השוק

אביגדור וילנץ עושה זאת שוב: אקזיט ב-240 מיליון דולר

היזם אביגדור וילנץ מוכר את חברת בניאס לאבס בסכום של 240 מיליון דולר. מדובר בעוד אקזיט לאוסף של היזם
מערכת ice | 
אביגדור וילנץ (צילום יוטיוב/ Viola Group)
חברת Alphawave IP הבריטית מפרסמת כי רכשה בעלות מלאה על חברת בניאס לאבס (Banias Labs) של היזם אביגדור וילנץ בעלות של 240 מיליון דולר.
בניאס לאבס נוסדה בשנת 2020 על ידי אביגדור וילנץ, אמנון רום, עומרי לוי, אלכס שינקר ואור וידאל. החברה מפתחת שבבי DSP ומעסיקה 50 עובדים, מרביתם בתפקידי מחקר ופיתוח, ועל פי ההסכם הם יישארו בחברה גם אחרי הרכישה.
עבור חברת Alphawave IP, המעסיקה 150 עובדים, מדובר ברכישה משמעותית ביותר. על פי התחזית שהוציאה היא מעריכה כי תתחיל למכור מוצרים אופטיים חדשים בשנת 2024 ובכך תשפר את הרווחיות שלה ככל שהמוצרים יכנסו לייצור בנפח גבוה וייצרו הכנסות נוספות.

נשיא ומנכ"ל Alphawave, טוני פיאליס, אמר: "טכנולוגיית ה-DSP האופטית של בניאס לאבס מספקת יתרון אסטרטגי חזק עבור Alphawave ומחזקת את מפת הדרכים שלנו של פתרונות סיליקון DSP למרכזי נתונים. רכישה זו משפרת את סל הפתרונות החשמליים והאופטיים שלנו בצורה הטובה ביותר".
זו אינה המכירה הראשונה של היזם וילנץ. הוא מכר את אנאפורנה לאבס לאמזון בשנת 2015 תמורת כ-350 מיליון דולר וכן היה אחד המשקיעים הבולטים בחברת השבבים ליבה שנמכרה לסיסקו בשנת 2016 תמורת ב-320 מיליון דולר. שני אקזיטים נוספים בהם לקח חלק היו מכירת חברת שבבי הבינה המלאכותית האבנה לאבס שהוא היה אחד ממייסדיה כאשר לאינטל ביותר מ-2 מיליארד דולר. אקזיט נוסף היה מכירת גלילאו למארוול תמורת כ-2.7 מיליארד דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה