השוק

אקזיט ענק לביולייט ולביה"ח שיבא: מכר סטארטאפ בחצי מיליארד דולר

אקזיט נוסף לחברת סטארטאפ מבית ARC ושיבא בשיתוף פעולה עם אוניברסיטת ת"א: בלקין ויז'ן נרכשה ע"י חברת הביוטק Alcon בכחצי מיליארד דולר
מערכת ice | 
המרכז הרפואי שיבא (צילום נעמה עזריאל פרנק)
אקזיט רפואי נוסף ל-ARC - פלטפורמת החדשנות של המרכז הרפואי שיבא: חברת בלקין ויז'ן (BELKIN Vision) שפיתחה מכשיר לייזר לטיפול בגלאוקומה נרכשה על ידי Alcon Pharmaceuticals Ltd. סכום הרכישה הכולל עומד על 466 מיליון דולר.
יעקב מיכלין, מנכ"ל ביולייט: "השלמת עסקת המכירה של בלקין ויז'ן לאלקון היא אות כבוד לתחום רפואת העיניים הישראלי ודוגמה מצוינת ליכולתה של ביולייט לזהות חברות מובילות בתחום, עם הנהלה איכותית, ולהגיע עד שלב האקזיט.בלקין ויז'ן היא דוגמא ישראלית מצוינת לשילוב יכולות הנדסיות בתחום הלייזרים, החומרה והתוכנה ורתימת חוזקות בתחומים אלה לפתרון קליני משמעותי עבור חולי הגלאוקומה. בהזדמנות זו אני רוצה להודות למנכ"לית בלקין, מאז הקמתה, גב' דריה למאן-בלומנטל ולכל הצוות על ההתמדה הרבה, העבודה הקשה וההישג הגדול".
בלקין ויז'ן היא סטאראפ ישראלי שהוקם במסגרת ARC – זרוע החדשנות של המרכז הרפואי שיבא ובשיתוף עם חברת רמות של אוניברסיטת ת"א. פלטפורמת  ARC (ראשי תיבות של (Accelerate, Redesign and Collaboration פועלת להטמיע חדשנות פורצת דרך בתחום הבריאות בעולם, באמצעות שיתופי פעולה בינלאומיים וגישה מובנית לחדשנות, תוך התמקדות בחדשנות בבריאות דיגיטלית. 
בלקין ויז'ן הוקמה בשנת 2013 ע"י פרופ' מיכאל בלקין מהמכון לחקר העין של אוניברסיטת ת"א בשיבא ודריה למאן בלומנטל, המכהנת גם כמנכ"לית החברה. החברה פיתחה יחד עם ד"ר מרדכי גולדנפלד מכשיר בשם Eagle - מכשיר אוטומטי לטיפול במחלת הגלאוקומה (אחד משני הגורמים המובילים לעיוורון, משפיעה על כ-70 מיליון מטופלים בעולם) ללא מגע, באמצעות הקרנת לייזר. בחודש דצמבר האחרון קיבל המכשיר את אישור ה-FDA (מנהל המזון והתרופות האמריקני). 
Alcon היא החברה המובילה בעולם לטכנולוגיות לטיפול בתחום העיניים ומוכרת בהקיף של כ-10 מיליארד דולר בשנה. עם השלמת עסקת הרכישה שלה על ידי Alcon תצטרף בלקין ויז'ן לחברות נוספות ששייכות לרשת החדשנות ARC כמו Endoways BurnAlong, שעשו אקזיטים דומים.

אבנר הלפרין, סגן מנהל מרכז החדשנות ARC ומנכ''ל חברת המסחור שיבא אימפקט: "עסקת הרכישה של בלקין ויז'ן היא דוגמה נוספת לכך ששדה ההיי-טק והסטארטאפ הישראלי עדיין חי ובועט ואינו עוצר או מאט, גם בימים אלה. מדובר במיזם שהוא פרי שיתוף פעולה עמוק ואיכותי בין אוניברסיטת תל-אביב למרכז החדשנות ARC בשיבא ואשר ממחיש באופן המובהק ביותר שהחיבור בין חדשנות טכנולוגית, יזמות ישראלית וקלינאים שנמצאים ליד מיטת המטופל מחולל הצלחות שמשפרות את פניה של הרפואה ומיטיבות עם מטופלים ברחבי העולם ולצד זאת גם מייצרות רווח למשקיעים אני מברך את הנהלת חברת בלקין בראשותה של המנכ"לית דריה למאן-בלומנטל, שהובילה את החברה להצלחה בינלאומית למרות ועל אף אתגרי התקופה".
פרופ' מיכאל בלקין, מייסד בלקין ויז'ן: "העסקה הזאת מסמנת את תחילתה של דרך חדשה, שתביא טיפול חדשני ויעיל בגלאוקומה שיכול להציל את מאור עיניהם של מטופלים רבים ברחבי העולם. אני מברך על החיבור לשחקנית גלובלית כמו Alcon אשר מאפשר לנו להפיץ ולחשוף פיתוח רפואי ישראלי פורץ דרך לקהלים נרחבים ולשפר בכך את רפואת העיניים בעולם כולו".
הסכם הרכישה של בלקין ויז'ן ע"י Alcon נחתם בתחילת מאי 2024, ומספר ימים לאחר מכן דיווחה עליו לבורסת ת"א חברת ביולייט, שהיא אחת מבעלות המניות בבלקין ויז'ן. אתמול (שלישי) הושלמה עסקת הרכישה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה