזרים למערכת הבריאות הציבורית, מחזקים ומפתחים אותה. זו מהפכה של ממש שהופכת את מערכת הבריאות שבמשך שנים נאלצה לקושש תקציבי מדינה, לגורם שמייצר הכנסות משמעותיות למשק הישראלי".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה