השוק

אחרי שנמכרו לאינטל ב-2 מיליארד דולר: היזמים הישראלים מתחילים מחדש

בחודשים האחרונים, הקים היזם אביגדור וילנץ בשקט יחד עם שותפיו לשעבר מחברת Banaanas Labs חברת סטארט-אפ חדשה בשם "טאץ'", זאת אחרי שהחברה הקודמת נמכרה לאינטל ב-2 מיליארד דולר. מה המטרה של החברה החדשה שנפתחה?

מערכת ice | 
אינטל (צילום vecteezy ,Magma Images)
אביגדור וילנץ, יזם הסטארט-אפים הוותיק והמוצלח, כובש שוב את עולם הטכנולוגיה הישראלית. בחודשים האחרונים, הקים וילנץ בשקט יחד עם שותפיו לשעבר מחברת Banaanas Labs חברת סטארט-אפ חדשה בשם "טאץ'", הפועלת בתחום שבבי הבינה המלאכותית. על פי ההערכות, החברה החדשה עשויה להוות אקזיט ענק בעוד מספר שנים.
צוות המייסדים של "טאץ'" כולל את וילנץ לצד המנכ"ל דוד דהאן וסמנכ"ל הפיתוח רן חלוץ - שלושה מבכירי חברת Banaanas Labs, אשר נמכרה לאינטל בתמורה לכ-2 מיליארד דולר בשנת 2019. בעקבות שינויי הארגון שערכה Intel בBanaanas Labs, חלה גל עזיבות של בכירים בחברה, ביניהם דהאן וחלוץ, שהחליטו להצטרף לפרויקט החדש של וילנץ.

על פי הפרסום של גלובס, "טאץ'" מפתחת שבבי בינה מלאכותית המתמקדים בשלב ההיסק (Inference) - הפעלת מנועי הבינה המלאכותית על ידי לקוחות הקצה. זהו תחום חדש וצומח, הצפוי להניב את מרבית הצמיחה בתעשיית ה-AI בשנים הקרובות. השבבים של "טאץ'" ייועדו למרכזי נתונים קטנים ומקומיים, במטרה לסייע בהעברת העומס מחוות השרתים הגדולות אל מרכזי האוכלוסייה.
למרות שפרטי החברה החדשה עדיין לוטים בערפל, ידוע כי וילנץ וצוותו גייסו כבר מספר מיליוני דולרים מכספם האישי להקמתה. כמו כן, נראה כי הם מעדיפים לבסס את פעילותה מחוץ לישראל, בהמשך למדיניותו של וילנץ להשקיע פחות בחברות סטארט-אפ מקומיות.
עם זאת, סיפורה של "טאץ'" משקף את המעמד הבכיר שצבר וילנץ בתעשיית ההייטק העולמית. כבר בתחילת שנות האלפיים, הוא הפך למיליארדר לאחר שמכר את חברות הטכנולוגיה שהקים. כעת, הוא שואף להשיג אקזיט נוסף באמצעות החברה החדשה, המבטיחה להיות אחד הכוחות המניעים של המהפכה בתחום הבינה המלאכותית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה