השוק

מבנה נדל"ן מתפוצצת עם רווח של 394 מיליון שקל מתחילת השנה

חברת מבנה נדל"ן בהנהגת עוזי לוי, פרסמה את דוחותיה הכספיים למחצית הראשונה והרבעון השני של השנה. מנתוני הדו"ח שלצד הירידה ברווח הנקי, החברה רשמה עלייה בפרמטרים התפעוליים ואף העלתה את התחזיות השנתיות 
מערכת ice | 
עוזי לוי (צילום עופר חן)
חברת מבנה נדל"ן דיווחה הבוקר (שלישי), על תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של שנת 2024, המלמדות על שיפור בכל הפרמטרים התפעוליים. שיפור בשיעורי התפוסה בישראל, המשך עלייה בהכנסה התפעולית (NOI) וברווח נקי בתוספת דיווידנדים מהשקעות ׁ(FFO), גידול ברווחים והתקדמות בקצב מכירת יחידות דיור. כמו כן, החברה העלתה את התחזיות לשנת 2024 ומעדכנת על אישור השלב השני בתכנית הרכישה עצמית של מניותיה.
ההכנסה התפעולית מנכסים זהים בישראל במהלך הרבעון השני, עלה בכ-4.3% לכ-200 מיליון שקל, בהשוואה לכ-192 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה נבעה בעיקר מעליית דמי השכירות הריאליים, מקיטון בהוצאות תפעול הנכסים, מעליית המדד ובקיזוז חלקי עם פינוי שטחים, בעיקרם מתחם אחוזת בית בת"א. 
ההכנסה התפעולית הכולל מנכסים מניבים ברבעון השני של שנת 2024 עלה בכ-5.5% לכ-219 מיליון שקל, בהשוואה לכ-207 מיליון שקל בתקופה המקבילה בשנה שעברה. בחברה מסבירים שהעלייה נבעה מהגידול האמור ב-NOI מנכסים זהים בישראל, בתוספת NOI בסך של כ-4 מיליון שקל בגין רכישת מתקנים סולאריים בתחילת השנה. בהמשך לכך, העלתה החברה את תחזית ה-NOI הכולל של השנה הנוכחית מטווח של 825-850 מיליון שקל לטווח של 840-860 מיליון שקל.
FFO מנכסים מניבים ברבעון השני של שנת 2024 עלה בכ-3.2% לכ-157 מיליון שקל, בהשוואה לכ-152 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בתוך כך, העלתה החברה את תחזית ה-FFO מנכסים מניבים לשנת 2024 לטווח של 615-635 מיליון שקל, חלף תחזית קודמת בטווח של 610-630 מיליון שקל. 
הרווח הנקי של קבוצת מבנה נדל"ן במהלך הרבעון השני רשם עלייה של 5% והגיע לסכום של 176 מיליון שקל, בהשוואה לרווח בסך של כ-167 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2023. העלייה ברווח נבעה בעיקר מעליית שווי נדל"ן להשקעה בסך של כ-182 מיליון שקל, בעוד שבתקופה המקבילה אשתקד הכירה החברה בעליית ערך מתונה יותר בסך של כ-105 מיליון שקל.
מנגד, ברבעון השני נרשמה עלייה בהוצאות המימון, נטו לכ-158 מיליון שקל, בהשוואה להוצאות מימון, נטו בסך של כ-102 מיליון שקל ב-2023. בעיקר כתוצאה מעליית מדד המחירים לצרכן ומעלייה בהוצאות הריבית בגין גידול בהיקף החוב הפיננסי ברוטו.
NOI הכולל מנכסים מניבים במחצית הראשונה של שנת 2024 עלה בכ-3.9% לכ-428 מיליון שקל, בהשוואה לכ-412 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. העלייה נבעה מהגידול האמור ב-NOI מנכסים זהים בישראל, מרכישת מתקנים סולאריים בחודש מרץ השנה ובקיזוז חלקי עם הירידה ב-NOI מפעילות בחו"ל כתוצאה מכך שבתקופה המקבילה אשתקד הכירה החברה בהכנסה חד פעמית בסך של כ-3 מיליון שקל מנכס מצרפת. FFO מנכסים מניבים במחצית הראשונה של שנת 2024 עלה בכ-3.3% לכ-312 מיליון שקל, בהשוואה לכ-302 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2023.
הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות במחצית הראשונה של השנה הגיע לסכום של 290 מיליון שקל. בשוואה לנתון של השנה שעברה שעמד על 338 מיליון שקל, החברה מציגה ירידה ומסבירה  שהיא נבעה בעיקר מגידול בהוצאות המס בגין הסכם שומות לשנים קודמות ומגידול בהוצאות המימון, נטו מכ-190 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד להוצאות מימון, נטו בסך של כ-228 מיליון שקל במחצית הראשונה של השנה, כתוצאה מעלייה בהוצאות הריבית עם הגידול בהיקף החוב הפיננסי ברוטו של הקבוצה מהפרשי תרגום שע"ח. לקבוצה קרקעות וזכויות בנייה בישראל ובחו"ל בסכום כולל של כ-1.4 מיליארד שקל.
עוזי לוי, מנכ"ל קבוצת מבנה נדל"ן, התייחס לנתוני הדו"ח ומסר כי: "אנו מציגים ברבעון השני של 2024 תוצאות חזקות הכוללות עלייה בפרמטרים התפעוליים, ה-NOI וה-FFO, שיפור בתפוסות וגידול ברווחי החברה, ובהתאם אנו מעדכנים מעלה את תחזיותינו השנתיות. הצגנו לאחרונה תכנית אסטרטגית סדורה שעיקרה ביסוס צמיחה מואצת וארוכת טווח, תוך רמות סיכון מידתיות וחיזוק המיצוב מול בעלי העניין השונים".
לוי, ציין: "כחלק מכך, ביצענו תוך פרק זמן קצר קפיצת מדרגה בכל הקשור לתשתית הניהולית של החברה, במסגרת זו במהלך המחצית הראשונה של 2024 נכנסו לתפקידיהם סמנכ"לים חדשים ומנוסים בתחומי הכספים, התכנון והפיתוח העסקי, ההנדסה, האסטרטגיה ותפעול ותחזוקה. הנהלת החברה ערוכה כעת בצורה מיטבית ליישום האסטרטגיה שנקבעה".
לוי, המשיך בדבריו ואמר: "בימים אלה מבנה מתמקדת בהקמת חמישה פרויקטים ביזום בלב אזורי הביקוש, אליהם יתווסף בטווח הקרוב פרויקט הענק 'מבנה יגאל אלון' שזכה לאחרונה להתקדמות משמעותית ובימים אלה יוצא לדרך. לצד הייזום אנו ממוקדים גם בהשבחת נכסי החברה הקיימים ברחבי הארץ ומיצוי הערך האדיר הקיים בתיק הנכסים הקיים של החברה".
ליו, סיכום וטען: "בתוך כך, אנו שמים דגש על חיזוק מנועי הצמיחה של החברה בתחומי הלוגיסטיקה, מרכזי המסחר והמשרדים וכן משקיעים בתחום חוות השרתים בו אנו רואים הזדמנות משמעותית. בימים מורכבים אלה למשק ולחברה הישראלית אנו רוצים לייחל לשובם במהרה של כל החטופים לביתם, להשתתף בצערן של המשפחות השכולות, לשלוח חיזוק ולהודות לכוחות הביטחון שעושים לילות כימים להחזיר את השקט למדינה. מי ייתן ונדע ימים טובים מאלה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה