השוק

בנק ירושלים מזנק ברווחים: היקף המשכנתאות עלה לכ-12 מיליארד שקל

בנק ירושלים פרסם את הדו"חות הכספיים למחצית הראשונה ולרבעון השני של שנת 2024, הכוללים המשך צמיחה, כאשר היקף המשכנתאות עלה ב-0.3% והרווח הנקי ברבעון זינק ב-42%. המנכ"ל יאיר קפלן מרוצה: "התוצאות משקפות המשך צמיחה בפעילויות הליבה של הבנק, המושגת באופן זהיר ומבוקר"
מערכת ice | 
יאיר קפלן (צילום יוסי צבקר, יחצ בנק ירושלים)
בנק ירושלים פרסם היום (שלישי) את הדו"חות הכספיים למחצית הראשונה ולרבעון השני של שנת 2024, הכוללים המשך צמיחה בפרמטרים העסקיים העיקריים, וזאת תוך הקפדה יתרה על ניהול סיכונים, על רקע אי-הוודאות המאקרו-כלכלית ומלחמת חרבות ברזל.
הבנק, בניהולו של יאיר קפלן, רשם רווח נקי של 86.5 מיליון שקל במחצית הראשונה של השנה, עלייה של 20% בהשוואה לרווח הנקי במחצית המקבילה אשתקד, שהסתכם ב-72.2 מיליון שקל. הרווח הנקי ברבעון השני עלה ב-42%% לעומת הרבעון המקביל אשתקד והסתכם ב-41.9 מיליון שקל. 
הרווח הנקי הושפע בין היתר מירידה של 25% בהיקף ההוצאות להפסדי אשראי במחצית השנה לעומת התקופה המקבילה וכן מהכנסות של כ–25 מיליון שקל ממכירות למוסדיים של 90% מתיקי אשראי (מסחרי ודיור), שסכומם הכולל עמד על כ-690 מיליון שקל, כחלק מהתכנון השנתי של הבנק למכירת תיקים. 
עוד ציין הבנק כי בחודש יוני השנה, הוא חתם על הסכם סינדיקציה לשלש שנים, עם גוף מוסדי, להעמדה משותפת של הלוואות לדיור בהיקף של עד 1.8 מיליארד שקל. תשואת הרווח הנקי על ההון במחצית הראשונה של 2024 הסתכמה ב-12.7%, וב-12.4% ברבעון השני של השנה.
להלן נתונים נוספים מתוך הדו"חות הכספיים: צמיחה בתיק האשראי: היקף תיק המשכנתאות גדל בכ-0.3% מתחילת השנה לכ-11.98 מיליארד שקל. בנטרול השפעת מכירת תיקי משכנתאות, נרשם גידול של 5.4% בתיק המשכנתאות מתחילת השנה. גידול בהיקף פיקדונות הציבור: היקף פיקדונות הציבור גדל ב-6.4% (צבירה חיובית של כמיליארד שקל) מתחילת השנה והסתכם בכ-17.5 מיליארד שקל. 
גידול בהכנסות מריבית: הכנסות הריבית, נטו של הבנק הסתכמו ב-355 מיליון שקל במחצית הראשונה של השנה, ירידה של כ-3% לעומת המחצית המקבילה, בעיקר עקב הפחתת הריבית במשק בתחילת השנה, אשר שורשרה ללקוחות הבנק.
ההכנסות שאינן מריבית גדלו ב-38% במחצית הראשונה של השנה ל-97.7 מיליון שקל. זאת, בין היתר על רקע הכנסות של 25 מיליון שקל ממכירת תיקי אשראי למוסדיים וכן הכנסות של 7.4 מיליון שקל מרכישה עצמית של אגרות חוב במהלך הרבעון השני.
ירידה בהוצאות להפסדי אשראי: ההוצאות להפסדי אשראי הסתכמו במהלך המחצית  בכ–36.1 מיליון שקל, ירידה של 29% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. עיקר הקיטון נובע מירידה במחיקות הפרטניות וכן ביתרות האשראי הצרכני, זאת עקב החמרה בקריטריוני החיתום על רקע העלייה החדה בשיעור הריבית אשתקד. בנוסף, יצר הבנק הפרשה קבוצתית בגובה של 41.3 מיליוני שקלים ככרית לספיגת הפסדים על רקע המצב הביטחוני.
יחסי נזילות ויציבות חזקים: יחס כיסוי נזילות של 194%, יחס כיסוי הפרשות לחומ"ס של 1.43% ויחס הלימות הון רובד 1 של 10.6%. גידול בהון העצמי: הון הבנק ל-30 ביוני 2024 הסתכם ב-1.43 מיליארד שקל, לעומת 1.37 מיליארד שקל ב-31 בדצמבר 2023. למרות הורדת הדרוג של המדינה, שתי סוכנויות הדרוג מודיס' ו-S&P בחרו להותיר את דרוג הבנק ללא שינוי (מעלות  AA-עם אופק שלילי ומידרוג Aa2 – עם אופק יציב)
מנכ"ל הבנק יאיר קפלן: "התוצאות הכספיות למחצית הראשונה ולרבעון השני של השנה משקפות המשך צמיחה בפעילויות הליבה של הבנק, המושגת באופן זהיר ומבוקר, על רקע תנאי אי הוודאות המאפיינים את המשק הישראלי מתחילת מלחמת חרבות ברזל.
קפלן המשיך: "אנו רואים גם גידול משמעותי בהיקף פיקדונות הציבור, דבר המעיד על הבעת אמון מצד המפקידים ועל הצעות הערך האטרקטיביות של הבנק. אנו ממשיכים לפתח כלים פיננסיים חדשניים ומרחיבים את שיתופי הפעולה שלנו עם הגופים המוסדיים".
עוד ציין קפלן כי: "גם בשוק הדיור, אנו עדים לעוצמה של הישראלים, כאשר לצד התאוששות ברכישת דירות, בעיקר בדרום הארץ, אנו עדים לאחרונה גם להתעוררות בביקושים במרכז הארץ וכן גם להתאוששות בהשתתפות קבלנים במכרזי שיווק הקרקעות של המדינה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה