השוק

זעזוע באינטל: העובד הישראלי טוען שפוטר בגלל ה-7.10

סגן נשיא בכיר באינטל, שלפי הטענות "חגג" את מתקפת הטרור של חמאס ב-7 באוקטובר באמצעות שיתוף והבעת תמיכה בתכנים אנטישמיים ואלימים ברשתות החברתיות, זכה לתגובה חריפה מעובד ישראלי שהתלונן עליו. לדבריו התובע פוטר באפריל 2024, לכאורה במסגרת קיצוצים, אך למעשה כנקמה על תלונותיו
מערכת ice | 
אינטל בקיצוצים (צילום Magma Images, shutterstock)
בלב ליבה של תעשיית ההייטק העולמית, מתחוללת סערה שמאיימת לזעזע את אחת החברות הגדולות בעולם. ישראלי לשעבר, יוצא צה"ל, הגיש תביעה מרעישה נגד ענקית השבבים אינטל, חושף מציאות מטרידה של אנטישמיות ותמיכה בטרור בקרב בכירים בחברה. התביעה, שהוגשה לבית המשפט הפדרלי בניו יורק, מציירת תמונה קודרת של תרבות ארגונית בעייתית ומעלה שאלות נוקבות על האחריות התאגידית בעידן הרשתות החברתיות.
במרכז הסערה עומד עלא באדר, סגן נשיא בכיר באינטל, שלפי הטענות "חגג" את מתקפת הטרור של חמאס ב-7 באוקטובר באמצעות שיתוף והבעת תמיכה בתכנים אנטישמיים ואלימים ברשתות החברתיות. הפוסטים המדוברים, שכללו איורים גרפיים של פגיעה בחיילי צה"ל ותיאורים של הפצצות על ישראלים, זעזעו את התובע, שמשפחתו נפגעה ישירות מהמתקפה. התביעה מתארת כיצד התובע, שזכה להערכה רבה בחברה, מצא את עצמו לפתע כפוף ישירות לאדם שחגג את הפגיעה בבני עמו.

הסיפור מתעצם כאשר מתברר שלמרות תלונות חוזרות ונשנות, הנהלת אינטל בחרה להתעלם מהמצב. התובע, שמכונה בתביעה "ג'ון דו" מטעמי פרטיות, טוען כי פנה למנהלים בכירים וכן למחלקת משאבי אנוש, אך נתקל בחומה של שתיקה. התביעה מתארת אווירה של פחד, כאשר אפילו עובדת ישראלית במחלקת משאבי אנוש חששה להגיש תלונה רשמית מחשש לנקמה. מצב זה מעלה שאלות קשות לגבי המחויבות של אינטל לערכיה המוצהרים ולהגנה על עובדיה מפני אפליה והטרדה.
הקש ששבר את גב הגמל, לפי התביעה, היה כאשר התובע פוטר באפריל 2024, לכאורה במסגרת קיצוצים, אך למעשה כנקמה על תלונותיו. העובדה שהוא היה היחיד מבין הכפופים לבאדר שפוטר, והיחיד שהיה ישראלי, מחזקת את הטענה לאפליה. יתרה מזאת, החלפתו בעובד אחר, מוחמד אחמד, שלפי הטענות גם הוא הביע דעות אנטי-ישראליות ברשתות החברתיות, מעלה תהיות נוספות לגבי המדיניות של אינטל בנושא.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה