בעולם

פשעי שנאה, אלימות והשחתה: עלייה של 670% באנטישמיות ביעד האהוב

מאז פרוץ המלחמה הוכפלה בקנדה כמות האירועים נגד יהודים כמעט פי שבעה, והאנטישמיות ביעד האהוב, בו מתגוררים ישראלים רבים, מרקיעה שחקים. ירי כלפי מוסדות יהודים, השחתה של שכונות, אלימות כלפי יהודים ופשעים נתעבים. הנתונים המדאיגים חושפים: היעד האהוב הפך למסוכן מאוד עבוד יהודים
מערכת ice | 
אנטישמיות בקנדה (צילום ההסתדרות הציונית העולמית)
על פי נתונים שמפרסמת ההסתדרות הציונית העולמית, נראה כי מאז פרוץ המלחמה הוכפלה בקנדה כמות האירועים נגד יהודים כמעט פי שבעה, והאנטישמיות ביעד האהוב, בו מתגוררים ישראלים רבים, מרקיעה שחקים. מאז חודש אוקטובר, התרחשו ארבעה אירועי ירי כלפי מוסדות יהודים והוצת אוטובוס של קהילה יהודית. מנתונים שפורסמו במדינה עולה כי 70% מפשעי השנאה על רקע דתי מופנים כלפי יהודים 
בשעה שארה"ב הפכה בשנים האחרונות למוקד האנטישמיות בעולם, ומהקמפוסים שלה יוצאות התמונות והכותרות שתוספות את מרבית תשומת הלב התקשורתית במיוחד מאז תחילת מלחמת "חרבות ברזל", מתרבים ביתר שאת האירועים האנטישמיים גם אצל קנדה השכנה מצפון. 
אם בעשרת החודשים האחרונים עלתה כמות התקריות האנטישמיות בארה"ב ב-340% (ביחס לעשרת החודשים המקבילים בשנה שלפני), הרי שבקנדה המספרים כמעט כפולים וישנה עלייה של כ-670% באירועי האנטישמיות יחסית למספרם אשתקד.
העלייה יוצאת דופן במספר האירועים המופנים נגד יהודים החלה לצבור תאוצה דווקא אחרי טבח השבעה באוקטובר, ובדו"ח האחרון שפרסמה משטרת טורונטו התברר כי לפחות 19% מפשעי השנאה בעיר בשנת 2023 הופנו נגד יהודים.

מדובר בשיא נוסף שנשבר, והוא מדאיג במיוחד בהתחשב בכך שהאירועים הקשורים במלחמת חרבות ברזל החלו רק ברבעון האחרון של השנה. אם זה לא מספיק, הרי שלאחרונה פורסם בקנדה כי 70 אחוזים מפשעי השנאה על רקע דתי כוונו כלפי יהודים, המהווים רק 1.4% מאוכלוסיית המדינה.
בנובמבר האחרון בוצע ירי לעבר שני בתי ספר יהודיים במונטריאול ובחודש מאי האחרון בוצע ירי נוסף לעבר בית ספר יהודי בעיר. גם בטורונטו נורו קליעים לעבר בית ספר יהודי לבנות לפני כחודשיים, ולמעשה מדובר בשיא במספר אירועי ירי לעבר מוסדות יהודיים במדינה. השבוע אף הוצת אוטובוס המשמש תלמידים של חסידות באבוב בטורונטו לפני תחילת פעילותו בשעות הבוקר המוקדמות. 
ראש המחלקה למאבק באנטישמיות בהסתדרות הציונית העולמית, ד"ר רחלי ברץ, אומרת: "הנתונים בלתי ניתנים להכחשה. בחודשים האחרונים חל שינוי גדול לרעה ביחס אל יהודי קנדה. הדבר ניכר מאוד ברחובות ובריבוי האירועים האלימים, אבל לא פחות מכך בקרב סטודנטים, מרצים וחברי סגל בקמפוסים השונים".
עוד הוסיפה: "הרעות החולות שהפכו פופולריות במערב אירופה ובארה"ב הגיעו גם למדינה שבה מהווים היהודים פחות מאחוז וחצי מהאוכלוסייה. עם זאת, בקנדה חיים כ-400 אלף יהודים, מדובר בתפוצה היהודית השלישית בגודלה בעולם, וראוי שכל הגורמים הרלוונטיים יתנו את דעתם ויטפלו בתופעה".
האנטישמיות הברוטלית מופיעה בקנדה גם במקרים בהם אין ביטויי אלימות פיזית. דוגמה לכך היא אישה ישראלית ממחוז אלברטה, שרצתה לחדש את הדרכון שלה, ורשמה את מקום הולדתה כ"ירושלים, ישראל". בציוץ שעלה לרשת X (טוויטר לשעבר) רואים כיצד המילה "ישראל" נמחקת מהטופס ברובריקת המדינה ומוחלפת במילה "בלתי ידוע". בקנדה טענו שהעניין נובע מכך שירושלים היא "שטח במחלוקת".
במקביל, בשכונה יהודית חולל בית הכנסת שעל קירותיו ועל חלונות רשת "סטארבאקס" הסמוכה נכתב "free palestine". זאת בשעה שבמקומות נוספים ברחבי המדינה מתרבות כתובות הגרפיטי התומכות בחמאס ומאשימות את ישראל בביצוע של פשעי מלחמה. בנוסף, אירעו מספר אירועי ירי לעבר מוסדות יהודים במדינה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה